user icon
user icon

Carlos Sainz: "De gehele grid kan in Barcelona geschud worden"

  • Gepubliceerd op 08 mei 2019 09:14
  • comments 22
  • Door: Tom van Hooft

McLaren Renault Formule 1-coureur Carlos Sainz Jr. kijkt uit naar zijn thuisrace. De Spanjaard, die in 2016 zesde werd in de Toro Rosso en in 2015 zich als vijfde kon kwalificeren tijdens zijn eerste thuisrace op het Spaanse-circuit gaat met positieve verwachtingen het weekend in. Sainz, na het vertrek van Fernando Alonso de enige Spanjaard op de grid, staat aan de vooravond van zijn vijfde Spaanse Grand Prix.

Traditioneel is de eerste race op het Europese continent het toneel van de eerste grote updates. De auto's zijn de afgelopen maanden na de wintertest (op hetzelfde circuit) ontwikkeld en zullen bij alle teams worden aangepast. "De grid kan opgeschud worden", vertelde Sainz tijdens een pre-race evenement in de Spaanse hoofdstad Madrid.

"Barcelona kan de trend van de eerste vier races van het seizoen veranderen en hopelijk zal het goed gaan voor McLaren en zal Ferrari iets dichter bij Mercedes komen", verklaarde de zoon van meervoudig wereldkampioen rally Carlos Sainz.

Sainz kende een moeilijke seizoensstart bij McLaren, gedurende de eerste drie Grands Prix wist de Spanjaard geen punten te scoren. Het Britse-team kwam daarna in Azerbeidzjan uitstekend voor de dag en beide coureurs zagen hun harde werk verzilverd worden met punten. "Ik hoop dat we de trend op het gebied van punten scoren door kunnen zetten. We hebben in het begin van het seizoen enorm veel pech gehad en ik kijk uit naar de komende races."

"Barcelona moet de plek zijn waar we beginnen om de andere teams te verslaan. We moeten slim zijn en de juiste onderdelen meenemen", sloot de Spaanse McLaren-coureur af.

 

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Tuurlijk... de slagvolgorde zal ongeveer hetzelfde blijven gok ik zo...

    • + 1
    • 8 mei 2019 - 09:20
    • Maar toch.... Het blijft mooi en aandoenlijk hoe Carlos hoop blijft houden dat hij ineens een topper is of wordt. Hij is net Renault...

      • + 2
      • 8 mei 2019 - 10:31
  • Kubica

    Posts: 3.585

    Jep, Kubica staat ineens vooraan .....

    • + 0
    • 8 mei 2019 - 09:21
    • Waarschijnlijk wel ja.

      • + 0
      • 8 mei 2019 - 10:01
    • Zit er breed in.

      • + 0
      • 8 mei 2019 - 10:04
    • Kubica

      Posts: 3.585

      Ik hoop dat jullie mijn sarcasme wel lazen. Wat ik eigenlijk wil zeggen, is dat alle teams wel met upgrades zullen komen, wat ervoor zal zorgen dat er niet echt veel schokkends zal veranderen. Maar dat is mijn verwachting...

      • + 0
      • 8 mei 2019 - 12:04
    • Ik begreep wat je bedoelde, ik ging gewoon mee met je sarcasme ;)

      • + 0
      • 8 mei 2019 - 15:06
  • Maximo

    Posts: 6.072

    De top 3 zal de top 3 blijven en het middenveld ook.

    Daarnaast verschilt het in het middenveld dit seizoen al per circuit welke wagen het beter doet, eigenlijk ook tussen Mercedes en Ferrari.

    En Ferrari zie ik als grote favoriet voor deze race, dit circuit is meer als Bahrein.

    • + 0
    • 8 mei 2019 - 09:24
    • dizzy

      Posts: 1.435

      Ik denk dat de partymode van MB zo sterk is dat zij deze race wederom zullen domineren.

      • + 1
      • 8 mei 2019 - 09:33
    • Ze schijnen bij Mercedes zo ver te zijn dat die party modus als standaard gebruikt kan worden in de race.

      • + 1
      • 8 mei 2019 - 10:50
    • Maximo

      Posts: 6.072

      Dutch, dan hebben ze bij Mercedes een groot probleem, want op een type circuit als Bahrein was de Ferrari de betere wagen en in Baku konden ze de concurentie maar op een paar seconden houden.

      Zoals jij het zegt is het alsof Mercedes met een halve ronde voorsprong op de nummer 2 hun 1-2’s binnen heeft gehaald, maar het was eerder met de hakken over de sloot bij 2 van de 4 GP’s.

      • + 0
      • 8 mei 2019 - 11:23
    • Het gaat er niet om dat je het gehele vermogen continu gebruikt...een paar seconden voorsprong is voldoende en dan consolideren. In Bahrein was Ferrari idd sneller door al het vermogen vrij te geven. Maar wanneer dat eigenlijk niet kan gaat er iets kapot....nog ff los van dat Vettel gewoon op snelheid werd gepakt door Lewis.

      • + 0
      • 8 mei 2019 - 13:30
    • mediF1

      Posts: 2.705

      Dutch. Wacht maar eens af tot ze het truckje van Mercedes kunnen bewijzen dan is het uit met de pret.

      • + 0
      • 8 mei 2019 - 16:38
  • Dream on.....

    • + 0
    • 8 mei 2019 - 09:48
    • Want? Hij mag niet hopen? Wat moet hij dan tegen een journalist zeggen?

      Vooralsnog maakt McLaren juist grote stappen en gaan ze de goede richting uit. Ze doen het bijvoorbeeld een stuk beter dan Renault & Haas.

      • + 4
      • 8 mei 2019 - 10:26
  • Over Carlos gesproken.... tandje bij jongen want overall genomen ben je niet langzaam, maar vind ik Norris (te bedenken dat Norris een rookie is) wel net even wat meer indruk maken!

    • + 0
    • 8 mei 2019 - 10:06
    • Mee eens,
      Norris doet het erg goed. Racepace kan nog beter maar over 1 rondje is Norris regelmatig sneller dan Sainz.

      • + 0
      • 8 mei 2019 - 10:35
    • Maximo

      Posts: 6.072

      Dat voelt ie ook wel denk ik, gaat nog wel een dingetje worden als Norris gelijkwaardig wordt want Carlos onder druk gaat vaak foutjes maken.

      • + 0
      • 8 mei 2019 - 12:20
  • Het is weer een kleinzielig draadje geworden. Hoe voorspelbaar:-)

    • + 1
    • 8 mei 2019 - 10:35
  • Zal wel meevallen hoor..misschien onderling tussen de coureurs

    • + 0
    • 8 mei 2019 - 11:29
  • Eau Rouge

    Posts: 345

    Yeah right, en in Monaco maakt de rijder het verschil zeker? De tijden dat het Europese seizoen de hiërarchie wijzigde ligt al lang achter ons.

    • + 0
    • 9 mei 2019 - 09:05

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 267
  • Podiums 1
  • Grand Prix 102
  • Land ES
  • Geb. datum 1 sep 1994 (25)
  • Geb. plaats Madrid, ES
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar