user icon
user icon

Lance Stroll tevreden met beide auto's in de punten

  • Gepubliceerd op 28 apr 2019 17:51
  • comments 16
  • Door: Tom van Hooft

SportPesa Racing Point-coureur Lance Stroll behaalde voor het derde jaar op rij punten in Baku. De Canadees, die in zijn debuutjaar een derde plaats scoorde finishte als negende op het stratencircuit en evenaarde hiermee zijn negende plaats van Australië. Stroll, gestart vanaf de dertiende plaats kende een moeilijke start van het weekend doordat hij zijn auto op vrijdag in de muur parkeerde.

De Canadees was heel erg tevreden met de teamprestatie van dit weekend: "Ik ben heel blij met het resultaat want we hebben beide auto's in de punten", vertelde de Canadees. "Ik had een goede start van de race want ik kon meteen een heleboel auto's inhalen. Ik pakte een Toro Rosso en Ricciardo. Het was jammer dat we een trage pitstop hadden en daarom kon Ricciardo ons weer inhalen."

Ook Stroll merkte op dat de auto na het plegen van de pitstop beter werd: "De auto was heel goed na de pitstop, ik kon een aantal auto's inhalen en uiteindelijk scoorde ik goede punten voor het team", verklaarde Stroll. "Ik had geluk bij het contact tussen Kvyat en Ricciardo, ik kon daar een paar plekken opschuiven."

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/247104/perez-pakt-p6-op-geweldige-dag-voor-hem-en-racing-point

"Sergio heeft laten zien dat onze auto hier altijd goed gaat. Dat toonde hij al op zaterdag tijdens de kwalificatie en vandaag ook tijdens de race. Ik liep een beetje achter de feiten aan dit weekend na mijn crash op vrijdag, daardoor had ik niet zo veel track-time. Ik merkte wel dat ik tijdens de race meer vertrouwen kreeg en uiteindelijk was de auto optimaal voor mij. Dit is altijd een circuit geweest dat goed bij de auto past en dat hebben we dit jaar weer laten zien", verklaarde Stroll nadat Racing Point opnieuw een sterk resultaat scoorde in Baku.

"We gaan nu aan het Europese-seizoen beginnen en iedereen brengt nieuwe updates mee. We gaan kijken wat hoe de race tot het einde van het seizoen zich gaat ontvouwen. Het zal hard werken worden", sloot de Racing Point-coureur af.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Was voor mij de positieve verassing van vandaag.
    Top gedaan.

    • + 0
    • 28 apr 2019 - 17:59
    • Ook mij toch ook wel wat verrast na een behoorlijk maffe opening van het weekend waarbij hij meermaals de muur raakte. We moeten er wel bij vertellen dat hij geen schim was van Perez... maar ik ben benieuwd wat Racing Points in Barcelona kan brengen qua upgrades.

      • + 0
      • 28 apr 2019 - 18:10
    • Ik bedoel ook van het team als geheel. Maar hoe je het ook wendt of keert...voor Stroll is dit een uitstekende prestatie.

      • + 0
      • 28 apr 2019 - 18:19
    • Als dit een positieve verassing is dan zijn jouw verwachting van Stroll ook niet hoog.

      Perez rijdt Stroll helemaal zoek en finisht op vrijwel eigen kracht op P5. Stroll hobbelt een beetje mee in de achterhoede en heeft problemen bij anderen nodig om in de puntjes te komen. Met name dit keer dankzij Ricciardo.

      • + 0
      • 28 apr 2019 - 18:35
    • Misschien beter lezen....de positieve verassing als team heb ik aangegeven....niet Stroll als coureur....maar dat dit evengoed een uitstekende prestatie is. Net als van Max met P4....dankzij Leclerc en Ferrari.

      • + 0
      • 28 apr 2019 - 19:04
    • Stroll zijn racepace was nagenoeg gelijk aan die van Perez, in Australie was hij zelf sneller, alleen in Q lijkt hij wat zoek tov Perez.

      Dit mag toch geen verrassing meer zijn, dit team werkt altijd goed doorheen het jaar ook vorig jaar hadden ze een schimmige start.

      • + 0
      • 28 apr 2019 - 19:59
    • Sorry @DutchF1, ik reageerde op je eerste bericht. Had je toelichting daaronder nog niet gelezen. Iets te gehaast van mij.

      • + 0
      • 28 apr 2019 - 22:52
    • "Stroll zijn racepace was nagenoeg gelijk aan die van Perez, in Australie was hij zelf sneller, alleen in Q lijkt hij wat zoek tov Perez."

      Wat zeg jij nou? Stroll en Perez stonden exact op dezelfde strategie. Waar Perez een aantal keer 1:45.5, 1:45.6 reed heeft Stroll niet sneller gereden dan 1:46.0.
      Ook over de hele race genomen is Stroll een 0,5 seconde per ronde gemiddeld langzamer geweest.

      Dus nee, zijn racepace was niet nagenoeg gelijk. Hoe kom je daar eigenlijk bij?

      Ik bedoel dit niet neerbuigend, ik ben gewoon heel benieuwd of iemand tijdens de uitzending dit aan het beweren was en je dat daardoor bent gaan geloven.

      • + 2
      • 28 apr 2019 - 23:27
  • Perez is een prima coureur. Stroll heeft het nog steeds niet. Hij blijft overall een matige coureur.

    • + 0
    • 28 apr 2019 - 18:10
    • Mischien moet hij een colbertje aantrekken ;)

      • + 0
      • 28 apr 2019 - 19:39
  • Rimmer

    Posts: 6.952

    Dit was een typische Lance race. Hij scoort zijn punten uitsluitend als hij een “Ericsson race” rijdt.
    En dat is dus geen risico nemen, te weinig pace maar wel profiteren van uitvallers.
    Dat Perez dat ding, zoals hij al jaren doet, weer in de absolute subtop zet schuiven we terzijde.
    “Lance heeft het goed gedaan.”
    Nee. Lance heeft geluk gehad. Dat is wat anders. Op eigen kracht had hij gewoon weer met lege handen gestaan.

    • + 1
    • 28 apr 2019 - 19:57
    • Je vergeet dat hij zwaar tijd verloor tijdens zijn pitstop .. hij zat eigenlijk verder van Perez voor zijn pitstop dan op het einde van de race, zet de lulkraan alvast maar terug dicht.

      Enige opmerking die je kan maken op Stroll zijn zijn kwalificaties die vallen hard tegen.

      • + 3
      • 28 apr 2019 - 20:03
    • "hij zat eigenlijk verder van Perez voor zijn pitstop dan op het einde van de race"

      10 seconden achter Perez voor de pitstops. 14 seconden na de pitstops en 27 seconden op het eind van de race. Oh ja en de pitstop van Stroll was inclusief in en uitrijden van de pitstraat welgeteld 2,2 seconden langzamer dan Perez. Dat is het dus ook niet geweest.

      "zet de lulkraan alvast maar terug dicht"

      Misschien eerst even naar de feiten kijken voordat je zoiets zegt?

      • + 2
      • 28 apr 2019 - 23:33
  • Prima race van Stroll. Netjes de punten ingereden.

    • + 0
    • 29 apr 2019 - 06:32
    • Maximo

      Posts: 5.951

      Ik begrijp niet zo goed wat jij onder een prima race verstaat. Bedoel je dat ie zonder schade de finish heeft gehaald? Is dat al prima? Of dat hij door uitvallen van anderen puntjes pakt?

      Gezien de potentie van de wagen die Perez liet zien, dan heeft Stroll bijzonder slecht gekwalificeerd en had hij tijdens de race dichter op Perez moeten kunnen eindigen.

      Racing Force had met Ocon of Nico naast Perez de strijd aan kunnen gaan om de plek van 4e team in het constructeurskampioenschap, maar zolang Lance opmerkelijk triest nog niet 1 x in 4 races met deze wagen verder dan Q1 is gekomen, gaat Racing Force het verliezen van andere teams met 2 goede coureurs.

      Dus “prima race” van Lance..... ik begrijp niet wat jij prima aan Lance zijn optreden vond?

      • + 0
      • 29 apr 2019 - 13:02
  • Blijf dat toch altijd een volkomen ruk argument vinden , iemand die finisht heeft gewoon zijn ding gedaan,,, waar hij finisht “DANKZIJ” pietje ,jantje of Klaasje die uitvalt ,pech of een domme actie, whatever, maakt dat wat uit?? dan kan je bijna elke race wel helemaal kapot analyseren.... Ook een veel gehoord argument, Leclerc laat het in Q liggen, tja, rare argumenten vind ik het...... Want ,,, raad is, ook dat hoort bij het spelletje...

    • + 0
    • 29 apr 2019 - 21:44

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Wie gaat de eerste race van het seizoen winnen?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Canada
  • Geb. datum 29 okt 1998 (21)
  • Geb. plaats Montreal, Canada
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar