user icon

Problemen met vertrouwen onder remmen grotendeels opgelost bij Ricciardo

  • Gepubliceerd op 23 apr 2019 15:42
  • comments 10
  • Door: Bjorn Smit

Daniel Ricciardo heeft een deel van zijn overgangsproblemen naar Renault op weten te lossen. Tijdens de test in Bahrein heeft hij gewerkt aan het gevoel met de remmen en in China wierp dat meteen haar vruchten af.

In de eerste twee races van 2019 had Ricciardo het lastig. De voormalig coureur van Red Bull Racing haalde zowel in Australië als in Bahrein het einde van de race niet en was gedurende de weekends vaak ook iets langzamer dan teamgenoot Nico Hülkenberg. Na afloop van het weekend in Bahrein vertelde Ricciardo dan ook dat hij tijdens het remmen niet het vertrouwen had dat hij bij Red Bull wel had.

Veranderingen werpen vruchten af

In de Bahreinse test heeft Ricciardo vervolgens een aantal dingen geprobeerd met het team en dat heeft haar vruchten afgeworpen. "Ik blokkeerde de remmen relatief eenvoudig en dat begreep ik meestal niet. Een deel daarvan had te maken met het rijden van de auto, dus tijdens de test in Bahrein hebben we wat dingen geprobeerd om mij meer gevoel te geven tijdens de remfase."

"Ik denk dat we wat progressie geboekt hebben. In China was het over het algemeen niet een gebied waar ik veel last van had of over klaagde. Bij Red Bull was dat gevoel en het vertrouwen bij het remmen een van mijn krachten en dat hielp bij inhalen en ook over één ronde. Ik probeer dan niets aan rondetijd te laten liggen en ik denk dat ik vanaf het begin in een betere situatie zat."

Tijdens de Grand Prix van China waren de verbeteringen duidelijk zichtbaar bij Ricciardo. De Australiër was in de kwalificatie sneller dan Hülkenberg en ook in de race reed hij de hele tijd voor zijn teamgenoot bij Renault, totdat de Duitser uitviel. Ricciardo eindigde de race op P7 en scoorde zodoende zijn eerste zes punten voor zijn nieuwe werkgever.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • ´Bij Red Bull was dat gevoel en het vertrouwen bij het remmen een van mijn krachten ´

    dat is ook wel een ander niveautje wagen Ric. Valt me wel op dat hij vaak RB erbij haalt. je bent daar niet meer in dienst want je moest zo nodig van die rots springen. Renault heeft een aardige wagen maar hij is natuurlijk die divebombs wagens gewent.

    zal hij al spijt hebben eigenlijk? als hij echt eerlijk moest zijn?

    • + 2
    • 23 apr 2019 - 16:00
    • Hij moet het natuurlijk ergens mee vergelijken en dan is het al rap RBR...

      • + 0
      • 24 apr 2019 - 18:31
  • NicoS

    Posts: 12.975

    Kwestie van tijd alvorens hij structureel sneller zal zijn dan Hulkenberg.
    Ik verwacht niet dat hij Hulkenberg dik gaat verslaan, maar gedurende het seizoen zal hij vaker voor dan achter Hulkenberg rijden.

    • + 0
    • 23 apr 2019 - 16:05
    • ik heb dat ook lang gedacht. kan je zo terug lezen. Maar ik begin daar wel mijn twijfels bij te krijgen. hij lijkt echt niet op zijn gemak in die wagen. Hij is denk ik wel sneller dan Hulkie maar ik denk dat hij die wagen waar hij in rijdt zwaar heeft overschat. Het is natuurlijk geen RB 12/13/14.

      • + 0
      • 23 apr 2019 - 16:11
    • ik denk dat hulkenberg veel meer vertrouwd is met materiaal dat zo z'n tekortkomingen heeft en daar wellicht een tandje meer uit weet te halen, vooralsnog tenminste. Hulkenberg heeft wagens van het niveau Red Bull alleen op een afstandje mogen bekijken.
      Ricciardo heeft een inhaalslag te slaan, hij zal voorlopig moeten accepteren dat hij zijn bekende divebombs wel kan vergeten

      • + 1
      • 23 apr 2019 - 17:04
  • MrEmilio

    Posts: 145

    "De Australiër was in de kwalificatie sneller dan Hülkenberg en ook in de race reed hij de hele tijd voor zijn teamgenoot bij Renault, totdat de Duitser uitviel.

    Die zin begrijp ik niet helemaal???

    • + 0
    • 23 apr 2019 - 16:13
    • Precies zoals het er staat. RIC was in de kwalificatie sneller dan Hulkenberg en ook in de race reed Ric de hele tijd voor Hulkenberg totdat Hulkenberg uitviel.

      • + 0
      • 23 apr 2019 - 18:14
  • bullfrog

    Posts: 139

    zegt niks , weet hij wel dat hij bij Renault zit? alles met de Franse slag , ik hoop dat zijn remmen het uithouden anders zit hij straks weer bij iemand achter in de kont en de muren en vangrails zitten erg dichtbij , moet je goed kunnen remmen

    • + 0
    • 23 apr 2019 - 17:43
  • bullfrog

    Posts: 139

    als je de verhalen moet geloven van coureurs die met Hulkenberg gereden hebben dan is hij beter dan Ricciardo. geef die man een goede auto en hij rijdt podium.

    • + 1
    • 23 apr 2019 - 17:46
  • Komt goed uit met dit weekend (circuit) voor de deur....

    • + 1
    • 23 apr 2019 - 17:57

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 974
  • Podiums 35
  • Grand Prix 242
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar