user icon

Sergio Perez looft Lawrence Stroll in Formula 1-podcast

  • Gepubliceerd op 22 apr 2019 09:15
  • comments 18
  • Door: Tom van Hooft

Sergio Perez blijft strooien met complimenten. De Mexicaanse Racing Point-coureur spreekt op de website van Formula 1 over de eigenaar van het team, Lawrence Stroll.

Perez was in een eerder stadium al lovend over zijn teamgenoot Lance Stroll: "Hij heeft de snelheid, het talent en hij werkt hard", verklaarde Perez in Melbourne. "Ik denk dat hij voortdurend punten gaat scoren, iets was geweldig is voor het team."

Nu spreekt Perez in de podcast van Formula 1 over de eigenaar van het team: "Hij is erg enthousiast, hij is waarschijnlijk de meest gemotiveerde persoon die we op dit moment in de garage hebben", vertelde Perez. "Hij zegt dat dit een project is dat hem het meest motiveert in zijn hele leven, het is een project waar hij 's morgens om zes uur al voor opstaan om er aan te beginnen."

"Hij zet het team erg onder druk maar tegelijkertijd laat hij Otmar en de andere jongens het werk doen", vervolgt hij. "Maar we zijn ons er allemaal van bewust dat we de resultaten zo snel mogelijk moeten krijgen. Hij houdt van racen en ik ben verbaasd over zijn energie die hij in het team stopt om succesvol te zijn."

Perez wil de speculaties dat Lance Stroll een voorkeursbehandeling krijgt graag ontkennen: "Ik voel me deel van dit team en dit is mijn familie. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. We willen beide het team naar voren brengen. Ik zie geen voorkeursbehandeling. "

"We zijn op dit moment nog niet waar we willen zijn. Het gaat erom dat we het team op weg kunnen helpen naar grote resultaten. Tot nu toe is alles transparant geweest, we zijn allemaal erg enthousiast en kijken enorm uit naar dit nieuwe project", sloot de Mexicaan af.

 

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Het is natuurlijk compleet likken en veren toestoppen (sorry dat ik het zo zeg) maar ergens is het compleet logisch. Hij moet vader en zoon namelijk vooral te vriend blijven buiten de baan, terwijl hij op de baan geen spatje heel laat van Stroll.

    3x strandde Stroll al in Q1 terwijl Perez er ver boven zat. In Melbourne had Stroll nog de perfecte strategie maar overall komt hij weer ontzettend veel snelheid tekort. En dan zijn er nog steeds mensen die vinden dat Stroll progressie maakt. Als je bij Williams al het kwalificatieduel met Sirotkin verliest... wat is dan je argument voor de vooruitgang?
    En nu bij Racing Point wordt maar weer eens pijnlijk duidelijk dat Stroll te licht is voor de F1. Al was Stroll 5 jaar later de F1 in gekomen, te licht is te licht. Al zijn successen zijn met geld bij elkaar gekocht en zodra hij het echt moet laten zien komt het er niet uit.

    Toch ben ik er ergens blij om anders had dit team niet meer bestaan. Maar wanneer is papa het dan zat? Hij ziet toch ook in dat zijn zoon totaal niet mee kan komen?

    • + 0
    • 22 apr 2019 - 09:39
    • Nu heb ik het genoegen om een aantal insiders in de F1 wereld te kennen. Daar heb ik dus van begrepen dat in het contract van Perez een addemdum is opgenomen dat hij niks negatiefs mag zeggen over Lance Stroll. Dit was een belangrijke voorwaarde zodat zijn lopende contract niet ontbonden werd...

      • + 0
      • 22 apr 2019 - 10:41
    • Mirani

      Posts: 2.974

      Dat Perez wel heel erg positief moet zijn over fam. Stroll valt gewoon heel erg op. Heb je geen insiders voor nodig. De reden dat Perez mocht blijven en Ocon niet was omdat... Ocon sneller was.

      Leuk dat er een team gered is van de ondergang. Maar dit is niet hoe ik het team wil zien. De potentie zit in het team maar zal me niks verbazen als het team langzaam maar zeker afzakt naar het niveau van Williams.

      • + 0
      • 22 apr 2019 - 11:16
    • Bijna alle papa's die ik ben tegengekomen in de kartsport denken dat hun zoon de volgende Michael Schumacher is.

      • + 1
      • 22 apr 2019 - 11:38
    • Perez mocht blijven omdat men de sponsoren van Perez nog hard genoeg nodig hebben. Perez beseft dat geen één topteam interesse in hem heeft. Om zijn toekomst veilig te stellen in de F1 en om ervoor te zorgen dat hij ook goed materiaal blijft krijgen moet hij 2 dingen doen: 1. Iedereen in het team tevreden en geliefd houden en 2. Meer punten binnen brengen dan Stroll. Zolang Perez topscoorder is, kan het team niet om hem heen. Helemaal wanneer hij zo geliefd is en een echte ‘teamplayer’.

      Overigens was Ocon niet sneller dan Perez. Perez was echt duidelijk de betere coureur vorig seizoen

      • + 1
      • 22 apr 2019 - 14:20
    • Ocon was overall wel sneller dan Perez. Echter maakt Ocon ook veel meer fouten dan Perez, en kun je vooral ook Ocon aanwijzen als schuldige van de botsingen tussen beide roze wagens.

      Perez is dus een iets meer stabiele coureur dan Ocon, en heeft ook een grote sponsor achter zich. Deze twee factoren maken hem een iets fijnere keuze dan Ocon.
      Echter... een talentvolle jongen als Ocon hoort gewoon thuis op de grid. Qua potentie heeft hij meer in zijn mars dan Perez (en ik heb Perez echt best wel hoog zitten)... alleen moeten die fouten/brokken eruit. Brazilië 2018 hielp ook niet echt mee aan dat imago. Was ook echt een hele domme fout van Ocon, vooral onnodig ook.

      • + 0
      • 22 apr 2019 - 15:33
    • AUDI_F1

      Posts: 1.786

      Misschien is dit wel contractueel vastgelegd, het complimenten geven.

      • + 0
      • 22 apr 2019 - 17:20
    • Red 5

      Posts: 184

      Ocon heeft mijns inziens te weinig lef. Zie bijvoorbeeld maar eens de eerste ronde van de GP in België 2018. Ocon had de kans om de leiding te pakken op Vettel maar schrok er zelf van. Ging uit voorzichtigheid vroeg van het gas en werd vervolgens voorbij gestoken door Perez.

      • + 0
      • 22 apr 2019 - 17:27
  • Rimmer

    Posts: 8.558

    Het eens zo mooie Force India. Verworden tot een goedkope slet van de familie
    Wie er het diepste in gaat maakt nog kans om zijn baantje te houden.
    Otmar ging er elleboog diep in.
    Lawrence kreunde van genot. Toen Sergio en die ging er nog dieper in. Nu kreunt Lawrence zelfs nog harder.
    Ondertussen zijn ze van een jarenlange subtopper afgezakt naar het midden van het middenveld en Lance bungelt zal drie races achteraan het middenveld, vlak voor de Williamsen. Maar oh oh oh wat is die jongen goed. Beter dan Button, beter dan Hulkenberg en beter dan Ocon. Wat een geweldige gozer. De nieuwe Senna. Of nee, de nieuwe Prost. Zo enorm berekenend en begaafd.
    Lewis kan wel inpakken.

    • + 3
    • 22 apr 2019 - 10:21
    • meister

      Posts: 2.673

      Ja maar zijn starts zijn meestal best okay!

      • + 0
      • 22 apr 2019 - 10:25
    • @Rimmer; ik had het niet beter kunnen verwoorden.....

      • + 0
      • 22 apr 2019 - 11:24
    • jd2000

      Posts: 4.954

      Perez tot z'n schoenzolen....

      • + 0
      • 22 apr 2019 - 20:14
  • Maximo

    Posts: 6.803

    Pérez zijn enige kans op podia en successen in de F1 is door bij dit team te blijven waarbij vader Stroll met zij mede investeerders zoveel geld in dit project steekt dat Racing Force uiteindelijk mee kan doen om de prijzen. Dus ik begrijp Perez helemaal dat hij zo enthousiast is met Laurence Stroll als eigenaar van het team. En zo lang Perez van zichzelf weet dat hij beter is dan Lance zit hij eigenlijk op de perfecte plek. Bij Ferrari, Mercedes of bij Red Bull of zelfs McLaren of Renault zal hij nooit meer een stoeltje krijgen dus hij zit in de allerbeste uitgangspositie die hij zich maar kan wensen.

    • + 0
    • 22 apr 2019 - 10:42
    • @Maximo; ja, probleem is alleen dat Racing Point nooit in staat zal zijn races te winnen. Als Perez dat denkt zit ie er compleet naast hoor. Net als dat ie er naast zit dat er top teams in zijn diensten geïnteresseerd zijn omdat ie nu de zogenaamde teamplayer uithangt. Er zijn hooguit teams in hem gedesinteresseerd als 2e rijder, het enige wat Perez imo laat zien is dat ie voor een zak knaken bereid is alles te doen en op te geven wat hem wordt opgedragen. Kortom; een weekdier. En dan kan iedereen wel roepen 'ja, maar hij rijdt wel Formule 1' maar ik kan met de hand op m'n hart zeggen dat ik niet met 'm zou willen ruilen, ik zou kotsmisselijk van mezelf worden als ik m'n 7e rangs teamgenoot contractueel zoveel veren in z'n reet moest steken. In mijn ogen ben je dan eigenlijk een gigolo.

      • + 1
      • 22 apr 2019 - 11:28
  • bullfrog

    Posts: 139

    Sergio is al bezig met Lawrence warm te maken voor contract verlenging. Perez is een goede coureur , maar na zoveel jaar bij het team ben ik benieuwd of hij de man is die het team naar een hoger niveau kan tillen , Lance kan dat zeker niet , dus wie wordt vervangen? ik denk niet het zoontje van de baas. Of Lawrense moet zakelijk boven familie zetten.

    • + 0
    • 22 apr 2019 - 12:33
  • Zooo, dat zorgt wel voor contractverlenging. 1 hij kan L. Stroll wel aan, + zijn geslijm met Stroll senior en junior. Goed bezig Checko?

    • + 0
    • 22 apr 2019 - 13:40
    • De Strolls noemen hem liefkozend "Chequeo" ;)

      • + 1
      • 22 apr 2019 - 14:19
  • Dat is opportunistische gebral , en een poging om zn toekomst veilig te stellen.. Wel jammer al dat gelik en geslijm...

    • + 0
    • 22 apr 2019 - 19:36

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar