user icon
user icon

Bandentemperatuur speelt Raikkonen parten en Giovinazzi baalt van mislukte strategie

  • Gepubliceerd op 14 apr 2019 13:16
  • comments 12
  • Door: Tom van Hooft

Alfa Romeo Racing-coureur Kimi Raikkonen is van mening dat het temperatuurverlies in zijn voorbanden hem de kans heeft ontnomen om als zevende te finishen. De Finse-coureur, die voor de derde keer op rij punten scoorde voor zijn nieuwe werkgever, finishte uiteindelijk als negende.

Raikkonen zat gedurende het tweede deel van de race dicht achter de Racing Point-auto van Sergio Perez maar kon hem niet inhalen. Tegen GPToday.net vertelde Raikkonen het volgende: "We hebben in elk geval weer een paar punten kunnen halen en het is een betere prestatie dan gisteren. De auto was behoorlijk goed, maar ik verloor eigenlijk te veel temperatuur in mijn voorbanden."

"Ik denk dat de slijtage van mijn banden op orde was, maar het werd op een gegeven moment te koud en hierdoor verloor ik grip waardoor ik niet meer kon pushen. Dat was ontzettend jammer want ik had het gevoel dat ik de auto's van Ricciardo en Perez had kunnen inhalen, helaas lukte dat niet", verklaarde de wereldkampioen van 2008.

Terwijl Raikkonen zijn puntenaantal op elf bracht, bleef teamgenoot Antonio Giovinazzi puntloos: "Ik denk niet dat China mijn weekend was, om eerlijk te zijn. Het was al met al een vervelend weekend en we probeerde vandaag een andere strategie. Dat werkte helaas niet. Dit is alles wat we hadden vandaag dus ik kijk uit naar Baku", vertelde de teleurgestelde Italiaan.

 

Reacties (12)

Login om te reageren
  • yorkstar

    Posts: 325

    Wereldkampioen van 2007*

    • + 2
    • 14 apr 2019 - 13:25
    • mario

      Posts: 6.419

      Eerste wat ik ook dacht bij het lezen..... 2008 was de eerste van Lewis.... 2007 had al de eerste van Lewis kunnen zijn zonder al dat gezeur bij McLaren dat jaar....

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 13:34
    • Polleken

      Posts: 903

      OT , bij Hulkenberg was het de MGU - K

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 14:10
    • Henery

      Posts: 149

      @Mario,

      2007 had de derde van Alfonso kunnen zijn als Ron Dennis zijn oogappel niet continue bevoordeelde...

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 14:54
  • Mislukte strategie? Ik ben benieuwd met welke strategie Giovinazzi in de punten finisht. Hij legt het momenteel enorm af ten opzichte van Raikkonen. Onder alle omstandigheden op iedere strategie ieder weekend rijdt Giovinazzi rond in de achterhoede.

    • + 2
    • 14 apr 2019 - 13:52
    • Gio zakt door het ijs. In mijn lijstje van coureurs die tegenvallen staat Gio in de top 3. Als hij zo door gaat zit hij volgend haar weer zonder stoeltje

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 14:55
    • Eens. Zelf Ericsson had het beter gedaan dan GIO. De druk wordt opgevoerd op hem.

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 14:57
    • CTRA

      Posts: 3.498

      Persoonlijk vind ik dat je Gio dit weekend niet veel kwalijk mag nemen. Als je een hele VT en kwalificatie moet missen, omdat ze niet eens fatsoenlijk een motor kunnen inbouwen, mag Alfa/Sauber beter eerst zichzelf achter de oren krabben.

      • + 1
      • 14 apr 2019 - 16:01
    • Dat is inderdaad geen optimale voorbereiding, maar behalve dan een "verkeerde"strategie had Giovinazzi volgens mij een probleemloze race. Hij finisht nog voor de Williams, maar eigenlijk zit er op dit moment ook een gat tussen hem en de rest van het veld. Zo slecht is de Sauber nou ook niet als je ziet dat Raikkonen zelfs redelijk in de buurt kon blijven van P7.

      • + 1
      • 14 apr 2019 - 16:20
    • Hoe kan je iemand na drie races beoordelen?

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 18:21
    • Hoe kan je iemand na 300 races beoordelen? Op precies dezelfde manier, je kijkt naar wat een coureur op de baan laat zien. Kijk bijvoorbeeld de race maar eens onboard mee met Giovinazzi en dan is het werkelijk shocking om te zien wat voor lijnen hij rijdt. Dat lijkt helemaal nergens op.

      Dat het uiteindelijk wel iets beter zal worden kan allemaal wel, maar in alles wat hij doet is het niet van het niveau dat je van een f1 coureur verwacht. Ik heb geen 3 races nodig om dat te concluderen. Dat kan eigenlijk al na 3 ronden.

      • + 1
      • 14 apr 2019 - 20:39
  • Cypher

    Posts: 2.122

    Puntenaantal op 12.

    Verder op zich goede race van Raikkonen. Jammer dat hij op het einde moest afhaken bij Perez

    • + 1
    • 14 apr 2019 - 14:06

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 835
  • Podiums 26
  • Grand Prix 107
  • Land FI
  • Geb. datum 17 okt 1979 (40)
  • Geb. plaats Espoo, FI
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar