user icon
user icon

Bandentemperatuur speelt Raikkonen parten en Giovinazzi baalt van mislukte strategie

  • Gepubliceerd op 14 apr 2019 13:16
  • comments 12
  • Door: Tom van Hooft

Alfa Romeo Racing-coureur Kimi Raikkonen is van mening dat het temperatuurverlies in zijn voorbanden hem de kans heeft ontnomen om als zevende te finishen. De Finse-coureur, die voor de derde keer op rij punten scoorde voor zijn nieuwe werkgever, finishte uiteindelijk als negende.

Raikkonen zat gedurende het tweede deel van de race dicht achter de Racing Point-auto van Sergio Perez maar kon hem niet inhalen. Tegen GPToday.net vertelde Raikkonen het volgende: "We hebben in elk geval weer een paar punten kunnen halen en het is een betere prestatie dan gisteren. De auto was behoorlijk goed, maar ik verloor eigenlijk te veel temperatuur in mijn voorbanden."

"Ik denk dat de slijtage van mijn banden op orde was, maar het werd op een gegeven moment te koud en hierdoor verloor ik grip waardoor ik niet meer kon pushen. Dat was ontzettend jammer want ik had het gevoel dat ik de auto's van Ricciardo en Perez had kunnen inhalen, helaas lukte dat niet", verklaarde de wereldkampioen van 2008.

Terwijl Raikkonen zijn puntenaantal op elf bracht, bleef teamgenoot Antonio Giovinazzi puntloos: "Ik denk niet dat China mijn weekend was, om eerlijk te zijn. Het was al met al een vervelend weekend en we probeerde vandaag een andere strategie. Dat werkte helaas niet. Dit is alles wat we hadden vandaag dus ik kijk uit naar Baku", vertelde de teleurgestelde Italiaan.

 

Reacties (12)

Login om te reageren
  • yorkstar

    Posts: 323

    Wereldkampioen van 2007*

    • + 2
    • 14 apr 2019 - 13:25
    • mario

      Posts: 5.287

      Eerste wat ik ook dacht bij het lezen..... 2008 was de eerste van Lewis.... 2007 had al de eerste van Lewis kunnen zijn zonder al dat gezeur bij McLaren dat jaar....

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 13:34
    • Polleken

      Posts: 886

      OT , bij Hulkenberg was het de MGU - K

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 14:10
    • Henery

      Posts: 142

      @Mario,

      2007 had de derde van Alfonso kunnen zijn als Ron Dennis zijn oogappel niet continue bevoordeelde...

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 14:54
  • Mislukte strategie? Ik ben benieuwd met welke strategie Giovinazzi in de punten finisht. Hij legt het momenteel enorm af ten opzichte van Raikkonen. Onder alle omstandigheden op iedere strategie ieder weekend rijdt Giovinazzi rond in de achterhoede.

    • + 2
    • 14 apr 2019 - 13:52
    • Gio zakt door het ijs. In mijn lijstje van coureurs die tegenvallen staat Gio in de top 3. Als hij zo door gaat zit hij volgend haar weer zonder stoeltje

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 14:55
    • Eens. Zelf Ericsson had het beter gedaan dan GIO. De druk wordt opgevoerd op hem.

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 14:57
    • CTRA

      Posts: 3.454

      Persoonlijk vind ik dat je Gio dit weekend niet veel kwalijk mag nemen. Als je een hele VT en kwalificatie moet missen, omdat ze niet eens fatsoenlijk een motor kunnen inbouwen, mag Alfa/Sauber beter eerst zichzelf achter de oren krabben.

      • + 1
      • 14 apr 2019 - 16:01
    • Dat is inderdaad geen optimale voorbereiding, maar behalve dan een "verkeerde"strategie had Giovinazzi volgens mij een probleemloze race. Hij finisht nog voor de Williams, maar eigenlijk zit er op dit moment ook een gat tussen hem en de rest van het veld. Zo slecht is de Sauber nou ook niet als je ziet dat Raikkonen zelfs redelijk in de buurt kon blijven van P7.

      • + 1
      • 14 apr 2019 - 16:20
    • Hoe kan je iemand na drie races beoordelen?

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 18:21
    • Hoe kan je iemand na 300 races beoordelen? Op precies dezelfde manier, je kijkt naar wat een coureur op de baan laat zien. Kijk bijvoorbeeld de race maar eens onboard mee met Giovinazzi en dan is het werkelijk shocking om te zien wat voor lijnen hij rijdt. Dat lijkt helemaal nergens op.

      Dat het uiteindelijk wel iets beter zal worden kan allemaal wel, maar in alles wat hij doet is het niet van het niveau dat je van een f1 coureur verwacht. Ik heb geen 3 races nodig om dat te concluderen. Dat kan eigenlijk al na 3 ronden.

      • + 1
      • 14 apr 2019 - 20:39
  • Cypher

    Posts: 2.115

    Puntenaantal op 12.

    Verder op zich goede race van Raikkonen. Jammer dat hij op het einde moest afhaken bij Perez

    • + 1
    • 14 apr 2019 - 14:06

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Finland
  • Geb. datum 17 okt 1979 (40)
  • Geb. plaats Espoo, Finland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa 2019
Australië
29 - 31 maa 2019
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr 2019
China
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan
10 - 12 mei 2019
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei 2019
Monaco
7 - 9 jun 2019
Canada
21 - 23 jun 2019
Frankrijk
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië
26 - 28 jul 2019
Duitsland
2 - 4 aug 2019
Hongarije
30 - 1 sep 2019
België
6 - 8 sep 2019
Italië
20 - 22 sep 2019
Singapore
27 - 29 sep 2019
Rusland
11 - 13 okt 2019
Japan
25 - 27 okt 2019
Mexico (land)
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov 2019
Brazilië
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa 2019
Australië Albert Park
29 - 31 maa 2019
12 - 14 apr 2019
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei 2019
23 - 26 mei 2019
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun 2019
21 - 23 jun 2019
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul 2019
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug 2019
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep 2019
6 - 8 sep 2019
Italië Monza
20 - 22 sep 2019
27 - 29 sep 2019
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt 2019
25 - 27 okt 2019
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov 2019
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar