Lewis Hamilton: "Geweldig om één-twee te scoren in duizendste race"

  • 14 apr 2019 09:51
  • comments 26
  • Door: Rutger Lauvenberg

Lewis Hamilton schreef tijdens een weinig verheffende 1000ste Grand Prix voor het wereldkampioenschap Formule 1 wederom geschiedenis. Niet alleen won hij de duizendste Grand Prix door met zijn betere start teamgenoot Valtteri Bottas te verschalken, het was ook de 75ste zege van de Brit in de Formule 1. Daardoor heeft hij nog maar 16 zeges nodig heeft om het record van Michael Schumacher (91 zeges) te evenaren. Hoewel het lek vorige week bij Ferrari boven leek, staat Mercedes na drie Grands Prix in 2019 op eenzame hoogte in het constructeurskampioenschap, nadat zij hun derde opeenvolgende één-twee binnensleepte.

Het weekend begon voor Hamilton helemaal niet zo goed en dat was de Brit na de race niet vergeten: "Het was niet het makkelijkste weekend, maar wat een fantastisch resultaat is dit voor het team. Iedereen heeft zo hard gewerkt. We wisten van tevoren niet waar we ten opzichte van de Ferrari's zouden staan, omdat zij zo snel waren de laatste race. Maar we kwamen hier en Valtteri was meteen snel en heeft geweldig werk verricht vandaag. Het is echt speciaal om een één-twee te scoren in de duizendste Grand Prix."

"De strategen van ons team hebben tot nu toe geweldig werk geleverd dit jaar, maar we hebben pas drie races gehad en het is nog steeds erg close tussen de topteams, dus ik heb nog geen idee hoe de verhoudingen de volgende race zullen zijn," bleef Hamilton voorzichtig. Voorlopig staat Mercedes echter op eenzame hoogte en leidt het team het constructeurskampioenschap met 56 punten voorsprong op naaste concurrent Ferrari.   


Reacties (26)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 4.100

    Hij is en blijft de beste van dit millennium......

    • + 3
    • 14 apr 2019 - 10:12
    • Rimmer

      Posts: 5.824

      Neuh

      • + 2
      • 14 apr 2019 - 10:15
    • F1FAN76

      Posts: 374

      Hoewel ik je mening deel ben ik toch benieuwd hoe hij het zou doen met iemand als Max of Leclerc naast hem.
      Mercedes heeft weer duidelijk de snelste auto, dus het wordt weer een saai seizoen.

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 10:17
    • Yep

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 10:17
    • Henery

      Posts: 133

      Echt wel, en ik denk serieus dat hij ook Schumacher nog voorbij gaat.

      • + 1
      • 14 apr 2019 - 10:17
    • Twijfel gevalletje. schumacher en alonso waren ook geen koekenbakkers. en je bedoelt denk ik tot nu toe? want we hebben nog een jaartje of 80 te gaan :p

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 10:18
    • mario

      Posts: 4.100

      @Roy: Ik heb geen glazen bol, dus ja tot nu toe ;)

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 10:20
    • mario

      Posts: 4.100

      @F1Fan: Ik hoop Max nog wel naast Lewis te zien....

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 10:20
    • Hij is heel erg goed. Toch vind ik Hamilton wanneer hij moet vechten / in verkeer zit net iets minder dan bijvoorbeeld Schumacher en Alonso.

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 11:19
    • sailor

      Posts: 7.512

      Een echte nummer 1 is heel moeilijk te bepalen , maar ik denk dat de top 3 , in willekeurige volgorde , Schumi , Hamilton , Senna zal zijn

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 11:38
    • mario

      Posts: 4.100

      @sailor: Dit millennium zei ik... daar hoort Senna helaas niet bij...

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 12:37
    • mario

      Posts: 4.100

      Aller tijden is sowieso niet te bepalen.... van zoveel verschillende factoren afhankelijk en zoveel verschillende tijden....

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 12:38
    • sailor

      Posts: 7.512

      Klopt millenium , had ik even over het hoofd gezien , maar of het nu alleen dit millenium is , of aller tijden , het is eigenlijk onmogelijk die vraag te beantwoorden.
      Natuurlijk zie je ieder decennium weer toppers in het veld , maar het probleem is vaak dat die toppers nooit samen in hetzelfde team hebben gereden, dus dan kun je nog zoveel filosoferen , het goede antwoord zul je toch nooit weten

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 12:57
    • Word een beetje moe van die positivo !!! Altijd zo'n gelikt praatje. Trouwens die hele autosport wordt overbelicht. Keek mijn eerste (stukjes) race begin jaren 60 toen we TV kregen. Dat was het andere uiterste aan aandacht.
      Ik denk weleens zal ik nog wel kijken na 55 jaar volgen van de F1.
      Is trouwens zo met meerdere sporten.
      Er zijn onderhand meer kanalen dan sporten.

      • + 0
      • 15 apr 2019 - 04:50
  • Snork

    Posts: 3.607

    Terechte winnaar, ook Bottas goed gereden. Jammer van de start, daar liet hij het liggen.
    Helaas wordt het wat saai met Mercedes op P1-P2.

    • + 0
    • 14 apr 2019 - 10:16
    • Begin het hele F1-circus een beetje zat te worden met iedere keer dezelfde Mercedessen waar het allemaal om draait. Zou die Hamilton nu echt nog blij zijn na weer een overwinning, of is gespeelde sentimentele blijheid?
      Ik zou zeggen; ruil Stroll eens met Hamilton. Als hij dan nog wint mag hij oprecht bij zijn.

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 13:00
  • Er staat weer geen maat op Mercedes, helaas. Ik heb het idee dat ze tijdens de race nog zoveel marge hebben. Die schroeven halverwege alles terug, anders zouden ze met 30s voorsprong op Ferrari over de streep komen.

    • + 0
    • 14 apr 2019 - 10:16
  • Het is hem gegund, leuk voor hem en zijn team. Sneu voor de kijkers en rampzalig voor F1. Er zijn altijd teams geweest die overheersten, geen enkel was zo steriel, klinisch en kleurloos als Mercedes.

    • + 1
    • 14 apr 2019 - 10:32
    • gp

      Posts: 3.574

      Er is niets kleurloos, steriel of klinisch aan Mercedes vergeleken met andere teams. Gewoon een topteam met een serieuze geschiedenis.

      • + 1
      • 14 apr 2019 - 15:54
  • Wel 3,5 keer mijn inzet gewonnen hierdoor.

    • + 0
    • 14 apr 2019 - 10:32
  • sailor

    Posts: 7.512

    Geweldige coureur die wederom hard op weg is naar titel nummer 6 en natuurlijk gaat hij dan ook voor nummer 7 , dat is het toch het magische getal in de formule 1

    • + 1
    • 14 apr 2019 - 10:47
    • mario

      Posts: 4.100

      Op z'n minst evenaren ja.... Maar het liefst d'r op en d'r over ;)

      • + 1
      • 14 apr 2019 - 10:50
  • F1 in hybride tijdperk: Je hebt circuits, 20 autootjes, 20 coureurs, een boek regeltjes, en Mercedes wint.

    Man man wordt dat weer een saai seizoen, Hamilton (mijn favoriet) weer met 2 vingers in de neus kampioen.
    Ik hoop zo dat Max nog naast Ham komt te rijden in dezelfde auto, lijkt me supergaaf. Nu is het een redelijk kleurloze optocht geworden.

    • + 0
    • 14 apr 2019 - 10:57
  • "het is nog steeds erg close tussen de topteams, dus ik heb nog geen idee hoe de verhoudingen de volgende race zullen zijn"

    Ik wil ook wat van het spul wat ze bij de taxi's snuiven!

    • + 0
    • 14 apr 2019 - 11:14
    • Tja en die vraag zal jij je de rest van de races steeds stellen.
      Misschien beter je geld niet op de sushiexpress te zetten.

      • + 1
      • 14 apr 2019 - 11:29
  • jd2000

    Posts: 1.958

    Het was niet het makkelijkste weekend, bla bla bla. Wisten niet waar we staan bla bla bla, Team heeft hard gewerkt, bla bla bla. Gaaaaaaap.

    • + 0
    • 14 apr 2019 - 13:17

Gerelateerd nieuws



CN Grand Prix van China

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

CN Grand Prix van China

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Bahrain International Circuit - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke rookie heeft tot nu toe de meeste indruk gemaakt?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 835
  • Podiums 27
  • Grand Prix 84
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (29)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
24 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
24 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar