Officieel: HRT bevestigt komst Vitantonio Liuzzi
- Gepubliceerd op 09 maa 2011 14:33
-
30
- Door: Robin Smeets
Liuzzi was na zijn gedwongen ontslag bij Force India werkloos, maar mocht vorige maand al eens testen voor HRT. Het Spaanse team was op zoek naar een ervaren coureur en zodoende was ook Christian Klien in beeld, die vorig jaar al drie races reed voor HRT. "Ik ben erg blij dat ik het contract bij HRT heb kunnen ondertekenen", vertelde Liuzzi.
"Ik heb de hoop op een Formule 1-stoeltje nooit opgegeven, omdat ik ervaren ben en de juiste facetten in huis heb voor een jong en ambitieus team. Ik ga nu een geheel nieuwe uitdaging aan en we zullen veel werk moeten verrichten aan de auto, maar ik heb er zin in."
"Ik ben Jose Ramon Carabante en Colin Kolles erg dankbaar dat ze mij deze kans geven", sloot Liuzzi af.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Force India
- Basis Silverstone, India
- Sergio Perez 11
- Sergio Perez 11
- Nico Hülkenberg 12
- Adrian Sutil 14
- Adrian Sutil 15
- Lance Stroll 18
- Adrian Sutil 20
- Nico Hülkenberg 27
- Nico Hülkenberg 27
- Esteban Ocon 31
- Esteban Ocon 31
96.021 reacties op Force India
8 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Force India

Reacties (30)
Login om te reagerenPosts: 1.278
Leuk voor hem! Ik heb niet een echt een hele hoge pet op met Liuzzi, ik vind hem snel maar te afwisselend presteren. Maar voor zijn carriere zal dit een goeie stap zijn. Ook al rijdt ie heel 2011 achteraan, van Karthikeyan zal hij geen spaan heel laten!
Posts: 12.432
Naar HRT gaan is voor hem de spiraal naar beneden en niet een boost voor zijn carriere.
Posts: 4.499
@ ives: Inderdaad, dit kan heel goed zijn voor zijn imago als Narain niet binnen een seconde kan komen. Maar als Narain hem af en toe kan verslaan is het einde F1 loopbaan...
Posts: 198
Zoals verwacht. Ik gun hem het beste en hoop voor hem dat hij meer aan racen toe komt dan ik verwacht.
Posts: 1.265
Over hoeveel races zullen we Sakon Yamamoto terugzien?
Posts: 73
Het stoeltje heeft tie!
Nu nog een auto er omheen...
Posts: 99
hihi LOL
Posts: 4.764
hehehe
Posts: 4.499
@ HarK: Die auto wordt er vrijdag omheen gebouwd...
Posts: 5.792
Ja maar wat hij zegt dat hij ervaring heeft en daar heeft HRT wat aan .Dat klopt want hij valt vaak uit en die wagen viel en zal wel vaak uitvallen dus zit hij precies op zijn plek.
Posts: 2.567
Karthikeyan is niet zo verschrikkelijk. Zeker niet in vergelijking met Liuzzi. we zullen zien , Ik had liever Klien en plaats van karthikeyan...
Posts: 4.499
@ Ex-ferrari fan uit Sneek: Ik niet, want zonder de steun die Narain meeneemt kan HRT het seizoen niet uitrijden...
Posts: 962
Ja de kwaliteiten van Liuzzi zijn niet heel opvallend. Hij rijdt een beetje wild en daardoor presteert ie wat te wisselvallig inderdaad. Maar hij is een echte racer met een behoorlijke tas aan ervaring. Ik denk dat hij ook niet het meest voorname probleem zal zijn. Daarentegen verwacht ik van HRT he-le-maal niets. De rest van de teams heeft getest en alles, zij gaan vrijdag hun auto nog eens presenteren. Ik vrees dat ze die 107% regel niet gaan halen op deze manier.
Posts: 689
Mwah op basis van de tijd van Vettel (op dit moment) mag hij 8,5 sec inleveren. Daarbinnen zaten ze vorig jaar makkelijk met ook een zeer slechte start. Dus dat zal wel meevallen. de 107% regel is dan ook echt belachelijk.
Posts: 135
Waarom is de 107% regel belachelijk?
Posts: 1.481
Omdat iedereen het haalt.
Posts: 135
Dan hoeft er dus ook niet over de langzamere teams gezeurd te worden, niet?
Posts: 18.535
Inderdaad. Dat hele gezeur over de 107% we hadden vorig jaar hooguit 2 of 3 keer een wagen er niet bij gehad, telkens door technische problemen.
Posts: 5.792
Ze moeten gewoon een regel maken dat alle teams tussen de kop en de achterste in het veld niet meer dan verschil 5 sec mag zijn en dat vind ik al veel.Een team wat op een 5 a 6 sec per ronde achterstand op loopt heeft niks te zoeken in de F1.
Posts: 34
Dit is toch wel goed nieuws. HRT is het nieuwe Minardi en ze hebben nu gekozen voor een redelijke coureur met ervaring.
Gelukkig (of jammer genoeg) hebben ze niet gekozen voor 1 of andere koekenbakker met een grote som geld op de rekening. Liuzzi is gewoon voor dit team een prima coureur
Posts: 917
Zucht, Minardi is ook niet binnen 1 jaar het knuffelbare team vol vechters geworden. Mensen moeten eens ophouden met de Minardi vergelijking. Zij hebben 30 andere beginnende teams overleefd en namen als Prost, Lotus, etc. Daarom hadden zij zo\'n status, niet vanwege de prestaties.
Als Liuzzi inderdaad niet voor zijn stoeltje hoeft te betalen (Waar ik mijn twijfels bij heb), kan dat betekenen dat ze financiëel goede steppen hebben gezet. Al krijg je wel sores met Liuzzi die weer eens een auto dwars zet, of op Schumacher..
Posts: 5.792
Hoeveel krijgt Liuzzi nu betaald want hij zou niet voor zijn zitje betalen heeft hij gezegd.
Posts: 689
De regel is ingevoerd toen er minder dan 26 auto\'s mee gingen doen aan een gp (1995). Want het gevaar is dat iedereen de grid op de grid staat (met bijvoorbeeld een veredelde F2 wagen). Aangezien dit al niet meer kan, gezien de strengere regelgeving, is dit welhaast onmogelijk. De 107% regel werkt namelijk ook wanneer iemand een slechte ronde maakt en eraf vliegt. Hij valt immers buiten de 107% Wanneer dit zou gebeuren moet je weer naar uitzonderingen toe. Men kan beter aangeven hoe lang men minimaal over een ronde mag doen op bepaalde circuits. Dit lijkt mij een veel eerlijker princiepe. Ook met het oog op kwalitrim versus racetrim.
Posts: 699
Hoeft niet perse, als diegene in de Vrije Trainingen duidelijk heeft laten zien dat hij tijden kan rijden binnen de 107%, kan de FIA/Stewards alsnog beslissen of hij achteraan of in de pits mag starten.
Posts: 517
Wablief?
Goeie stap voor zijn carriere zeg je?
Als hij die om zeep wil helpen misschien wel ja, maar oké... een kandidaat voor een stoeltje bij de topteams was hij toch al niet.
Deze stap is hooguit goed voor zijn ego als \'ie iedere race Karthikeyan klopt, maar jah... as is verbrande turf he?
Posts: 594
inderdaad , iedereen die nu zegt dat Liuzzi zn carriere om zeep helpt.
vergeet niet dat je als ex f1 coureur ook deuren kan openen
en Liuzzi is gewoon zo\'n fan van de sport dat hij het liefste nog 1 jaar in dit wereldje zit om er lekker van te genieten en maybe zn teamgenoot te verslaan
Posts: 67
Goede zet van HRT om Liuzzi aan te trekken, dit jaar zal zeker beter voor ze gaan want vorig jaar kon niet echt iemand voor input zorgen in het team qua ervaring.
Wel niet de slimste zet van Liuzzi zelf, veel gevecht dit jaar zal hij niet moeten verwachten, alleen als hij voor de 3de keer gelapt zal worden.
Posts: 1.890
hoezo slechte carriere-move eigenlijk? Ik zie het hier veel mensen schrijven, maar veel andere opties had Liuzzi niet meer. Dus geen carriere, of nog een kans om dit jaar misschien toch af en toe wat te laten zien in de achterhoede, en daardoor in positieve zin op te vallen. Het lijkt mij dat een coureur zo tegen zaken aankijkt. Vergeet niet dat ie bij ForceIndia \"aan de kant\" is gezet, dat straalt ook op m af, dus na zoiets bij een beter of op zn minst gelijkwaardig team terecht te komen is natuurlijk niet iets wat snel gebeurt. Zeker omdat t ook een wisselvallige coureur is die nog weleens rare acties heeft.
Posts: 249
Liuzzi naar HRT. Passen wel bij elkaar. Matig, allebei. Buiten een paar speldenprikkies heeft Liuzzi nog weinig laten zien. En HRT al helemaal niet. Benieuwd of ze het einde van dit seizoen halen.
Posts: 34
@Absoluut mee eens dat Minardi er jaren over deed om knuffelbeer te worden. Maar zo rot als HRT hier soms op het forum wordt afgeschilderd is het nou ook weer niet ....