user icon

Officieel: Rich Energy Haas presenteert VF-19 in pits Barcelona

  • Gepubliceerd op 18 feb 2019 08:15
  • comments 12
  • Door: Bjorn Smit

Op de vroege maandagochtend heeft Rich Energy Haas als voorlaatste team haar bolide voor het seizoen 2019 gepresenteerd. Het Amerikaanse team trok in de pits van het Circuit de Barcelona-Catalunya het doek van de VF-19.

Haas F1 was op 7 februari het eerste team dat een glimp liet zien van haar nieuwe bolide door de nieuwe livery te presenteren. De zwart met gouden kleurstelling is nieuw voor het team en komt voort uit de samenwerking die het team is aangegaan met titelsponsor Rich Energy. Wel had Haas de auto bij de presentatie al uitgerust met de nieuwe voorvleugel. Verder lijkt de VF-19 een doorontwikkeling te zijn van de VF-18 en mede daardoor lijkt de auto ook weer op de Ferrari's van de afgelopen seizoenen.

Met de VF-19 moeten coureurs Romain Grosjean en Kevin Magnussen proberen om de resultaten van 2018 te overtreffen. Het team werd knap vijfde in het constructeurskampioenschap, terwijl Magnussen negende werd bij de coureurs. Het doel van het team is om in ieder geval richting de vierde plaats bij de constructeurs te klimmen, terwijl op termijn de strijd aangegaan moet worden met Red Bull Racing.

Foto's Haas F1 Team VF-19

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Als Rich Energy in de winkels ligt wil ik het wel eens uitproberen.
    Vind tenslotte RedBull en Monster ook lekker spul :)

    • + 0
    • 18 feb 2019 - 08:27
    • Rimmer

      Posts: 8.343

      RB ijskoud is prima :)
      Monster kon mij niet bekoren. De megablikken van Valentino dronk ik soms uit liefde voor Vale maar uiteindelijk liet ik ze toch maar staan.
      Rich Energy wil ik best proberen maar waars is het een soort Golden Shower ehh Power. Troep dus :)

      • + 0
      • 18 feb 2019 - 08:39
    • Niet te veel he. Er is geen veilige dosis.

      • + 0
      • 18 feb 2019 - 09:05
  • Beri

    Posts: 3.002

    In het daglicht ziet de livery er toch een stuk beter uit. In a sucker for black cars.
    Overigens wel een doorontwikkeling van de SF17H. De achtervleugel is anders dan we op de Ferrari van vorig seizoen hebben gezien.

    • + 0
    • 18 feb 2019 - 08:30
  • Zie je wel? De auto is zwart met zilver, met daarbij wat gouden elementen. Maar het dekt de lading niet als je de auto zwart met goud noemt. Die Arrows met DANKA erop lijkt er meer op dan de JPS Lotus.

    • + 1
    • 18 feb 2019 - 08:35
    • De Arrows die jij benoemt was voornamelijk blauw en wit en 1997 en jaar erop zwart inderdaad. Mooie wagen was dat om te zien vond ik.

      • + 0
      • 18 feb 2019 - 08:47
    • Die danka Arrows wasl wel veel mooier dan dit geval van HAAS...in mijn ogen een gemiste kans.
      Zwart/goud en dan dit maken....ronduit slecht

      • + 0
      • 18 feb 2019 - 14:09
  • OT vraagje ... waar kunnen we (als je zoals ik je ziggo sport even niet aan heb staan) deze testsessies live bekijken? Is er ergens een stream oid?

    • + 0
    • 18 feb 2019 - 08:55
    • op morningstreams kan je volgens mij nog steeds via ace stream kijken ( ze hebben alleen de site vernieuwd en je diend via Discord op hun kanaal ( Good Morning ) een gratis "token" / code bemachtigen om een account te kunnen aan maken.
      Dan kan je de streams volgen die ze uitzenden, je kan ook betalen... dan ben je "High Tier" en heb je "race replays " en een webstream die je met mobiele apparaten kan bekijken en werkt ook met externe spelers zoals bijv..: Chromecast.

      • + 0
      • 18 feb 2019 - 09:37
  • Voor mij hadden de letters van Haas ook wel goud mogen zijn. Zo is het allemaal nét niet.

    • + 0
    • 18 feb 2019 - 09:24
    • Letters in goud reflecteren teveel...zie je dus niet goed als toeschouwer.

      • + 0
      • 18 feb 2019 - 09:28
  • eigenlijk gewoon ene strakke bak hoor.

    • + 0
    • 18 feb 2019 - 10:17

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar