user icon
user icon

Tatiana Calderón hoopt op meerdere Formule 1-tests

  • Gepubliceerd op 30 jan 2019 08:15
  • comments 10
  • Door: Tom van Hooft

Alfa Romeo Sauber F1 Team-testrijder Tatiana Calderón heeft gezegd dat ze hoopt op een kans om deel te nemen tijdens een officiële vrijdagsessie van een Formule 1-Grand Prix. Dit vertelde ze nadat haar werd gevraagd of ze nog vaker in een Formule 1-auto te bewonderen zou zijn.

Calderón maakt sinds 2017 deel uit van het Sauber-team en hoopt in 2019 de stap te kunnen maken naar het FIA Formule 2-kampioenschap. Naar verwachting zal ze bij Charouz Racing aan de slag kunnen, aangezien Sauber met dit team een samenwerkingsverband heeft. Eerder testte ze ook voor het ABB Formula E-team van DS Techeetah. DS Techeetah werd afgelopen jaar kampioen met Jean-Eric Vergne.

In november reed Calderón gedurende twee dagen op Fiorano in een Sauber C32. Ze beschreef deze test als een goede test en hoopte dat er nog meer mogelijkheden zouden komen. Calderón zou de eerste coureur zijn na Susie Wolff die deel gaat nemen aan een officiële sessie. Wolff reed tijdens de Britse Grand Prix van 2015 op vrijdagochtend.

"Ik denk dat Sauber heel nieuwsgierig was," vertelde Calderón aan thecheckeredflag.com. "Met al deze druk in Mexico moesten ze weten wat ik echt kon doen op Fiorano. Ik denk dat ik liet zien dat ik competitief zou kunnen zijn in een Formule 1-auto. Ik reed alleen, maar ik zou het geweldig vinden om mezelf te vergelijken met Kimi en Antonio. Ik hoop dat ik die kans krijg."

Calderón is heel blij dat ze deze kans heeft gekregen: "Het is goed dat ze me deze kans hebben gegeven en ik heb laten zien dat ik geen modderfiguur sla. Ik heb deze 'fase' doorstaan en ik hoop dat ze me misschien tijdens moeilijkere omstandigheden willen testen." Calderón testte met Charouz op het Yas Marina Circuit in Abu Dhabi en heeft vertrouwen in het aankomende seizoen. "Ik denk dat Sauber heel blij is met wat ik gedaan heb, ik zou graag willen blijven. Eerst zullen we de Formule 2-deal rond moeten krijgen en dan zien we wel verder. Ik hoop dat we er alles aan kunnen doen om volgend jaar weer bij Sauber te zijn. We willen dit beide, dus het zal een kwestie van tijd zijn om alles in elkaar te laten vallen."

Tatiana Calderón is een van de vrouwelijke coureurs die de uitnodiging voor de W Series heeft afgeslagen.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Waarom toch telkens de naam Calderón naar voren blijft komen is me een raadsel, in geen enkele competitie waarin ze tot nu toe heeft deelgenomen wist ze op te vallen door overwinningen cq goede en opvallende resultaten (of ik heb iets verschrikkelijk over het hoofd gezien, gelieve me dan te corrigeren..)
    Heb dus wel een idee waarom deze dame liever niet aan de W series deelneemt, ze zou zomaar keihard door de mand kunnen vallen naast getalenteerdere dames

    • + 0
    • 30 jan 2019 - 08:47
    • Rimmer

      Posts: 7.605

      Ik denk dat jij de kracht van een laag uitgesneden decolleté en mooi gevormde benen tijdens een zakelijk diner tomeloos onderschat Clemenza.

      • + 1
      • 30 jan 2019 - 09:03
    • Trelas

      Posts: 586

      Wel eerst even je benen scheren dan hoor P. CLEMENZA...

      • + 0
      • 30 jan 2019 - 09:11
    • Rimmer,
      als dat soort 'talent' ook meespeelt dan zag ik op die foto van de W series ook veel getalenteerdere dames dan Calderón, ze valt dus op meerdere punten door de mand ;)

      • + 0
      • 30 jan 2019 - 09:13
    • Niet iedereen is even fotogeniek Clemenza. Vaak komt het voor dat meiden die op de foto als modellen zijn in de werkelijkheid zielloos overkomen en dat meisjes als Calderon in de werkelijkheid prachtig en charmerend kunnen zijn. En dan komt daar dus die Decollete en een mooi geschoren beentje over de anderen, net iets te langzaam natuurlijk, en tel uit je winst... ik bedoel testuren.

      Bijvoorbeeld, jij bent ook niet echt charmant op die foto, maar wie weet.. als je naar Trelas luistert en wat van je mooie benen laat zien..

      • + 2
      • 30 jan 2019 - 09:22
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Omdat Calderón daadwerkelijk verbonden is met een F1 team... daarom kom die naam steeds naar voren. En blijkbaar zit er ook nog geld achter.

      • + 0
      • 30 jan 2019 - 13:14
    • @Rick,
      dat zal de reden zijn, zelfde verhaal als met Renault destijds en Carmen Jorda, trendy om een dame aan je team te verbinden, talent is bijzaak blijkbaar.
      Hopelijk zorgt die W serie voor nieuwe aanwas en is de eerstvolgende dame die door een team onder de hoede genomen wordt een écht talent

      • + 0
      • 30 jan 2019 - 17:06
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      @P. Clemenza

      Inderdaad. Laat de W klasse ons verrassen met een talent dat acht support en sponsoring verdient.

      • + 0
      • 30 jan 2019 - 17:57
  • Taures

    Posts: 947

    Een gemiste kans de W-Series, daar kon ze haar kunstjes vertonen

    • + 1
    • 30 jan 2019 - 09:45
  • Calderon baseert haar hoop op die test op Fiorano. En inderdaad, daar was ze beslist niet slecht. Dus ja, ik snap haar wel als ze zegt dat ze graag een vrije training zou rijden om zichzelf te vergelijken met de vaste rijders. Het kan haar dan ook vies tegenvallen. maar het getuigt in ieder geval wel van moed dat ze het wil proberen. Dan weet ze wel waar ze staat.

    • + 0
    • 30 jan 2019 - 22:09

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 6 dec 1982 (37)
  • Geb. plaats Oban, GB
  • Gewicht 53 kg
  • Lengte 1,68 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar