user icon

Ricciardo sprak ook met McLaren over potentiële overstap

  • Gepubliceerd op 18 jan 2019 14:15
  • comments 16
  • Door: Niels Langenberg

Daniel Ricciardo heeft onthuld dat hij ook met het team van McLaren heeft gesproken over een potentiële overstap. De voormalig Red Bull Racing-coureur rijdt in 2019 voor het team van Renault, maar zij waren dus niet de enige die hengelden naar de diensten van de Australiër. De prestaties van McLaren konden Ricciardo echter niet bekoren. 

"Ik heb een paar ontmoetingen met ze gehad en ik vond dat ze zeer gave mensen waren. Ik mag ze erg graag. Niet dat ik Red Bull Racing of anderen niet mocht, maar er heerste een erg goede sfeer met hun", zegt Ricciardo tegenover Racer.

"Ik denk dat als het compleet om het persoonlijke vlak zou gaan, dan zou McLaren net zo aantrekkelijk zijn als iedereen, maar ze lopen natuurlijk nog steeds ver achter op het gebied van de prestaties. Ook zij zullen toegeven dat ze er nog niet zijn en het zou een beetje optimistisch zijn om daar heen te gaan."

"Dus dat sloot McLaren wel een beetje uit. Daarna heb ik een beetje met Renault gepraat en uiteindelijk klikte dat gewoon voor mij. Ik had zoiets van: 'Oké dan, het is een fabrieksteam en de progressie die ze hebben gemaakt is goed geweest. Het gaat om twee jaar en het is een goede deal'", aldus de Australiër.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Niiek

    Posts: 675

    Tsja, ik had als McLaren fan Ricciardo graag bij McLaren gezien.. Maar hier heeft hij gewoon gelijk. McLaren heeft het sinds 2013 niet meer op de rit en ik hoop dat dit ze dit jaar toch echt een stap weten te maken, het is hoog tijd..

    • + 1
    • 18 jan 2019 - 14:19
    • G-speed

      Posts: 174

      En stap maken is voor Mc Laren niet voldoende, de teams voor Mc Laren maken ook stappen. Dus wil je bijkomen zul je meer moeten doen dan een stap maken.

      • + 1
      • 18 jan 2019 - 14:30
    • Niiek

      Posts: 675

      Wat mij betreft maken ze er 10, G-Speed :-)

      • + 0
      • 18 jan 2019 - 15:05
  • zeg toch, het wachten is op het boek... tjonge tjonge...

    • + 1
    • 18 jan 2019 - 14:35
    • RIC worstelt nog steeds met het beantwoorden van de vraag waarom 'ie met alle geweld weg wilde bij RBR.

      • + 2
      • 18 jan 2019 - 14:53
    • Niiek

      Posts: 675

      Denk om de bloeddruk bschuit, het zal ongetwijfeld een langer interview zijn geweest die ze hier in heel veel stukjes op de site plaatsen :-)

      • + 1
      • 18 jan 2019 - 15:03
  • beerkuh

    Posts: 2.105

    dus het is gedeeltelijk een centenkwestie? dat valt mij heel erg tegen! had dit (als het waar is) niet verwacht van ricci , vooral de opmerking "het is een deal voor 2 jaar" is een erg vreemde reactie voor iemand die aangaf vooral wereldkampioen te willen worden!

    • + 1
    • 18 jan 2019 - 14:43
    • Max was hem al de baas bij RBR, en toen Mercedes en Ferrari ook geen interesse toonden zal bij Ricciardo het kwartje wel gevallen zijn dat het halen van de titel een onmogelijke opdracht was geworden.

      • + 4
      • 18 jan 2019 - 15:01
  • Praten met McLaren… dat moet dan zijn geweest nog voordat Sainz daar tekende... wat doet vermoeden dat RIC te veel salaris vroeg aan McLaren.

    • + 0
    • 18 jan 2019 - 14:43
    • RIC zegt dat de prestaties van McLaren hem niet konden bekoren...
      Waarom gaat 'ie dan met ze praten?

      • + 1
      • 18 jan 2019 - 14:45
    • Wellicht realiseerde ze zich bij McLaren na een aantal jaren Fernando Alonso eindelijk dat een vermogen stukslaan op een coureur uit het topsegment en deze vervolgens met minderwaardig materiaal de baan op sturen eigenlijk je reinste kapitaalvernietiging is..
      Een coureur van het kaliber Sainz in combinatie met een rookie is vooralsnog voldoende voor McLaren

      • + 0
      • 18 jan 2019 - 14:53
  • SpeeDirk

    Posts: 228

    Het zit 'm toch niet lekker... het wordt een dik en prijzig boek.

    • + 1
    • 18 jan 2019 - 15:14
  • Alles was beter voor Ricc dan nog een jaar naast Max zitten. Hoogste bieder heeft gewonnen.

    • + 3
    • 18 jan 2019 - 15:40
    • bwah Prost werd ook bij regelmaat weggezet (en dan druk ik nog netjes uit) door Senna hij werd toch kampioen in '89.

      • + 0
      • 18 jan 2019 - 19:00
    • sadosalo

      Posts: 198

      of verloren en overboden. Verwacht/hoop uiteindelijk dat Hulk het hem nog moeilijk gaat maken.

      • + 0
      • 19 jan 2019 - 03:12
  • jd2000

    Posts: 4.599

    Denk dat Ricciardo de trein (Mercedes Ferrari) voorbij heeft zien komen en te lang getreuzeld heeft om er op te springen. Blijven helaas de mindere goden over.

    • + 0
    • 18 jan 2019 - 20:16

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 897
  • Podiums 23
  • Grand Prix 120
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit