Brown gelooft dat rijders het potentieel van McLaren kunnen tonen

  • 11 jan 2019 13:30
  • comments 17
  • Door: Niels Langenberg

McLaren CEO Zak Brown zegt dat hij verwacht dat beide rijders van zijn team (Carlos Sainz en Lando Norris) het maximale uit de auto zullen kunnen halen. Beiden hebben volgens Brown niet de ervaring van Fernando Alonso, maar ze zullen volgens hem wel het potentieel van de auto gaan tonen.

"Carlos heeft een hoop ervaring en het is goed dat hij in een aantal verschillende teams heeft gezeten. Lando heeft bewezen dat hij extreem snel is. Dus hoe goed onze auto ook gaat presteren, ik denk dat onze rijders hoe dan ook het maximale uit de auto kunnen halen. Ze zullen in staat zijn om dat aan ons te vertellen."

"Iemand als Lando heeft niet de ervaring van iemand als Fernando Alonso en ook niet het type feedback. Het zal voor hem dan ook wat tijd kosten om te ontwikkelen, maar voor Carlos is het zijn vijfde jaar in de sport. Dus we voelen ons comfortabel bij onze rijders", aldus Brown, die aangeeft dat hij onder de indruk is van zijn Spaanse coureur. 

"Hij is erg toegewijd, stelt veel vragen en is erg volwassen voor zijn leeftijd, maar dat komt denk ik omdat hij al lang in de Formule 1 rijdt. Ook als rijder zijn we, van wat we tot nu toe hebben kunnen zien, erg onder de indruk van hem. Hij is agressief en zet zich heel erg in voor het engineering-team en hij wil weten wat er gebeurt."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Politik

    Posts: 3.802

    Nou, prachtig die toewijding allemaal.
    Zorg nu maar eerst eens dat je je coureurs een aardige auto geeft, want daar valt of staat alles mee.
    Ook de toewijding.

    • + 0
    • 11 jan 2019 - 13:47
    • Je kunt er nog weinig van zeggen maar ik begin optimistisch gestemd te worden, mijn verwachtingen voor 2019 zijn laag maar alle nieuwe mensen die ze hebben aangetrokken zorgen weer voor een frisse blik. Hopelijk kan er gaande weg progressie geboekt worden, dan volgen de resultaten vanzelf wel.

      • + 0
      • 11 jan 2019 - 13:53
    • Politik

      Posts: 3.802

      Ik ben ook wel.voorzichtig positief gestemd, Marly.
      Maar ik heb ook geleerd van voorgaande jaren, jaren die elke keer weer na een paar maanden uitmondden in teleurstelling.
      Heb erg veel vertrouwen in Seidl, ook ben ik positief gestemd over de komst van Key, al is het nog allemaal duister wanneer hij aan de slag gaat.

      • + 0
      • 11 jan 2019 - 14:34
    • Verschil met voorbijgaande jaren, voor mij persoonlijk, is dat ik er toen meer van verwachten. Dus als je verwachtingspatroon wat lager is zal de teleurstelling ook minder zijn ;-).

      • + 1
      • 11 jan 2019 - 15:11
  • MisterT

    Posts: 1.185

    Ik verwacht dat Carlos een stuk sneller zal zijn dan Lando. Ik denk ook dat McLaren weer wat opschuift richting de top. Er is iig het nodige gebeurd, en ook verwacht ik dat de Renault motor een stuk dichterbij zit dan voorheen.

    • + 0
    • 11 jan 2019 - 14:08
    • coureurs waar hij van verwacht dat ze het maximale uit de auto kunnen halen. Dat kon Alonso als geen ander, en dat bracht weinig goeds. Sainz is geen hoogvlieger, en Lando moet alles nog leren. dus reken maar op een stap terug. Renault gaat ook geen grote stappen zetten, dus alles ligt aan het chassis. kijken of ze dat onder controle krijgen, hebben ze iets.

      • + 0
      • 11 jan 2019 - 15:35
    • MisterT

      Posts: 1.185

      Ik vind Carlos best goed. Maar voor de rest zou je zomaar gelijk kunnen hebben. Maarja Renault? Jij hebt meer info? Of geloof je het gewoon niet?

      • + 2
      • 11 jan 2019 - 15:56
    • zover ik weet is/gaat Renault een nieuwe motor bouwen omdat de c-spec waar ze komend seizoen mee gaan beginnen op het einde zit van ontwikkeling. De C-spec is door Renault nog nooit gebruikt, wel door RB. Daar was het verschil in vermogen een 1 tiende. Daarbij heeft Renault ook geen partymode, dus in de quali zullen ze er nooit staan.

      Als ze een nieuwe motor hebben zal ook deze kinderziektes hebben en is het de vraag op ze niet weer de plank misgeslagen hebben. Mijn vertrouwen in Renault is op.

      • + 0
      • 11 jan 2019 - 16:51
    • MisterT

      Posts: 1.185

      Helder, ik wist niet dat ze met de c-spec in 2019 zouden starten. Die motor is idd biet echt fantastisch.

      • + 0
      • 11 jan 2019 - 17:42
  • Musky

    Posts: 2.187

    Zak Brown pakt het te voorzichtig aan, er staat een compleet ander rijders duo dan voorheen het geval was. Sponsoren aan laten rukken daar heb je ook een betere CEO voor nodig dan nu het geval is, met een kat in de Zak koop je niets voor..... en uiteindelijk is de vraag wordt het wat met Renault!!

    • + 0
    • 11 jan 2019 - 15:17
    • "Sponsoren aan laten rukken daar heb je ook een betere CEO voor nodig..." Ken je het palmares van Zak? Hij komt uit de marketing wereld, door alle veranderingen kan hij zich daar weer meer op focussen. Maar ja, als je toch alleen maar negatief wil zijn over Zak kun je de positieve kanten van alle veranderingen amper zien natuurlijk.

      • + 0
      • 11 jan 2019 - 16:22
    • Arie54

      Posts: 1.625

      @MR MARLY: En welke grote sponsor heeft-ie dan al binnengehaald? Kom op zeg, die Zak is een typische Amerikaan, vreselijk grote muil maar presteren ho maar.

      • + 0
      • 13 jan 2019 - 19:32
  • arie51

    Posts: 319

    Het is weet bla bla tijd. wat kan die vent fantaseren het rijders duo van verleden jaar was zeker een klasse beter dan wat hij nu brengt. Let op einde van het seizoen komt ie met het lag niet aan de wagen maar de onervarenheid van de coureurs wat een lulkoek bezigt die man altijd.

    • + 0
    • 11 jan 2019 - 20:44
    • MisterT

      Posts: 1.185

      Motiveren noem je dat😉. Als hij nu al roept dat ze k*t zijn dan rijdt dat ook niet heel prettig voor de coureurs lijkt me.

      • + 1
      • 11 jan 2019 - 21:02
    • Modest71

      Posts: 971

      Uhm, Arie? Wat moet ie dan zeggen "ja, dit jaar word ruk en komende jaren ook. Na 2022 hebben we het gevonden"?

      Werk je? Je baas "ja, we weten niet of we je salaris hele jaar kunnen betalen of dat we winst gaan maken." Of "We gaan dit jaar de schouders eronder zetten en voor iedereen een bonus einde jaar".

      • + 1
      • 12 jan 2019 - 00:12
  • Numnum

    Posts: 1.685

    Ach, de lat ligt nog niet zo hoog.
    Komt goed.

    • + 0
    • 12 jan 2019 - 19:33
  • Arie54

    Posts: 1.625

    Dat deden Alonso en Stoffel ook en hun conclusie was: KUT!

    • + 1
    • 13 jan 2019 - 19:28

Gerelateerd nieuws



BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:10 - 19:10

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:30

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

     

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

    Vrije training 2

    16:00 - 17:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:10 - 19:10

    Snelste ronde

    17:10 - 19:10



Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team wordt in 2019 'best of the rest'?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 1
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 13 nov 1999 (19)
  • Geb. plaats Glastonbury, Groot Brittannië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,70 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
24 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
24 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar