user icon
user icon

Managementstructuren McLaren blijven ontwikkeld worden in nabije toekomst

  • Gepubliceerd op 23 dec 2018 10:12
  • comments 9
  • Door: Bjorn Smit

McLaren is bezig met de wederopbouw van het team na een aantal matige seizoenen in de Formule 1. De wijzigingen binnen het team worden nog steeds gemaakt en volgens CEO Zak Brown kan dat tot ver in 2019 door blijven gaan.

McLaren werkte tussen 2015 en 2017 samen met Honda en die samenwerking bleek niet vruchtbaar te zijn. Het zorgde voor interne spanningen binnen het team. De team hoopte de weg naar boven te vinden met Renault-motoren, maar aan de verwachtingen werd niet voldaan. Brown besloot daarna om met mensen te gaan schuiven in het management. Volgens de Amerikaan blijft het niet bij de huidige wijzigingen, want aan F1i.com vertelde hij dat McLaren blijft ontwikkelen in de nabije toekomst.

"We hebben Gil de Ferran gehaald, die een unieke mix van racersinstinct en strategisch inzicht meebrengt. Andrea Stella hebben we gepromoveerd tot leider van onze ontwikkelings- en analysegroep, Pat Fry hebben we teruggehaald als technisch directeur om het ontwerp van de MCL34 te leiden en we hebben natuurlijk James Key vastgelegd om ons technisch leiderschap te brengen."

"Naast deze topbenoemingen hebben we geprobeerd om de juiste talenten op de juiste plaatsen te zetten binnen onze organisatie", vervolgt Brown. "Zo moeten we wendbaarder worden en onze technische cultuur stroomlijnen. Deze veranderingen zijn onderdeel van een constant veranderend plan om onze prestaties te verbeteren. De Formule 1 is een dynamische en totaal geen statische omgeving, dus in de komende maanden verwacht ik meer wijzigingen."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 5.131

    Goed daarvoor hoef je geen genie te zijn, om te zien dat dit mensen zijn die een positieve verandering teweeg zullen gaan brengen. Je moet daartoe dan wel de beslissing mgen nemen, en het lijkt er op dat Mansour het licht nu op groen heeft gezet, nadat hij lang verandering geblokkeert heeft. Ik vraag me nog steeds af of Zak Brown de juiste man is om die hele operatie te leiden. Hij kan zich beter op de vermarkting van het team en het binnenhalen van sponsoren richten.

    • + 0
    • 23 dec 2018 - 10:28
    • Edward M

      Posts: 976

      Hij heeft er dus al 3 jaar een puinhoop van gemaakt

      • + 0
      • 23 dec 2018 - 12:17
    • Buurman

      Posts: 1.412

      Hij heeft in ieder geval gezorgd voor wijzigingen. Hoe die uitpakken kunnen we pas over 2 jaar werkelijk zien. Hij heeft de hand in eigen boezem gestoken en veranderingen gebracht daar waar hij acht dat ze nodig zijn. Dat zijn positieve signalen.

      • + 0
      • 23 dec 2018 - 16:19
  • Ik ga de technische cultuur bij ons thuis ook eens stroomlijnen, te beginnen bij mij zelf

    • + 0
    • 23 dec 2018 - 10:29
  • Maximo

    Posts: 6.454

    Bij McLaren is zijn zo veel verschillende dingen mis geweest afgelopen jaren dat het dan lastig is om zelf te achterhalen wat er moet worden gewijzigd aan de organisatie.

    Lag het aan HONDA? Deels, maar misschien ook aan wat McLaren van HONDA verlangde.

    Lag het aan een prima dona coureur die in alles zijn zin kreeg, maar misschien wel een
    betere coureur op de baan was dan in feedback en ontwikkelen van een wagen?

    Lag het aan de engineers die er bij McLaren niks meer van konden waar ze dat bij andere teams wel konden?

    Of lag het aan de managers? Onze Franse vriend is weg, maar vormt Zak zelf misschien ook een oorzaak?

    Persoonlijk baart het mij nog de meeste zorgen dat McLaren nog steeds naar buiten doet alsof ze in 2017 een topchassis hadden (want we gingen zo lekker in de bochten)terwijl de
    rest van het paddock hoofdschuddend zag dat McLaren in 2017 met maximum downforce reed. Waarom? Om sponsoren binnen te hengelen? Of om hun topcoureur binnen te houden om hem het idee te geven dat McLaren met een andere motor wel top zou zijn?
    Iedereen met een beetje verstand weet inmiddels dat McLaren in 2017 ook geen goed chassis had, dus waarom dat verhaal volhouden?

    Volgens mij is het lek nog lang niet boven bij McLaren......

    • + 1
    • 23 dec 2018 - 10:31
  • Lobster69

    Posts: 514

    De Formule 1 is een dynamische omgeving, ja dat klopt. Op technisch (en aerodynamisch) vlak. Dat heeft echter niets te maken met de management structuur. Een goed georganiseerde en gestroomlijnde management structuur kan ieder probleem tacklen en iedere reglementswijziging opvangen. Daar hoef je echt niet iedere keer wijzigingen in aan te brengen. Don't change a winning team. Wat Brown hier doet is een rookgordijn leggen om zijn eigen tekortkomingen te verbergen.

    • + 0
    • 23 dec 2018 - 11:44
  • Luca DM

    Posts: 65

    Als ik hen was zou ik beginnen met Zak Brown buiten te zetten. Die man is vooral bezig met zichzelf... Heb nog niets gezien of gehoord van die man dat doet vermoeden dat hij een meerwaarde is voor McLaren.

    • + 0
    • 23 dec 2018 - 14:05
  • AUDI_F1

    Posts: 1.706

    Doet me een beetje denken aan de roeiwedstrijd Nederland - Japan.
    fredtak.punt.nl/co(...)jd-nederland--japan

    • + 0
    • 23 dec 2018 - 20:08
  • AUDI_F1

    Posts: 1.706

    Doet me denken aan de roeiwedstrijd Nederland-Japan.

    • + 0
    • 23 dec 2018 - 20:12

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 17 maa 1964 (56)
  • Geb. plaats Shepperton, Surrey, UK, GB
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar