user icon
user icon

Russell is er klaar voor en is voor niemand bang

  • Gepubliceerd op 19 dec 2018 14:58
  • comments 18
  • Door: Niels Langenberg

George Russell denkt dat het zijn tijd is om zaken te doen. De Mercedes-junior rijdt aankomend seizoen bij het team van Williams naast Robert Kubica en beleeft in 2019 dus zijn debuut in de Formule 1. Hij geeft aan dat hij voor niemand angst heeft. 

"Ik ben voor niemand bang. Ik voel me zelfverzekerd. Ik heb twee geweldige jaren achter de rug en ik ben klaar voor de uitdaging. Natuurlijk ben ik een rookie, maar ik ga niet meedoen en meteen iets stoms doen. Maar ik voel dat het mijn tijd is en ik ben er klaar voor om zaken te doen", zegt Russell tegenover Sky Sports.

"Van de Formule 2 naar de Formule 1 is een grote stap en dan niet alleen het op het gebied van snelheid. Er komt zoveel extra's bij kijken. Miljoenen mensen kijken mee. Ik werkte met 30 mensen in de Formule 2 en dat worden er 750 in de Formule 1. Er staat veel meer druk op de schouders van de coureur dan alleen het besturen van de auto."

"Als onderdeel van Mercedes ben ik de afgelopen twee jaar in een erg gelukkige positie geweest en ik heb de mogelijkheid gehad om naast Lewis te zitten bij nabesprekingen en bijeenkomsten. Dat is eerlijk gezegd erg onwerkelijk. De afgelopen jaren heb ik stap voor stap doorlopen en het voelde bijna als een natuurlijke stap om deze mogelijkheid te krijgen. Dit is alles waarvan ik heb gedroomd."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • is hij de zoon van Jack?

    • + 3
    • 19 dec 2018 - 15:01
    • BRM

      Posts: 599

      Weten we in ieder geval van wie die het heeft als die zijn engineer over de radio afblaft.

      • + 0
      • 19 dec 2018 - 15:04
    • De hondenfokker?

      • + 2
      • 19 dec 2018 - 15:05
    • Lobster69

      Posts: 514

      Jack Russell is een terrier toch? Nou die zijn in ieder geval wel vasthoudend. Dat is een goede eigenschap.

      • + 0
      • 20 dec 2018 - 05:39
    • "Waf, waf, waf, waf", aldus Russell tegenover Sky Sports.

      • + 0
      • 20 dec 2018 - 08:26
  • walter33

    Posts: 677

    Alleen voor de Williams auto

    • + 0
    • 19 dec 2018 - 15:02
  • beerkuh

    Posts: 1.963

    onze jack is ook niet bang dus die overeenkomst is er alvast! zal wel een familietrekje zijn!

    • + 0
    • 19 dec 2018 - 15:14
  • Williams 750 man in dienst? lijkt me wat veel..

    • + 0
    • 19 dec 2018 - 15:25
    • @Neppatsrev: toevallig vandaag gelezen : Williams 630 man in dienst (alleen voor F1 dus) en vorig jaar 575

      • + 0
      • 19 dec 2018 - 16:04
    • ok, dat had ik niet verwacht..

      • + 0
      • 19 dec 2018 - 16:57
    • mediF1

      Posts: 2.776

      Neppatsrev je weet natuurlijk nooit hoeveel ze er deze winter nog bij maken.

      • + 0
      • 19 dec 2018 - 17:31
    • Als je de mensen van Mercedes en Pirelli etc meetelt zou t toch aardig in de buurt van de 750 kunnen komen

      • + 0
      • 19 dec 2018 - 18:26
    • Meende dat Mercedes 1100 man in dienst heeft voor het F1 project. Dit is dan zowel Motorafdeling als auto & weekendcrew... maar t toont maar eens aan hoeveel werkgelegenheid Formule 1 geeft. Ook ging er een verhaal in de paddock rond dat Haas t laagste aantal heeft van nog geen 250 man. Dit omdat Haas zoveel uitbesteed aan derden

      • + 0
      • 19 dec 2018 - 18:41
    • Williams doet natuurlijk wel alles zelf, behalve de motor, maar ik kan me niet voorstellen dat ze het geld hebben om 750 man te betalen. Ik denk dat een beetje grootspraak is, en niet gaat om de mensen die werkelijk voor williams werken. schat zo'n 400 man max.

      • + 0
      • 19 dec 2018 - 22:00
    • Lobster69

      Posts: 514

      TylaHunter. Haas zal best het laagste aantal werknemers hebben. Het zijn tenslotte Amerikanen. Teams in de Indycars hebben nog minder lui in dienst. Luiheid is daar dan ook niet gewenst.

      • + 0
      • 20 dec 2018 - 05:42
  • 7okai

    Posts: 65

    Het zal mij benieuwen wat hij gaat laten doen...is iig zelfverzekerd....hoop dat het niet veel geblaat weinig wol is..we gaan het zien

    • + 0
    • 19 dec 2018 - 15:27
  • masf1

    Posts: 7.046

    Lijkt me ook als je eenzaam achteraan rijd,hoef je voor niemand bang te zijn.

    • + 0
    • 19 dec 2018 - 15:28
  • Numnum

    Posts: 2.270

    Wees maar bang voor de blauwe vlaggen dan toch...

    • + 0
    • 19 dec 2018 - 23:04

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Polen
  • Geb. datum 7 dec 1984 (36)
  • Geb. plaats Krakau, Polen
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,83 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar