user icon

McLaren richt zich op betere correlatie tussen de windtunnel en het circuit

  • Gepubliceerd op 07 dec 2018 13:13
  • comments 21
  • Door: Niels Langenberg

Lando Norris heeft onthuld dat McLaren er aan werkt om een betere correlatie te krijgen tussen de resultaten in de windtunnel en de resultaten op het circuit. De Brit denkt te weten waar het team achter de de schermen mee bezig is. 

"Ik heb ideeën over de dingen waar ze mee bezig zijn en aan werken en dingen die ze willen verbeteren. Over al deze dingen hebben ze data dat het beter moet gaan, maar dat kan altijd veranderen en soms ziet het er goed uit in de windtunnel en dan kom je op het circuit en dan verloopt het anders dan je eerder had verwacht."

"Natuurlijk zijn ze er zeker van dat ze juiste veranderingen doorvoeren. Er zijn nogal wat wijzigingen in het team en er is nu een andere benadering op allerlei zaken die invloed hebben op volgend jaar en op de ontwikkeling", zegt Norris tegenover de officiële Formule 1-website.

"Ik denk dat ze zich er meer op focussen om er zeker van te zijn dat iets honderd procent beter is dan dat ze maar gewoon doorgaan. Ik denk dat het inzicht er nu veel meer is, maar dat zal de tijd gaan vertellen", aldus Norris, die volgend jaar in de Formule 1 debuteert bij het team van McLaren.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Politik

    Posts: 6.546

    Jep, iedere coureur is enthousiast en positief gestemd over zijn team voor 2019, zo ook Norris.
    Zij moeten het ook maar doen met de informatie die ze vanuit het team.krijgen en die informatie is uiteraard nooit negatief.

    Het blijft uiteindelijk allemaal koffiedik kijken, in ieder geval nog een maand of twee, drie.

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 13:24
    • Een ding waar je altijd op moet letten in de winter...en met name straks bij de tests is hoeveel Ferrari praat over volgend seizoen. Hoe minder ze praten... hoe sterker de auto vaak is met dan vaak een geheime troef. Ook vorige winter waren ze verdacht stil.

      • + 1
      • 7 dec 2018 - 18:03
    • Zelfde BS als vorig jaar .

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 21:35
  • beerkuh

    Posts: 2.171

    betere correlatie van Zak met de rest zou ook al wonderen doen!

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 13:26
    • Een bericht over McLaren is nooit compleet zonder dat er iemand weer iets over Brown moet zeggen, dank hiervoor...

      • + 2
      • 7 dec 2018 - 14:07
    • Hij bedoelt denk ik niet de persoon zak....:p

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 14:35
    • Yep, ik las in eerste instantie ook meer correlatie tussen de windbuil en het circuit ;)

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 14:43
    • z0mer

      Posts: 2.085

      Ja, want Zak Brown heeft zoveel verkeerd gedaan. Lekker goedkoop scoren noem ik dat. Volgens mij is hij de enige sinds jaren die de schuld bij McLaren legt en zijn nek uitsteekt met een complete reorganisatie van het team. Of dat gaat werken moet nog blijken, maar dat constante gezeik op Brown gaat ook helemaal nergens over.

      • + 1
      • 7 dec 2018 - 15:09
    • Tja laten we elkaar geen mietje noemen. Hij heeft ook gewoon de uitstraling van een zak aardappelen en lijkt totaal elke vorm van leiderschap te ontbreken. De resultaten kun je idd niet alleen maar op hem afschuiven helemaal mee eens. Maar altijd als ik hem zie lijkt het wel alsof het de plaatselijke frietkraamboer is. Het is verdorie Mclaren. Daar moet een vent aan de leiding staan waar je al van gaat beven als hij in dezelfde ruimte zit.

      Maar goed.

      • + 3
      • 7 dec 2018 - 16:47
  • De Brit denkt te weten waar het team achter de de schermen mee bezig is.
    "Ik heb ideeën over de dingen waar ze mee bezig zijn"
    "Ik denk dat ze zich er meer op focussen"
    "Ik denk dat het inzicht er nu veel meer is"
    ...
    Hij denkt nogal veel maar weet niks zeker? Da's het verschil met Mercedes bijvoorbeeld. Hamilton WEET waar z'n team mee bezig is! Wordt weer niks met McLaren volgend jaar.. Denk ik ;-)

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 13:34
    • Roel79

      Posts: 124

      Natuurlijk weet hij veel meer. Maar als hij dat zegt word er verder doorgevraagd. Blijkbaar toch al wel iets van mediatraining gehad lijkt me.

      • + 2
      • 7 dec 2018 - 13:51
    • z0mer

      Posts: 2.085

      Ach, ben je nog steeds gefrustreerd dat grijze muis Vandoorne volgend jaar niet op de grid staat.

      • + 3
      • 7 dec 2018 - 15:06
    • Ach jee, zomertje ziet weer een Belgische vlag en hij is weer getriggert!! Beetje zielig he jongen..

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 20:36
    • Box1986

      Posts: 1.662

      @f1 zomer komt hier alleen maar met zielige opmerkingen als het over Belgen gaat.

      • + 1
      • 8 dec 2018 - 11:39
  • StevenQ

    Posts: 6.871

    Tijdens de Honda jaren werkte dat ook al k*t maar dachten ze nog dat het door de motor kwam

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 15:00
    • Politik

      Posts: 6.546

      Jij dacht: laat ik eens een open deur in trappen.

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 15:34
    • StevenQ

      Posts: 6.871

      en dat is alleen aan jou voorbehouden?

      • + 1
      • 7 dec 2018 - 16:49
    • Politik

      Posts: 6.546

      Volgens mij niet. Wie zegt dat dan?

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 18:05
  • Rikkie

    Posts: 107

    Gatlikken bij het team noem ik dat. Alle rijders voor 2019 zijn weer enorm blij en positief maar er zullen zoals elk jaar eersten en laatsten zijn. En dan zullen ze weer blij en positief moeten zijn voor 2020.

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 18:34
  • ringo

    Posts: 3.358

    hebben ze de windtunnel al geupgrade? Maar tegenwoordig word het ook tock ook digitaal gesimuleerd en daar de correlatie te testen ?

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 20:26

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 183
  • Podiums 2
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 13 nov 1999 (21)
  • Geb. plaats Glastonbury, GB
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,70 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit