user icon
user icon

McLaren richt zich op betere correlatie tussen de windtunnel en het circuit

  • Gepubliceerd op 07 dec 2018 13:13
  • comments 21
  • Door: Niels Langenberg

Lando Norris heeft onthuld dat McLaren er aan werkt om een betere correlatie te krijgen tussen de resultaten in de windtunnel en de resultaten op het circuit. De Brit denkt te weten waar het team achter de de schermen mee bezig is. 

"Ik heb ideeën over de dingen waar ze mee bezig zijn en aan werken en dingen die ze willen verbeteren. Over al deze dingen hebben ze data dat het beter moet gaan, maar dat kan altijd veranderen en soms ziet het er goed uit in de windtunnel en dan kom je op het circuit en dan verloopt het anders dan je eerder had verwacht."

"Natuurlijk zijn ze er zeker van dat ze juiste veranderingen doorvoeren. Er zijn nogal wat wijzigingen in het team en er is nu een andere benadering op allerlei zaken die invloed hebben op volgend jaar en op de ontwikkeling", zegt Norris tegenover de officiële Formule 1-website.

"Ik denk dat ze zich er meer op focussen om er zeker van te zijn dat iets honderd procent beter is dan dat ze maar gewoon doorgaan. Ik denk dat het inzicht er nu veel meer is, maar dat zal de tijd gaan vertellen", aldus Norris, die volgend jaar in de Formule 1 debuteert bij het team van McLaren.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Politik

    Posts: 6.405

    Jep, iedere coureur is enthousiast en positief gestemd over zijn team voor 2019, zo ook Norris.
    Zij moeten het ook maar doen met de informatie die ze vanuit het team.krijgen en die informatie is uiteraard nooit negatief.

    Het blijft uiteindelijk allemaal koffiedik kijken, in ieder geval nog een maand of twee, drie.

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 13:24
    • Een ding waar je altijd op moet letten in de winter...en met name straks bij de tests is hoeveel Ferrari praat over volgend seizoen. Hoe minder ze praten... hoe sterker de auto vaak is met dan vaak een geheime troef. Ook vorige winter waren ze verdacht stil.

      • + 1
      • 7 dec 2018 - 18:03
    • Edward M

      Posts: 976

      Zelfde BS als vorig jaar .

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 21:35
  • beerkuh

    Posts: 1.963

    betere correlatie van Zak met de rest zou ook al wonderen doen!

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 13:26
    • Een bericht over McLaren is nooit compleet zonder dat er iemand weer iets over Brown moet zeggen, dank hiervoor...

      • + 2
      • 7 dec 2018 - 14:07
    • Hij bedoelt denk ik niet de persoon zak....:p

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 14:35
    • Yep, ik las in eerste instantie ook meer correlatie tussen de windbuil en het circuit ;)

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 14:43
    • z0mer

      Posts: 2.077

      Ja, want Zak Brown heeft zoveel verkeerd gedaan. Lekker goedkoop scoren noem ik dat. Volgens mij is hij de enige sinds jaren die de schuld bij McLaren legt en zijn nek uitsteekt met een complete reorganisatie van het team. Of dat gaat werken moet nog blijken, maar dat constante gezeik op Brown gaat ook helemaal nergens over.

      • + 1
      • 7 dec 2018 - 15:09
    • Tja laten we elkaar geen mietje noemen. Hij heeft ook gewoon de uitstraling van een zak aardappelen en lijkt totaal elke vorm van leiderschap te ontbreken. De resultaten kun je idd niet alleen maar op hem afschuiven helemaal mee eens. Maar altijd als ik hem zie lijkt het wel alsof het de plaatselijke frietkraamboer is. Het is verdorie Mclaren. Daar moet een vent aan de leiding staan waar je al van gaat beven als hij in dezelfde ruimte zit.

      Maar goed.

      • + 3
      • 7 dec 2018 - 16:47
  • De Brit denkt te weten waar het team achter de de schermen mee bezig is.
    "Ik heb ideeën over de dingen waar ze mee bezig zijn"
    "Ik denk dat ze zich er meer op focussen"
    "Ik denk dat het inzicht er nu veel meer is"
    ...
    Hij denkt nogal veel maar weet niks zeker? Da's het verschil met Mercedes bijvoorbeeld. Hamilton WEET waar z'n team mee bezig is! Wordt weer niks met McLaren volgend jaar.. Denk ik ;-)

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 13:34
    • Roel79

      Posts: 124

      Natuurlijk weet hij veel meer. Maar als hij dat zegt word er verder doorgevraagd. Blijkbaar toch al wel iets van mediatraining gehad lijkt me.

      • + 2
      • 7 dec 2018 - 13:51
    • z0mer

      Posts: 2.077

      Ach, ben je nog steeds gefrustreerd dat grijze muis Vandoorne volgend jaar niet op de grid staat.

      • + 3
      • 7 dec 2018 - 15:06
    • Ach jee, zomertje ziet weer een Belgische vlag en hij is weer getriggert!! Beetje zielig he jongen..

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 20:36
    • Box1986

      Posts: 1.662

      @f1 zomer komt hier alleen maar met zielige opmerkingen als het over Belgen gaat.

      • + 1
      • 8 dec 2018 - 11:39
  • StevenQ

    Posts: 6.750

    Tijdens de Honda jaren werkte dat ook al k*t maar dachten ze nog dat het door de motor kwam

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 15:00
    • Politik

      Posts: 6.405

      Jij dacht: laat ik eens een open deur in trappen.

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 15:34
    • StevenQ

      Posts: 6.750

      en dat is alleen aan jou voorbehouden?

      • + 1
      • 7 dec 2018 - 16:49
    • Politik

      Posts: 6.405

      Volgens mij niet. Wie zegt dat dan?

      • + 0
      • 7 dec 2018 - 18:05
  • Rikkie

    Posts: 107

    Gatlikken bij het team noem ik dat. Alle rijders voor 2019 zijn weer enorm blij en positief maar er zullen zoals elk jaar eersten en laatsten zijn. En dan zullen ze weer blij en positief moeten zijn voor 2020.

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 18:34
  • ringo

    Posts: 3.327

    hebben ze de windtunnel al geupgrade? Maar tegenwoordig word het ook tock ook digitaal gesimuleerd en daar de correlatie te testen ?

    • + 0
    • 7 dec 2018 - 20:26

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 146
  • Podiums 1
  • Grand Prix 38
  • Land GB
  • Geb. datum 13 nov 1999 (21)
  • Geb. plaats Glastonbury, GB
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,70 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar