user icon


Alonso en Brown niet eens over de ontwikkeling van McLaren

  • Gepubliceerd op 03 dec 2018 16:07
  • comments 28
  • Door: Niels Langenberg

Fernando Alonso denkt dat McLaren sinds Spanje al geen nieuwe updates op de auto meer heeft gehad. Maar daar is McLaren-teambaas Zak Brown het niet mee eens. Volgens hem is de auto tot aan de Amerikaanse Grand Prix doorontwikkeld. 

"We hebben de andere teams steeds weer met nieuwe onderdelen op de auto zien komen. Dat is duidelijk te zien op de foto's. Iedereen is dus met updates gekomen, behalve wij. Wij hebben er vanaf Spanje geen één meer gehad", zegt Alonso tegenover Crash. 

Brown is het daar zoals gezegd niet mee eens. "Het is helder dat we een erg slechte auto hebben gebouwd en de ontwikkelingen hebben niet veel effect gehad. We hebben de auto namelijk tot aan de Amerikaanse Grand Prix aan toe ontwikkeld, dus de geruchten dat wij de auto niet meer hebben ontwikkeld sinds Spanje, waren niet accuraat."

"Maar ik denk wel dat sommige ontwikkelingen in de tweede seizoenshelft er vooral kwamen om te leren voor volgend jaar. Ik ben er zeker van dat het team goed samenwerkt. Het is helder dat dat we veranderingen hebben toegepast om te begrijpen en te identificeren waar we fouten hebben gemaakt. We willen die fouten volgend jaar niet meer maken."

 


Reacties (28)

Login om te reageren
  • Met een beetje pech wordt het vechten met williams volgend jaar. Maar met een beetje geluk (goede wagen) kunnen ze ook zo maar met renault en FI de strijd aan gaan. Ik denk dat het er een beetje tussenin gaat zitten. Een betere wagen maar vermogen te kort. dus ik denk strijden met TR voor plaatsje 7/8.

    • + 0
    • 3 dec 2018 - 16:15
    • z0mer

      Posts: 1.903

      Ja en volgend jaar duurt een race ongeveer 90 minuten, zal er een kwalificatie voor de race plaatsvinden en de winnaar staat op de hoogste tree.

      • + 3
      • 3 dec 2018 - 18:02
  • Stitch

    Posts: 4.553

    Tja ... Brown is mijns inziens zelf aan vervanging toe...

    • + 4
    • 3 dec 2018 - 16:15
    • Mclaren kan wel een update gebruiken...

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 19:22
    • Schwantz34 je maakt dan wel een grap, maar vele insiders zeggen dat "het meest moderne f1 lab" van de zero's inmiddels alleen maar oude meuk is. McLaren is zeker in elk opzicht aan een update, misschien wel upgrade toe.

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 20:33
  • Zie hier het verschil tussen updates en testing.
    Men had geen updates meer, maar is wel blijven testen met een slecht chassis.
    En wie heeft die tests gedaan als Alonso er geen weet van heeft?

    • + 2
    • 3 dec 2018 - 16:19
    • Bewijzen graag, Ik heb Stoffel nooit horen zeggen dat hij dingen heeft moeten testen voor volgend jaar. het was toch juist alonso die de eerste updates altijd kreeg? Of is het nu ineens Stoffel geweest?

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 16:24
    • Achelos

      Posts: 44

      Dit denk ik dus ook. En vervolgens Vandoorne bedanken voor zijn "bewezen" diensten.
      Ik vind het jammer.

      • + 4
      • 3 dec 2018 - 16:26
    • @ROYALERE

      Alonso kreeg inderdaad de updates eerst, wil dat zeggen dat er dan geen tests meer geweest zijn?
      Volgens Zacharias dus niet, er is volgens zijn uitleg wel getest.
      Wie heeft dat dan gedaan indien het Alonso zelf niet was?
      Bewijzen zal je nooit hebben, alleen woord tegen woord.

      • + 1
      • 3 dec 2018 - 16:33
    • Alonso zegt dat hij helemaal niet veel updates heeft gezien. staat zelfs in de tekst:

      "We hebben de andere teams steeds weer met nieuwe onderdelen op de auto zien komen. Dat is duidelijk te zien op de foto's. Iedereen is dus met updates gekomen, behalve wij. Wij hebben er vanaf Spanje geen één meer gehad",

      Dus dan vraag ik het me af, als Stoffel echt onderdelen had getest voor volgend jaar had hij dat wel gezegd hoor. Wat een zooitje daar zeg bij dat team. dit spreekt elkaar niet zo´n klein beetje tegen ook allemaal.

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 16:40
    • @ROYALERE

      Het verschil zit hem in de uitleg.
      Een update volgt op een test, maar er is niet altijd een update na een test.

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 16:50
    • Maar das logish sssjt :p
      De waarheid zal wel een keer naar buiten komen, Maar die zak moeten ze er zo snel mogelijk uitschoppen. ik heb nog nooit een teamleider gezien die zo onderdanog bij een rijder stond als die Brown. Af en toe leek het wel een toeschouwer als hij met Alonso stond te praten. Totaal geen leiderschap en uitstraling.

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 16:54
    • ringo

      Posts: 2.392

      het is al triest dat ze ook constant onderdelen te kortkwamen, stoffel moest af en toe met oude onderdelen rijden... Als er een auto crashed dan is het afwachten of er genoeg onderdelen zijn.. Was ergens een grandprix stond de water op de lippen..De gat is diep bij Mclaren...of ze daadwerkelijk iets hebben geleerd van die ontwikkeling is nog de vraag.. want ze zijn er geen meter mee opgeschoten.

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 17:12
    • Er valt niks te testen als er niet eerst een update is Stoffelmans.
      Je zal toch eerst het onderdeel op de wagen moeten hebben als je het wil testen .
      Of de update succesvol is weet men na het testen.
      Wel ff wakker blijven hè ;)

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 17:53
    • z0mer

      Posts: 1.903

      Ach die gefrustreerde Belgen toch. Het ligt aan iedereen behalve zoutzak Vandoorne. Laat me toch niet lachen. Hij was gewoon te langzaam, hoe moeilijk is dat nou te begrijpen? Bovendien is dit artikel ook weer met oude en nieuwe quotes aan elkaar geknoopt voor een bepaalde stemmingmakerij tegen McLaren en Brown, begint een beetje zielig te worden die ongefundeerde haat tegen bepaalde teams en coureurs.

      • + 2
      • 3 dec 2018 - 18:05
    • @BRABHAM-BT50

      Ik ben wakker, maar blijkbaar was Alonso het niet, of Zacharias dacht iets anders. :-)

      @Z0MER
      Die stemmingsmakerij hebben ze dan geleerd van RBR ( Marko en Horner )

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 18:27
    • gp

      Posts: 3.650

      Het is wel een feit dat Vandoorne tijdens het testen bijna altijd sneller was dan Alonso. het zou dus kunnen.

      • + 1
      • 3 dec 2018 - 20:34
    • Ik doelde meer op jouw volgorde Stoffelman: “een update komt na een test” ;)
      Het is precies andersom:
      Ze testen juist de updates, en bepalen dan of het een geslaagde update is.
      Zon F1 auto is sowieso een beta-versie op zn gunstigst.
      Een update wordt altijd getest. En als iets goed door de rest komt hoeft de update dus niet ge-update te worden.

      Of Brown of Alonso in de war is weet ik niet, jij was t in ieder geval wel :)

      • + 0
      • 4 dec 2018 - 01:06
  • z0mer

    Posts: 1.903

    Ja, onderdelen die eigenlijk voor 2019 zijn bedoeld. Dat zou ik nou niet bepaalde updates willen noemen die specifiek voor het chassis van dit jaar zijn gemaakt.

    • + 1
    • 3 dec 2018 - 16:23
  • Lijkt wel alsof alonso die auto met zijn blote handen heeft gemaakt ofzo. gezien de laatste berichten......

    • + 0
    • 3 dec 2018 - 16:30
  • Brown: Er waren updates
    Alonso: Ik heb ze niet gezien.....
    Brown: Ze waren er wel.
    Alonso: En wat erger is, ik heb ze ook niet gevoeld.......

    • + 2
    • 3 dec 2018 - 17:28
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Brown: De laatste race hadden we zelfs nog een livery update.

      • + 0
      • 3 dec 2018 - 19:26
    • delange

      Posts: 1.023

      @RICKF1 scherp....... en deze had nog het meest effect van allemaal.

      • + 2
      • 3 dec 2018 - 19:54
  • delange

    Posts: 1.023

    het feit dat de ene zus zegt en de andere zo zegt hèèl erg veel over dit team.

    @ROYALERE Speciaal voor jou nog eens ondanks dit hier al vaak gepost is.
    www.joetube.com/watch?v=avjaPOYlCuM&t=537s

    • + 1
    • 3 dec 2018 - 17:58
  • Mclaren begon het seizoen vooraan in de middenmoot, maar waar de andere teams hun problemen met een paar updates snel konden verhelpen, lukte dat mclaren niet. En zelfs een grote update (met onder andere die nieuwe neus) loste het niet op. Sindsdien heeft mclaren duidelijk alle pijlen op volgend jaar gericht. Elke eerste vrije training werden er onderdelen getest. Dus als ze komend jaar niet een grote sprong maken dan zie ik het niet meer zitten voor McLaren.

    • + 0
    • 3 dec 2018 - 18:27
  • elflitso

    Posts: 249

    De auto heeft wel updates gehad. Ik denk zomaar dat dit interview en uitspraken van Alonso uit zijn verband getrokken is

    • + 0
    • 3 dec 2018 - 20:11
  • Dus Ze reden al met aerodynamica voor 2019....?

    • + 0
    • 4 dec 2018 - 01:34
  • Lobster69

    Posts: 514

    "Maar ik denk wel dat sommige ontwikkelingen in de tweede seizoenshelft er vooral kwamen om te leren voor volgend jaar". En dat zegt een teambaas? Hij denkt het maar weet het niet zeker!
    Need I say more?

    • + 0
    • 4 dec 2018 - 03:31

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar