user icon

Russell: "Ik heb druk op Williams gelegd om mij binnen te halen"

  • Gepubliceerd op 29 nov 2018 18:04
  • comments 13
  • Door: Niels Langenberg

George Russell zegt dat het eerdere tekenen van Lando Norris bij het team van McLaren een voordeel was richting zijn eigen contract bij het het team van Williams. De Brit won dit seizoen zeven keer in de Formule 2, terwijl Norris alleen wist te winnen bij de seizoensopener in Bahrein. 

"Lando's vroege bekendmaking zorgde ervoor dat ik nog meer wilde laten zien voor het zitje bij Williams. Wanneer McLaren hem namelijk goed genoeg vond voor de Formule 1, dan kon ik tonen dat er ook veel potentieel voor mij was."

"Daarnaast gaf het Williams waarschijnlijk ook meer druk om mij binnen te halen, omdat ik degene was die de Formule 2 aan het winnen was. Het is een erg lang en zwaar jaar geweest voor mij en voor ART. We hebben hard gewerkt en waarschijnlijk waren we vanaf Bakoe iedere keer één van de snelsten", zegt hij tegenover Motorsportweek.

"We hebben echter wel een aantal problemen gehad die heel erg frustrerend waren. Anderen hadden die ook, maar het is moeilijk geweest om het over de streep te trekken. In Abu Dhabi zag je dan ook de emoties toen ik pole position pakte en we wisten natuurlijk wat ons te doen stond. We wilden in stijl kampioen worden en dat deden we dan ook."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • mediF1

    Posts: 2.807

    Ik denk dat er bij Williams alleen druk in de banden zit . Lijkt me eerder een deal tussen Toto en Williams in ruil voor goedkopere motoren .

    • + 3
    • 29 nov 2018 - 18:20
    • Verre van dat. Toto had hier geen ding mee te maken en kwam zelfs als een verassing voor Toto. Russel heeft zelf Claire opgebeld. Een powerpointpresentatie gehouden bij Williams in zijn intake gesprek en liep er rond met een notitieblok. Claire melde daarna in de pers dat ze nog nooit een coureur had gezien die zich zo goed voorbereid had tijdens hun Intake gesprekken. Van Bottas, Stroll, Maldonado had ik ook niet verwacht dat ze ook maar iet van slim over wil komen.

      • + 0
      • 29 nov 2018 - 18:25
    • mediF1

      Posts: 2.807

      Het is maar net wat je wilt geloven maar ik geloof zelf niet dat Toto hier niets vanaf weet want hij zal toestemming moeten geven en daar komt ook Russel niet onderuit.

      • + 3
      • 29 nov 2018 - 20:02
    • Tyla,

      Je noemt Bottas, Stroll, en Maldonado als de mensen mensen die niet slim zijn overgekomen. Wie zouden dat nogmeer zijn? Ik neem aan dat er wel wat meer rijders over de vloer zijn gekomen. Voor hen zou hetgeen Claire claimt ook gelden...

      wel leuk trouwens

      • + 0
      • 29 nov 2018 - 20:02
    • mediF1

      Posts: 2.807

      En als je aangenomen wordt op basis van een powerpoint presentatie en een notitie blokje dan mag je Claire bij dat rijtje zetten lijkt mij .

      • + 1
      • 29 nov 2018 - 20:08
    • Russell moest zn kampioenschap binnenhalen om MB onder druk te kunnen zetten zodat ze hun best moesten gaan doen voor een zitje. Als ze m dat niet konden bieden was ie vrij om te gaan waar hij wilde. Duidelijk wilden ze hem niet kwijt. RBR/STR was geïnteresseerd, of deden het zo lijken :)

      • + 1
      • 29 nov 2018 - 22:53
  • Russell en Norris praten alsof ze al de top van de top zijn maar laat ze eerst maar even puntjes pakken. Jezus wat een grootspraak van deze 2 broekies zeg in de artikelen vandaag.

    • + 2
    • 29 nov 2018 - 18:35
    • Max!!!

      • + 0
      • 29 nov 2018 - 21:12
    • FaZeless

      Posts: 54

      dat heet een winnaars mentaliteit ... James Hunt kon ook op deze manier zo lekker uit de school klappen met uitspraken.

      • + 0
      • 30 nov 2018 - 08:04
  • John6

    Posts: 5.168

    Ja andere klasse top presteren is geen garantie voor goede resultaten in de F1, dus we gaan het wel meemaken.

    • + 0
    • 29 nov 2018 - 19:15
  • mediF1

    Posts: 2.807

    Lijkt me trouwens niet echt waarschijnlijk dat ze iemand aan nemen op basis van een powerpoint presentatie en een notitieblokje .

    • + 0
    • 29 nov 2018 - 20:04
    • Wanneer je iets 2x presenteert is er altijd iemand die het opvalt....

      • + 1
      • 29 nov 2018 - 20:41
    • FaZeless

      Posts: 54

      haha dutch

      • + 0
      • 30 nov 2018 - 08:05

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 3
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 15 feb 1998 (23)
  • Geb. plaats King's Lynn, GB
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit