user icon
user icon

Russell: "Ik heb druk op Williams gelegd om mij binnen te halen"

  • Gepubliceerd op 29 nov 2018 18:04
  • comments 13
  • Door: Niels Langenberg

George Russell zegt dat het eerdere tekenen van Lando Norris bij het team van McLaren een voordeel was richting zijn eigen contract bij het het team van Williams. De Brit won dit seizoen zeven keer in de Formule 2, terwijl Norris alleen wist te winnen bij de seizoensopener in Bahrein. 

"Lando's vroege bekendmaking zorgde ervoor dat ik nog meer wilde laten zien voor het zitje bij Williams. Wanneer McLaren hem namelijk goed genoeg vond voor de Formule 1, dan kon ik tonen dat er ook veel potentieel voor mij was."

"Daarnaast gaf het Williams waarschijnlijk ook meer druk om mij binnen te halen, omdat ik degene was die de Formule 2 aan het winnen was. Het is een erg lang en zwaar jaar geweest voor mij en voor ART. We hebben hard gewerkt en waarschijnlijk waren we vanaf Bakoe iedere keer één van de snelsten", zegt hij tegenover Motorsportweek.

"We hebben echter wel een aantal problemen gehad die heel erg frustrerend waren. Anderen hadden die ook, maar het is moeilijk geweest om het over de streep te trekken. In Abu Dhabi zag je dan ook de emoties toen ik pole position pakte en we wisten natuurlijk wat ons te doen stond. We wilden in stijl kampioen worden en dat deden we dan ook."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • mediF1

    Posts: 2.777

    Ik denk dat er bij Williams alleen druk in de banden zit . Lijkt me eerder een deal tussen Toto en Williams in ruil voor goedkopere motoren .

    • + 3
    • 29 nov 2018 - 18:20
    • Verre van dat. Toto had hier geen ding mee te maken en kwam zelfs als een verassing voor Toto. Russel heeft zelf Claire opgebeld. Een powerpointpresentatie gehouden bij Williams in zijn intake gesprek en liep er rond met een notitieblok. Claire melde daarna in de pers dat ze nog nooit een coureur had gezien die zich zo goed voorbereid had tijdens hun Intake gesprekken. Van Bottas, Stroll, Maldonado had ik ook niet verwacht dat ze ook maar iet van slim over wil komen.

      • + 0
      • 29 nov 2018 - 18:25
    • mediF1

      Posts: 2.777

      Het is maar net wat je wilt geloven maar ik geloof zelf niet dat Toto hier niets vanaf weet want hij zal toestemming moeten geven en daar komt ook Russel niet onderuit.

      • + 3
      • 29 nov 2018 - 20:02
    • Tyla,

      Je noemt Bottas, Stroll, en Maldonado als de mensen mensen die niet slim zijn overgekomen. Wie zouden dat nogmeer zijn? Ik neem aan dat er wel wat meer rijders over de vloer zijn gekomen. Voor hen zou hetgeen Claire claimt ook gelden...

      wel leuk trouwens

      • + 0
      • 29 nov 2018 - 20:02
    • mediF1

      Posts: 2.777

      En als je aangenomen wordt op basis van een powerpoint presentatie en een notitie blokje dan mag je Claire bij dat rijtje zetten lijkt mij .

      • + 1
      • 29 nov 2018 - 20:08
    • Russell moest zn kampioenschap binnenhalen om MB onder druk te kunnen zetten zodat ze hun best moesten gaan doen voor een zitje. Als ze m dat niet konden bieden was ie vrij om te gaan waar hij wilde. Duidelijk wilden ze hem niet kwijt. RBR/STR was geïnteresseerd, of deden het zo lijken :)

      • + 1
      • 29 nov 2018 - 22:53
  • Russell en Norris praten alsof ze al de top van de top zijn maar laat ze eerst maar even puntjes pakken. Jezus wat een grootspraak van deze 2 broekies zeg in de artikelen vandaag.

    • + 2
    • 29 nov 2018 - 18:35
    • Max!!!

      • + 0
      • 29 nov 2018 - 21:12
    • FaZeless

      Posts: 54

      dat heet een winnaars mentaliteit ... James Hunt kon ook op deze manier zo lekker uit de school klappen met uitspraken.

      • + 0
      • 30 nov 2018 - 08:04
  • John6

    Posts: 4.923

    Ja andere klasse top presteren is geen garantie voor goede resultaten in de F1, dus we gaan het wel meemaken.

    • + 0
    • 29 nov 2018 - 19:15
  • mediF1

    Posts: 2.777

    Lijkt me trouwens niet echt waarschijnlijk dat ze iemand aan nemen op basis van een powerpoint presentatie en een notitieblokje .

    • + 0
    • 29 nov 2018 - 20:04
    • Wanneer je iets 2x presenteert is er altijd iemand die het opvalt....

      • + 1
      • 29 nov 2018 - 20:41
    • FaZeless

      Posts: 54

      haha dutch

      • + 0
      • 30 nov 2018 - 08:05

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 3
  • Podiums 0
  • Grand Prix 38
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 15 feb 1998 (22)
  • Geb. plaats King's Lynn, Groot Brittannië
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar