user icon
user icon

Verstappen had graag meer met Alonso gestreden

  • Gepubliceerd op 29 nov 2018 14:31
  • comments 20
  • Door: Niels Langenberg

Max Verstappen vindt het jammer dat hij nooit tegen een competitieve Fernando Alonso heeft kunnen strijden. De Spanjaard heeft in Abu Dhabi waarschijnlijk zijn laatste race in de Formule 1 gereden en dat deed hij voor McLaren, het team waar hij de afgelopen jaren mee in de achterhoede reed.

Verstappen rijdt sinds begin 2015 in de Formule 1, maakte in 2016 de overstap van Toro Rosso naar het team van Red Bull Racing, maar de twee hebben dus nooit met elkaar aan de voorkant van de grid kunnen strijden. De Nederlander vindt dat jammer, omdat hij dat graag had gewild.

"Het is jammer dat ik nooit echt tegen Fernando heb geracet", zegt Verstappen tegenover ESPN. "Natuurlijk reed hij in de Formule 1 toen ik er ook reed, maar ik heb nooit echt met hem gevochten, omdat hij altijd ergens achteraan reed door de problemen die McLaren had. Dat ga ik wel echt heel jammer vinden, nu hij vertrekt."

"Ik heb namelijk tegen Sebastian Vettel en Lewis Hamilton geracet en dat is echt leuk geweest. Maar helaas nooit met Fernando en toen ik jonger was zag ik hem op TV ook al strijden met Sebastian en Lewis. Dus natuurlijk heb ik wel samen met hem geracet, maar nooit echt tegen hem en dat is wel heel erg jammer", aldus de Nederlander. 

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Heb net die foto op groot formaat bekeken, linksachter zit Ocon heel sneaky richting Max te kijken, zo op een manier van "in Brazilië pak ik je"

    • + 3
    • 29 nov 2018 - 14:36
    • en de foto is uit 2016, kun je nagaan hoe lang hij al op dat plan aan het broeden was...

      • + 11
      • 29 nov 2018 - 14:37
    • Volgensd mij was hij gewoon stiekem verliefd op Max maar na verschillende pogingen in 2 jaar hem te versieren zij Max 1 dag voor de GP van Brazilie dit jaar dat ze niet meer dan vrienden konden zijn.

      • + 2
      • 29 nov 2018 - 14:40
    • Jezus Roy.

      volgens/zei.

      • + 2
      • 29 nov 2018 - 14:41
    • Je ziet Kyat op de achtergrond ook in gedachten verzonken "I'll be back".

      • + 0
      • 29 nov 2018 - 14:44
    • Kvyat is in gedachten verzonken "waarom noemen ze mij toch de Torpedo?? enfin, dit weekend gaan we weer klappen!)"

      • + 0
      • 29 nov 2018 - 14:46
    • Het eerste wat mij opviel was ook de wat schuwe snaakse blik van Esteban naar max.
      Ja kvyat denkt na over hoe een torpedo te doen in spa.

      • + 0
      • 29 nov 2018 - 14:56
    • walter33

      Posts: 677

      @CLEMENZA Het zit je na 2e halve week nog steeds dwars,get over it.

      • + 0
      • 29 nov 2018 - 15:08
    • Hahaha, de schavuit. Scherp gezien Clemenza.
      Inderdaad, het straalt er vanaf. Hij is wel geduldig trouwens. Heel anders dan Verstappen. Die kan er nog wat van leren.
      Veel te impulsief die gozer :)

      • + 2
      • 29 nov 2018 - 17:02
  • www.youtube.com/watch?v=xWJ1RxWROSc

    Japan 2015

    • + 1
    • 29 nov 2018 - 14:45
  • mediF1

    Posts: 2.776

    ik heb nooit echt met hem gevochten.
    Maar goed ook Max anders had je weer een taakstraf gehad.

    • + 0
    • 29 nov 2018 - 15:16
  • Pimpelaars

    Posts: 93

    Ik weet het niet zeker, maar volgens mij vindt Max het jammer dat hij nooit echt tegen Alonso geracet heeft ;)

    • + 2
    • 29 nov 2018 - 15:16
  • ESPN,,, even wat veren scoren....

    • + 0
    • 29 nov 2018 - 16:14
  • Verstappen is een roofdier op de baan, maar Alonso is slim als een vos.
    Ik ben nog niet zo zeker wie er had gewonnen in gelijkwaardig materiaal.

    • + 0
    • 29 nov 2018 - 17:03
    • Ja lastig, Alonso wordt niet nerveus van een op m jagende tegenstander. Vraag maar aan Schumacher. Sowieso doen al die toppers weinig voor elkaar onder op een goeie dag. Verstappen kan trouwens ook goed een poosje achter iemand rijden en analyseren en dan zeer berekend toeslaan.

      • + 0
      • 29 nov 2018 - 17:17
  • Pipo

    Posts: 4.742

    Of topic, Abiteboul geeft toe dat Renault motorisch dit jaar zwaar gefaald heeft.
    Maar doet dan wel weer beloftes voor 2019.

    Zou hij het nooit leren?

    • + 0
    • 29 nov 2018 - 19:06

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar