user icon
user icon

Sainz eindigt dienstverband bij Renault ijzersterk

  • Gepubliceerd op 26 nov 2018 10:16
  • comments 16
  • Door: Niels Langenberg

Carlos Sainz reed in Abu Dhabi zijn laatste race voor het team van Renault, voordat hij de overstap maakt naar het team van McLaren en de Spanjaard is het dienstverband bij het Franse team ijzersterk geëindigd. Hij finishte namelijk op de zesde positie en door de uitvalbeurt van Kimi Raikkonen eindigde Sainz daarom als 'best of the rest'.

"Eindelijk eindig ik in Abu Dhabi in de punten", zegt Sainz tegenover El Mundo Deportivo. "Ik kwam vanaf de elfde startplek en had in de race een erg goede snelheid. Ik kon veel mannen inhalen en ruim in de punten finishen. Ik ben dan ook heel erg blij."

De Spanjaard kon lang doorrijden op zijn utrasofts. "We wisten niet of we één of twee keer gingen stoppen en wat we zeker niet wisten, was dat de ultrasofts het zo lang uit zouden gaan houden. Dat werkte echt heel goed voor onze auto."

Aankomende week begint voor Sainz zijn nieuwe uitdaging bij McLaren, wanneer hij voor het Britse team gaat testen. "Door op deze manier te eindigen, ga ik met een geweldig gevoel de winter in en ik kan niet wachten om met McLaren te gaan beginnen. Ik heb een tweejarig contract in het team van mijn dromen. Ik kom op de goede plek te zitten, ben erg blij met alles wat dit jaar is gebeurd en met de manier waarop mijn carrière verloopt."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • z0mer

    Posts: 2.077

    Erg sterke race en gewoon een goede coureur.

    • + 1
    • 26 nov 2018 - 10:19
    • Mooi resultaat als best of the rest op P6 en een leuke opsteker voor komend seizoen, waarin hij zich toch zal moeten schikken in een wagen van het achterveld. Maar wie weet kan hij er toch verrassende dingen met laten zien om zijn carrière te redden.

      • + 2
      • 26 nov 2018 - 10:22
    • Ik heb vaak kritiek op Sainz, maar gisteren had hij één van zijn beste dagen. Snaar strakke race en een goed resultaat. Graag meer van dit soort races Carlos en minder gepruts. Hopelijk weet hij McLaren wel vlot te trekken...

      • + 0
      • 26 nov 2018 - 12:40
    • 1 zwaluw maakt nog geen z0mer.

      • + 0
      • 26 nov 2018 - 12:54
  • Dat zeg ik...

    • + 0
    • 26 nov 2018 - 10:21
  • Prima race en prima seizoen. Geen absolute top maar wel iemand die absoluut thuishoort in de F1 en solide is.

    Veel mensen gaan er trouwens vanuit dat McLaren volgend jaar weer bagger is maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Ik denk dat het vertrek van Alonso juist goed kan zijn voor het team en de balans in het team.

    Daarmee wil ik niet zeggen dat ze “wel even” het 4e team worden achter de 3 topteams maar helemaal achteraan rijden zoals nu zie ik ook niet gebeuren.

    Ik ben overigens echt heel blij dat de Hulk oké is. Als er echt vuur uitbreekt moet ik t nog maar zien. Gelukkig gebeurde dat niet.

    • + 3
    • 26 nov 2018 - 10:36
    • ringo

      Posts: 3.327

      probleem bij mclaren lag volgens mijn niet bij alonso, dat is uiteindelijk de uitkomst..Als je loop van de seizoen problemen hebt om onderdelen te produceren, en op randje van dat je geen onderdelen voor de auto kan maken en updates blijven echter achterwegen, dan moet je kiezen in dit geval Alonso. Schijnt veel dingen zijn verouderd binnen mclaren En ben benieuwd of het volgendjaar dat de motor en chassis meer in sync is. Maar ben zelf denk ik eerder dat men achter Renault blijven rijden dan met renault mee strijden..

      • + 2
      • 26 nov 2018 - 11:01
    • Enzo Kanari

      Posts: 9

      Alleen kan Alonso vrij weinig aan de productie van onderdelen e.d. doen. Hij is immers coureur, geen engineer.

      • + 0
      • 26 nov 2018 - 21:43
  • beerkuh

    Posts: 1.963

    goed van Sainz zo zorgt ie dat zijn laatste race een mooie herrinering achterlaat en hij fris aan 2019 kan beginnen

    • + 0
    • 26 nov 2018 - 11:02
  • Netjes gereden. Mag gewoon gezegd worden.

    • + 1
    • 26 nov 2018 - 11:34
  • Ik had eerlijk verwacht dat Hülkenberg appelmoes van hem zou maken, maar ik moet eerlijk zeggen dat Carlos door het jaar heen steeds beter is gaan rijden.

    • + 0
    • 26 nov 2018 - 11:57
    • Eens. Ook vind ik dat hij wat volwassener reageert op interviews. Eerder had hij zijn neus wat meer omhoog dan dat ie presteerde.

      • + 0
      • 26 nov 2018 - 15:53
  • maxioos

    Posts: 1.694

    Goed seizoen gehad. Wens hem succes bij McLaren. Kan daar best wat jaren van goede dienst zijn.

    • + 0
    • 26 nov 2018 - 12:24
  • The dre

    Posts: 2.184

    Team van zijn dromen 🤣🤣🤣

    • + 0
    • 26 nov 2018 - 14:03
  • Even los van wat hier allemaal over hem gezegd is, als we het objectief bekijken is Sainz gewoon een goede coureur die volkomen thuishoort in de F1. Ik wens hem dan ook veel succes bij McLaren, een team waarvan ik hoop dat ze snel weer de weg omhoog vinden.

    • + 1
    • 26 nov 2018 - 16:08
    • Enzo Kanari

      Posts: 9

      Als je het objectief bekijkt is Sainz een leuke middenmoter, maar het is zeker geen topper. Tegen Hulkenberg moest hij het ook afleggen.

      • + 0
      • 26 nov 2018 - 21:49

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Finland
  • Geb. datum 17 okt 1979 (41)
  • Geb. plaats Espoo, Finland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar