user icon


Sainz eindigt dienstverband bij Renault ijzersterk

  • Gepubliceerd op 26 nov 2018 10:16
  • comments 16
  • Door: Niels Langenberg

Carlos Sainz reed in Abu Dhabi zijn laatste race voor het team van Renault, voordat hij de overstap maakt naar het team van McLaren en de Spanjaard is het dienstverband bij het Franse team ijzersterk geëindigd. Hij finishte namelijk op de zesde positie en door de uitvalbeurt van Kimi Raikkonen eindigde Sainz daarom als 'best of the rest'.

"Eindelijk eindig ik in Abu Dhabi in de punten", zegt Sainz tegenover El Mundo Deportivo. "Ik kwam vanaf de elfde startplek en had in de race een erg goede snelheid. Ik kon veel mannen inhalen en ruim in de punten finishen. Ik ben dan ook heel erg blij."

De Spanjaard kon lang doorrijden op zijn utrasofts. "We wisten niet of we één of twee keer gingen stoppen en wat we zeker niet wisten, was dat de ultrasofts het zo lang uit zouden gaan houden. Dat werkte echt heel goed voor onze auto."

Aankomende week begint voor Sainz zijn nieuwe uitdaging bij McLaren, wanneer hij voor het Britse team gaat testen. "Door op deze manier te eindigen, ga ik met een geweldig gevoel de winter in en ik kan niet wachten om met McLaren te gaan beginnen. Ik heb een tweejarig contract in het team van mijn dromen. Ik kom op de goede plek te zitten, ben erg blij met alles wat dit jaar is gebeurd en met de manier waarop mijn carrière verloopt."


Reacties (16)

Login om te reageren
  • z0mer

    Posts: 1.902

    Erg sterke race en gewoon een goede coureur.

    • + 1
    • 26 nov 2018 - 10:19
    • Mooi resultaat als best of the rest op P6 en een leuke opsteker voor komend seizoen, waarin hij zich toch zal moeten schikken in een wagen van het achterveld. Maar wie weet kan hij er toch verrassende dingen met laten zien om zijn carrière te redden.

      • + 2
      • 26 nov 2018 - 10:22
    • Ik heb vaak kritiek op Sainz, maar gisteren had hij één van zijn beste dagen. Snaar strakke race en een goed resultaat. Graag meer van dit soort races Carlos en minder gepruts. Hopelijk weet hij McLaren wel vlot te trekken...

      • + 0
      • 26 nov 2018 - 12:40
    • 1 zwaluw maakt nog geen z0mer.

      • + 0
      • 26 nov 2018 - 12:54
  • Dat zeg ik...

    • + 0
    • 26 nov 2018 - 10:21
  • Prima race en prima seizoen. Geen absolute top maar wel iemand die absoluut thuishoort in de F1 en solide is.

    Veel mensen gaan er trouwens vanuit dat McLaren volgend jaar weer bagger is maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Ik denk dat het vertrek van Alonso juist goed kan zijn voor het team en de balans in het team.

    Daarmee wil ik niet zeggen dat ze “wel even” het 4e team worden achter de 3 topteams maar helemaal achteraan rijden zoals nu zie ik ook niet gebeuren.

    Ik ben overigens echt heel blij dat de Hulk oké is. Als er echt vuur uitbreekt moet ik t nog maar zien. Gelukkig gebeurde dat niet.

    • + 3
    • 26 nov 2018 - 10:36
    • ringo

      Posts: 2.386

      probleem bij mclaren lag volgens mijn niet bij alonso, dat is uiteindelijk de uitkomst..Als je loop van de seizoen problemen hebt om onderdelen te produceren, en op randje van dat je geen onderdelen voor de auto kan maken en updates blijven echter achterwegen, dan moet je kiezen in dit geval Alonso. Schijnt veel dingen zijn verouderd binnen mclaren En ben benieuwd of het volgendjaar dat de motor en chassis meer in sync is. Maar ben zelf denk ik eerder dat men achter Renault blijven rijden dan met renault mee strijden..

      • + 2
      • 26 nov 2018 - 11:01
    • Enzo Kanari

      Posts: 9

      Alleen kan Alonso vrij weinig aan de productie van onderdelen e.d. doen. Hij is immers coureur, geen engineer.

      • + 0
      • 26 nov 2018 - 21:43
  • beerkuh

    Posts: 1.629

    goed van Sainz zo zorgt ie dat zijn laatste race een mooie herrinering achterlaat en hij fris aan 2019 kan beginnen

    • + 0
    • 26 nov 2018 - 11:02
  • Netjes gereden. Mag gewoon gezegd worden.

    • + 1
    • 26 nov 2018 - 11:34
  • Ik had eerlijk verwacht dat Hülkenberg appelmoes van hem zou maken, maar ik moet eerlijk zeggen dat Carlos door het jaar heen steeds beter is gaan rijden.

    • + 0
    • 26 nov 2018 - 11:57
    • Eens. Ook vind ik dat hij wat volwassener reageert op interviews. Eerder had hij zijn neus wat meer omhoog dan dat ie presteerde.

      • + 0
      • 26 nov 2018 - 15:53
  • maxioos

    Posts: 1.644

    Goed seizoen gehad. Wens hem succes bij McLaren. Kan daar best wat jaren van goede dienst zijn.

    • + 0
    • 26 nov 2018 - 12:24
  • The dre

    Posts: 2.184

    Team van zijn dromen 🤣🤣🤣

    • + 0
    • 26 nov 2018 - 14:03
  • Even los van wat hier allemaal over hem gezegd is, als we het objectief bekijken is Sainz gewoon een goede coureur die volkomen thuishoort in de F1. Ik wens hem dan ook veel succes bij McLaren, een team waarvan ik hoop dat ze snel weer de weg omhoog vinden.

    • + 1
    • 26 nov 2018 - 16:08
    • Enzo Kanari

      Posts: 9

      Als je het objectief bekijkt is Sainz een leuke middenmoter, maar het is zeker geen topper. Tegen Hulkenberg moest hij het ook afleggen.

      • + 0
      • 26 nov 2018 - 21:49

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Finland
  • Geb. datum 17 okt 1979 (39)
  • Geb. plaats Espoo, Finland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar