user icon
user icon

Sainz is zeker niet ontevreden met B-keuze McLaren

  • Gepubliceerd op 05 nov 2018 09:41
  • comments 14
  • Door: Niels Langenberg

Carlos Sainz zegt dat hij geen nare gevoelens heeft overgehouden richting het team van Renault of tegenover Daniel Ricciardo. De Australiër vervangt de Spanjaard bij het Franse team in 2019, terwijl Sainz zijn Formule 1-carrière vervolgt bij het team van McLaren. Hij kijkt uit naar zijn nieuwe avontuur.

"Je hebt mij nog nooit iets slechts horen zeggen over Renault of het tekenen van Ricciardo. Het is voor mij alleen jammer dat ik niet wat langer de tijd heb gekregen, om betere resultaten met Renault te scoren. Maar zo gaat dat. Ik denk dat Renault nog steeds blij is dat ik met een Renault-motor blijf rijden. Ik weet zeker dat we een succesvolle periode tegemoet gaan."

Toch was het niet helemaal zijn keuze. "Maar de situatie zorgde er wellicht een beetje voor dat ik gedwongen was om te vertrekken bij Renault. Toen moest ik voor plan B gaan en dat bleek dus om McLaren te gaan. Dat team was een geweldige mogelijkheid voor mij", zegt de Spanjaard tegenover Autosport. 

Reacties (14)

Login om te reageren
  • ap

    Posts: 951

    Je moet wat he! Tis dit of thuis op de bank! Ik zou dat ook blij zijn dat ik mocht rijden!

    • + 1
    • 5 nov 2018 - 09:43
    • Maar voor de rest vind Sainz nog steeds dat hij beter is dan Maxie. Alle teambazen zien het alleen nog niet. :)

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 10:00
    • Toch knap dat Max er weer zo snel wordt bij gehaald... man man man

      • + 14
      • 5 nov 2018 - 10:30
    • Vond ik ook Michael.

      • + 1
      • 5 nov 2018 - 14:14
  • Socurious

    Posts: 40

    En nu maar hopen dat ze een redelijke auto kunnen bouwen

    • + 1
    • 5 nov 2018 - 09:44
    • Het liefst ook 2 gelijkwaardige auto's die ze tijdens het seizoen ook tegelijkertijd voorzien van updates, zodat we tenminste een goede en eerlijke vergelijking kunnen maken tussen Sainz en Norris.

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 11:34
  • We zullen zien hoe volgend jaar de kaarten geschud worden... ik verwacht zeld nog niet zoveel van McLaren. Sowieso vind ik niet dat ze een sterke line-up hebben in 2019. Sainz en een rookie... ik vind Sainz nu niet een man die een heel team kan dragen

    • + 0
    • 5 nov 2018 - 09:44
    • nutstree

      Posts: 229

      McLaren is dan ook enorm door de mand gevallen, daar trek je geen wereldkampioenen meer mee.

      Sainz gaat mijn inziens nooit kans hebben om in een winnende auto te strijden voor het kampioenschap. Geen slechte rijder, maar niet meer dan een goede subtopper.

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 09:57
    • Je heb ws gelijk, hij heeft de flow nu niet mee, maar als bottas het kan

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 10:11
  • "de Spanjaard", kan het bij naam/namen genoemd worden? Het leest zo 'raar' en zeker de eerste Spanjaard "De Australiër vervangt de Spanjaard".

    • + 0
    • 5 nov 2018 - 09:48
    • Wellicht is daar voor gekozen omdat men het over het Franse team heeft.

      "De Australiër vervangt de Spanjaard bij het Franse team in 2019."

      Niets raars aan lijkt me, beetje spijkers op laag water zoeken.

      • + 3
      • 5 nov 2018 - 10:30
  • Het is maar goed dat zijn vizier open staat, anders had hij een blauwe neus.

    • + 0
    • 5 nov 2018 - 10:08
  • mordor

    Posts: 1.133

    Carlos wordt ouder, wijzer en telt zijn zijn zegeningen. Tís voor die jongen ook frustrerend om keer op keer door teamgenoten de verlangde promotie in rook zien opgaan. En het vooruitzicht op een topseat is voorlopig nicht im frage. Dat is een flinke mentale omslag. Hij gaat er nu wel verstandig mee om.

    • + 2
    • 5 nov 2018 - 12:17
  • Arno J

    Posts: 79

    Het is toch om te janken dat McLaren hedendaags als B keuze wordt gezien. Gezien de huide prestaties logisch maar als je dit niemand die dit 20 jaar geleden had durven voorspellen. 2 coureurs in 2019 die nog nooit op het podium zijn gekomen. (Van Norris logisch natuurlijk)

    • + 0
    • 5 nov 2018 - 18:03

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 891
  • Podiums 23
  • Grand Prix 119
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar