user icon
user icon

Leclerc: "Ik wil bij Ferrari meteen races winnen"

  • Gepubliceerd op 27 okt 2018 11:48
  • comments 40
  • Door: Bjorn Smit

Charles Leclerc vertrekt met maar één doel naar Ferrari: hij wil zo snel mogelijk races winnen. Door die uitspraak kwam er wat kritiek op Leclerc en werd er gezegd dat hij arrogant zou zijn, maar volgens de Monegask is daar niets van waar.

Leclerc rijdt dit seizoen nog voor Sauber, maar in 2019 volgt de stap naar het grote Ferrari. Daar neemt hij de plek in van Kimi Raikkonen, die op zijn beurt Leclerc opvolgt bij Sauber. De Formule 2-kampioen van 2017 komt zodoende bij een van de topteams in de Formule 1 terecht en dat betekent dat er successen behaald kunnen worden. Dat weet Leclerc ook en daarom wil hij nog steeds meteen oogsten. Dat vertelde hij aan La Gazetta dello Sport.

"Ik ga naar Ferrari om meteen races te winnen. Een aantal krantenkoppen hierover stonden mij niet aan, want ze begrepen niet met welke intentie ik het gezegd heb. Daarom noemden ze me zelfs arrogant. Ik denk dat je eerlijk moet zeggen dat je niet naar Ferrari gaat voor vierde plaatsen. Dat is niet iets dat ik doe, want ik denk altijd aan winnen. Het is een ambitieus doel, maar dat is wel de manier waarop je de beste resultaten krijgt."

Reacties (40)

Login om te reageren
  • coen81

    Posts: 121

    Je hebt iig een zwakke teamgenoot, dus ik zie het wel gebeuren!

    • + 0
    • 27 okt 2018 - 12:02
    • Haha, Dat is ook weer overdreven. we gaan het idd zien. ik zet mijn geld op Vettel.

      • + 3
      • 27 okt 2018 - 12:18
    • coen81

      Posts: 121

      Elke derde race ongeveer spint Vettel en doet ie niet meer mee voor de overwinning, dus dat zijn redelijk wat kansen voor Leclerc om toe te slaan.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 12:20
    • Dat heeft hij nou ook. En het is niet zo dat hij Eriksson nou op hele grote afstand verslaat in tienden.

      Ik ben benieuwd hoe hij zich tegen Seb verhoud.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 12:20
    • FredEx

      Posts: 444

      toevallig ken ik ook zoiemand die dat vaak roept,...juiste instelling,hoemeer" jonge honden" bij de top,hoe mooier het wordt...........

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 12:46
    • Nogal kortzichtig coen. De tweede helft in het seizoen is niet best, maar je kunt ook overdrijven

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 12:51
    • Zonder verkeer is Vettel nog steeds supersnel, hoor.
      Wat jij zwak noemt zijn z'n race-prestaties, en daar heb je gelijk in, maar die gast kan echt wel sturen.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 13:05
  • Gamert

    Posts: 573

    Zo zien we het graag! Ambitieuze maar haalbare doelen. Het zou anders zijn geweest als hij naar McLaren of Williams was gegaan en hetzelfde gezegd zou hebben.

    • + 3
    • 27 okt 2018 - 12:04
  • Reno

    Posts: 1.297

    Er zijn altijd duidelijke stal orders bij Ferrari.
    Dus hij mag wel wat willen, maar denk dat Vettel weer de voorkeur krijgt.
    Als Vettel weer Vetteltjes doet in den beginne, dan zal Leclerc misschien mogen.
    Moet ie het ook nog kunnen. Dat zullen we dan wel zien.
    Arrogant ventje..... ;-)

    • + 0
    • 27 okt 2018 - 12:06
    • Ze moeten ze ook bij Ferrari de eerste races gewoon laten vechten. Blijkt dat LeClerc het beter doet, dan is hij daarna gewoon nummer 1.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 13:07
  • sailor

    Posts: 8.981

    Hoppaaa , that's the spirit

    • + 3
    • 27 okt 2018 - 12:06
  • Leclerc is zeker niet arrogant, maar of hij direct races zal winnen in 2019? Ben benieuwd hoe snel hij zich zal weten aan te passen aan het rijden voor Ferrari, en de druk die dat met zich meebrengt.

    • + 1
    • 27 okt 2018 - 12:08
    • FredEx

      Posts: 444

      ik zie het wel geeuren in 2019,....ik heb eerder zoiemand zien gaan,.......kijk hoever hij zich heeft geprofilleert.............ik schat dat leclerc wel goeie dingen laat zien...jong,gretig...niet onder willen doen voor........

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 13:00
    • FredEx

      Posts: 444

      gebeuren

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 13:01
    • @Fredex: is er een reden dat je na elke zin....................?

      • + 0
      • 28 okt 2018 - 15:47
  • NicoS

    Posts: 10.773

    “Een aantal krantenkoppen hierover stonden mij niet aan, want ze begrepen niet met welke intentie ik het gezegd heb.”
    Euhh, ja Charles wen er maar aan zou ik zeggen, dit zal wel vaker gaan gebeuren.;)

    • + 3
    • 27 okt 2018 - 12:10
    • Lobster69

      Posts: 514

      Een journalist schrijft op wat jij zegt in een context die hem het best past

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 12:26
    • FredEx

      Posts: 444

      het lijken wel hollandse journalisten........

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 13:02
    • MisterT

      Posts: 1.697

      Ik zou heel de media links laten liggen als ik hem was.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 14:32
  • Okay, wie waren eigenlijk die forummers die Verstappen afzeken en Leclerc prezen om zijn grote bescheidenheid?

    • + 5
    • 27 okt 2018 - 12:12
    • NicoS

      Posts: 10.773

      Leclerc is net z’n haantje als Verstappen.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 12:28
    • sailor

      Posts: 8.981

      Ik voel ook een mespuntje Verstappen in die Leclerc , ik ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken in 2019 , ik denk dat Vettel het moeilijk gaat krijgen , een stuk lastiger dan met Kimi

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 12:34
    • Ik denk dat hij het juist makkelijker gaat krijgen. Raikkonen schat ik nog steeds sneller in. en die heeft 1 keer gewonnen de afgelopen 4 jaar(en ik gunde hem dat). Dus het gaat niet vanzelf hoor.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 15:26
  • Laten we eerst de wintertests afwachten want hij zal toch moeten wenen aan de auto en de druk die er nu eenmaal heerst bij Ferrari, dat hij een heel groot talent is, is buiten kijf en een van de favorieten van mij.

    • + 1
    • 27 okt 2018 - 12:14
    • wennen (sorry)

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 12:15
    • rice

      Posts: 1.938

      Wennen aan een wagen daar heeft Leclerc weinig moeite mee. Toen die vorig jaar voor het eerst kennis mocht maken met de Ferrari 2017 wagen in Hongarije zat ie met soft banden vrij snel op 1,5 seconde van de pole tijd van Vettel (supersoft) die een paar dagen daarvoor in de kwalificatie was neergezet.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 12:54
  • hoezo arrogant? je hoort niet bij ferrari thuis als je niet eens de intentie hebt om voor de overwinning te gaan. leclerc is gehaald om vettel op termijn op te volgen en zeker niet als bottas of raikonnen als een hulpje te dienen.

    • + 1
    • 27 okt 2018 - 12:18
    • Lobster69

      Posts: 514

      Petertje, daar moet ik je nu eens helemaal gelijk in geven.

      • + 1
      • 27 okt 2018 - 12:27
  • "Ik wil bij Ferrari meteen races winnen"

    Dan moet hij dus beter zijn dan meervoudig WK Hamilton, meervoudig WK Vettel
    en Max in zijn tweede jaar in de F1 in een nieuw team.
    Nou, veel geluk en succes jongen, je zult het nodig hebben.
    Denk dat het nog een jaartje te vroeg daarvoor is.

    • + 3
    • 27 okt 2018 - 12:32
    • sailor

      Posts: 8.981

      Toch zou het wel kunnen , we kunnen ons allemaal de eerste wedstrijd van Max herinneren bij een topteam en natuurlijk je moet wat geluk hebben , maar het kan wel

      • + 1
      • 27 okt 2018 - 12:38
    • Sieper

      Posts: 1.057

      Hangt allemaal af van hoe competitief de ferrari is. Ik verwacht dat hij neer kansen zal hebben dan Max in zijn eerste (deel) jaar RBR.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 13:38
  • mediF1

    Posts: 2.662

    Een paar kranten schrijven wat en meteen in de aanval . Denk dat die stresbestendigheid wel meevalt en dat de druk volgend jaar groter wordt dan dat hij zelf graag zou willen . Als rijders als Sebastiaan in goede doen zijn komt er echt geen Leclerc aan te pas en geloof maar dat Sebastiaan volgend jaar heel anders aan de start zal staan en dat er dan nog steeds 3 a 4 rijders voor een overwinning kunnen gaan. Er zullen vast geweldige momenten voor hem komen maar in Italie zijn ze meedogenloos als het je tegen zit en dat rode monster niet als eerste over de streep komt .

    • + 2
    • 27 okt 2018 - 12:44
  • Gaat Ferrari weer zn titelkansen verknoeien door op twee paarden te gokken, met alle nodige ellende die dat met zich meebrengt... (voor hun als team dan, mij hoor je niet klagen) Zal Ferrari het dus uberhaupt toestaan dat hij gelijk, net als Verstappen mocht bij RB , voluit kan gaan? Ik geloof er eerlijk gezegd niks van....

    • + 0
    • 27 okt 2018 - 12:55
    • Ik wel. Ze hebben hem gehaald als zijnde de toekomst van Ferrari. Meteen voor 4 jaar. Dus ja, hij mag voluit, hij moet zelfs.

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 13:06
    • Als ze bij Ferrari besluiten om Vettel en Leclerc vrij te laten racen zullen ze telkens punten van elkaar afpakken. Dan kunnen ze die 6e titel van Hamilton net zo goed aan het begin van het seizoen op een presenteerblaadje gaan aanbieden, kan Bottas tenminste ook een keer vrijuit racen ;)

      • + 0
      • 27 okt 2018 - 13:11
  • Axel

    Posts: 2.145

    Er zijn wat wijzigingen voor 2019. Eerst maar eens kijken of Ferrari een goede auto voor 2019 gaat bouwen.

    • + 0
    • 27 okt 2018 - 13:00
  • 1FaRMaK

    Posts: 201

    Super aanwinst voor Ferrari, hoop op een mooie strijd tussen Vet en Leclerc.

    • + 0
    • 27 okt 2018 - 13:34
  • jd2000

    Posts: 2.982

    Er zijn wel meer zogenaamde supertalenten kopje onder gegaan. Eerst maar zien...

    • + 0
    • 27 okt 2018 - 14:17
  • Succes {vergeet Max niet}.

    • + 0
    • 27 okt 2018 - 17:19

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Finland
  • Geb. datum 17 okt 1979 (40)
  • Geb. plaats Espoo, Finland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa 2019
Australië
29 - 31 maa 2019
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr 2019
China
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan
10 - 12 mei 2019
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei 2019
Monaco
7 - 9 jun 2019
Canada
21 - 23 jun 2019
Frankrijk
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië
26 - 28 jul 2019
Duitsland
2 - 4 aug 2019
Hongarije
30 - 1 sep 2019
België
6 - 8 sep 2019
Italië
20 - 22 sep 2019
Singapore
27 - 29 sep 2019
Rusland
11 - 13 okt 2019
Japan
25 - 27 okt 2019
Mexico (land)
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov 2019
Brazilië
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa 2019
Australië Albert Park
29 - 31 maa 2019
12 - 14 apr 2019
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei 2019
23 - 26 mei 2019
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun 2019
21 - 23 jun 2019
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul 2019
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug 2019
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep 2019
6 - 8 sep 2019
Italië Monza
20 - 22 sep 2019
27 - 29 sep 2019
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt 2019
25 - 27 okt 2019
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov 2019
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar