user icon

Video: Verstappen werkt niet mee aan kampioenschap Hamilton

  • Gepubliceerd op 22 okt 2018 07:19
  • comments 24
  • Door: Niels Langenberg

Lewis Hamilton en Mercedes wilden er afgelopen weekend al voor zorgen dat de Engelsman kampioen zou worden, maar dat plan moest toch met minstens een week uitgesteld worden. Op een alternatieve strategie wilde de huidig viervoudig kampioen de overwinning veilig stellen, maar dat lukte niet. 

Aan de kop van het veld kreeg Hamilton, ondanks zijn veel nieuwere banden, met tegenstand van jewelste te maken. Met Sebastian Vettel op P5, moest Hamilton in de laatste rondes in ieder geval Max Verstappen voorbij voor de tweede plek. De Nederlander verkocht zijn huid echter duur en liet Hamilton er, in werkelijk een formidabel gevecht, niet voorbij. Achteraf gezien had Hamilton ook nog Kimi Raikkonen voorbij gemoeten, aangezien Sebastian Vettel een ronde voor het einde van de race Valtteri Bottas inhaalde voor de vierde plek. 

Aankomend weekend heeft Hamilton alweer zijn volgende kans om kampioen te worden, wanneer de negentiende race van het seizoen wordt verreden op het Autódromo Hermanos Rodríguez in Mexico. 

 

Reacties (24)

Login om te reageren
  • JV

    Posts: 2.053

    Ocon en Magnussen gediskwalificeerd!!!!
    Dit filmpje ga ik koesteren, wat een race!

    • + 1
    • 22 okt 2018 - 07:41
  • Politik

    Posts: 6.545

    Max de bandenfluisteraar, wat hij hier liet zien was wel.knap hoor.
    Die banden managen dat is toch wel 1 van zijn grote kwaliteiten.
    Want normaal gesproken ben je kansloos met banden die zoveel ouder zijn.

    • + 3
    • 22 okt 2018 - 07:43
    • beerkuh

      Posts: 2.162

      wat helemaal knap is dat hij zijn SS die ouder waren als de S van Hamilton tot nagenoeg het einde goed wist te houden! jammer dat hij niet dichter bij Kimi kon komen en gebuik kon maken van de DRS

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 08:27
    • @BEERKUH,
      Ja....en nee ;) Vond de overwinning van Kimi toch even te mooi! Loon naar werken zeg maar. En Max zijn 2e plaat was natuurlijk super, waanzinnige race gereden

      • + 1
      • 22 okt 2018 - 08:39
    • Max heeft 3 keer DRS gehad op Kimi, mede door die eerste twee keren wist hij het gat op Hamilton boven de seconde en uit DRS te houden!
      Daarna volgde dit epic verdedigen van wederom een fenomenaal menneke!
      Hamilton verbouwereerd achter laten in de Mercedes is kunstig.
      Dat dit op dezelfde plek gebeurt waar hij vorig jaar Kimi passeerde is ook nog eens een bevestiging dat je daar binnendoor moet, niet buitenom op het stof...:)

      • + 3
      • 22 okt 2018 - 09:32
    • beerkuh

      Posts: 2.162

      de overwinning van Kimi was weergaloos en daar kan ik echt van genieten, als iemand het verdiende dan was het Kimi wel @ Pastor, en ja @ Maxiaans Max heeft 4x zelfs een DRS gehad en wel op kritieke momenten ten opzichte van het verdedigen tegen Lewis! dat kwam hem echt wel goed uit en hij heeft hier mooi gebruik van gemaakt, de uiteindelijke verdediging tegen de poging van Lweis was fenomenaal! het wederzijds respect droop ervan af ze lieten elkaar de ruimte en van alles wat er gebeurt was was dit wel het allermooist!

      • + 2
      • 22 okt 2018 - 09:38
  • Strijd tussen de 2 beste piloten van dit moment en natuurlijk een fantastische winnaar!
    Wat een mooi podium, super genoten!

    • + 0
    • 22 okt 2018 - 07:55
  • kijk zou hoort een duel te zijn, en niet je auto "per ongeluk" naar buiten laten glijden. Laat elkaar leven en iedereen geniet ervan.

    • + 0
    • 22 okt 2018 - 08:44
  • Max hoeft ook helemaal niet mee te werken, het is ten slotte een wedstrijd.
    Verder is Lewis goed genoeg om de titel op eigen kracht binnen te hengelen, alleen duurt het iets langer.

    • + 0
    • 22 okt 2018 - 08:47
    • John6

      Posts: 5.168

      Ja maar voor Lewis maakt het wel iets uit of dat is zijn geliefde VS of in Mexico ging gebeuren. Maar goed het was niet anders voor Lewis dus die breien er wel weer een verhaaltje aan.

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 08:55
    • Lewis had meer te verliezen dan te winnen. Die ging natuurlijk geen echte risico’s nemen.
      Als hij er samen met Max zo kort voor het eind af had gegaan, had vettel zomaar 2e kunnen worden. Dan had het kampioenschap zomaar spannend kunnen worden.

      Grappig dat Lewis aangaf dat senna het doel was, maar nu meer als Prost rijdt.

      • + 2
      • 22 okt 2018 - 09:02
    • John6

      Posts: 5.168

      Dat Lewis later op save ging lijkt me logisch, maar reken maar dat hij wou dat het in de VS ging gebeuren, dat was een smetje op het geheel, maar niet voor de toeschouwers.

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 10:25
  • Wat een prachtige race en zowel Kimi, Max als Lewis hebben het fantastisch gedaan! Max natuurlijk terecht DOTD maar mooi ook hoe ze elkaar lieten leven in het gevecht!

    • + 0
    • 22 okt 2018 - 09:06
  • Wat een racecraft.
    Dit mis ik toch echt bij Vettel.
    Laatste 2 serieuze gevechten spint hij opdezelfde manier na een lichte touche.

    • + 0
    • 22 okt 2018 - 09:07
    • Lijkt wel een balans dingetje bij de Ferrari ding gaat bij minste onbalans al in de rondte. zowel in Monza , Japan en nu in de USA. Was er eigenlijk nauwelijks iets aan de hand maar direct lijkt dat apparaat de kont er voorbij te gooien.

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 09:18
    • Vraag me oof af of het nou een racecraft ding is (wat we wellicht graag willen geloven) of dat de Ferrari toch wat minder in balans is dan bijvoorbeeld de Red Bull.

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 09:21
    • Huh?... de balans in de grijze massa bedoelen jullie toch?... geloven jullie werkelijk dat dit met de balans van de auto te maken heeft?

      Leg ‘t aub uit want ik wil graag weten wat er zo anders is aan de Ferrari.:)

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 09:38
    • Waar je bij de meeste touche's ziet dat als 2 auto's elkaar op de manier raken zoals zoals vettel had bij hamilton,verstappen en ricciardo dan verliest de auto die met het voorwiel raakt de grip aan de voorkant en daardoor glijdt hij er juist harder in of gaat hij leunen tegen de andere auto. (voorbeeld verstappen/ricciardo Hongarije 2017

      bij vettel lijkt de voorkant zich juist vast te bijten en word de achterkant los. waardoor de achterkant ervoor bij springt.


      Wat er technisch anders is kan ik ook niet zien natuurlijk, maar het is gewoon opvallend dat de reactie van de ferrari constant hetzelfde is , terwijl andere auto's bij vergelijkbare incidenten zelden in de ronde gaan.

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 09:49
    • Vettel heeft vaak genoeg laten zien uit het juiste racehout gesneden te zijn.

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 10:15
  • daarom

    Posts: 787

    Daar kan de Fia nog een voorbeeld aan nemen. Hoezo niet met kampioenschap bemoeien!?!?... opzouten met dat zilveren hok

    • + 0
    • 22 okt 2018 - 10:28
  • welke video?

    • + 0
    • 22 okt 2018 - 11:19
    • Precies, welke video, hij werkt niet onder Firefox, internet Exployer, of onder Edge. Dus?

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 12:19
    • Hier werkt hij ook niet.

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 12:27
    • chrismir

      Posts: 63

      Om een of andere reden komt m'n reactie niet door. Nog eens; Video blijkt een facebook video te zijn die 'URL signature expired' als melding geeft.

      • + 0
      • 22 okt 2018 - 17:38

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.223
  • Podiums 45
  • Grand Prix 122
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar