user icon

De Ferran: "Geen punten, maar toch positief weekend voor McLaren"

  • Gepubliceerd op 11 okt 2018 11:11
  • comments 15
  • Door: Niels Langenberg

Het team van McLaren kwam in de Grand Prix van Japan niet in de buurt van de punten, Alonso werd veertiende en Vandoorne vijftiende, maar toch is sportief directeur Gil de Ferran opmerkelijk positief gestemd. 

"Ondanks onze lage startposities, Fernando's straf van vijf seconden en het feit dat we geen punten hebben binnengehaald, ben ik eerlijk gezegd wel tevreden over de race. Stoffel worstelde licht in de eerste stint, maar finishte vrij sterk net achter de groep voor hem."

"Fernando had een briljante eerste ronde en zijn pace tijdens de race was sterk, waarmee hij weer eens liet zien over onnavolgbare racevaardigheden te beschikken. Het had dus veel beter kunnen gaan, maar niettemin gaan we met een goed gevoel naar huis, omdat we de auto's hebben verslagen die voor ons zijn gestart. Onze racesnelheid bleek weer eens beter te zijn dan onze snelheid in de kwalificatie."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 7.063

    Wat een grap dit team,van top team,naar leuk dat we mee doen team.

    • + 1
    • 11 okt 2018 - 11:20
    • Feldwebel

      Posts: 139

      Het hele stukje lijkt wel een grap met als hoogtepunt: 'Stoffel worstelde licht in de eerste stint, maar finishte vrij sterk net achter de groep voor hem'.

      Grmpf

      • + 0
      • 11 okt 2018 - 11:26
    • kortvdl

      Posts: 1.067

      @MASF1, dat is wel kort door de bocht, ze zijn voor het machtige Williams geëindigd. Op de fabriek hebben de 'jongens' ook een chocolade reep gekregen voor hun harde werk!

      • + 0
      • 11 okt 2018 - 12:22
    • Big_El

      Posts: 2.137

      @Feldwebel: het is tenslotte bijna zijn schoonzoon...

      • + 0
      • 11 okt 2018 - 12:42
  • Positief weekend? En het seizoen dan? Wat een praatjesmakers daar bij Mclaren.

    • + 0
    • 11 okt 2018 - 11:28
    • Als je de verwachtingen maar genoeg naar beneden schroeft, draait het vanzelf op een positief weekend uit!.

      • + 0
      • 11 okt 2018 - 11:31
    • 58 punten tegenover 30 vorig jaar. Dus qua punten een beter seizoen.

      • + 2
      • 11 okt 2018 - 11:46
    • NicoS

      Posts: 12.974

      @Red slow,
      In 2016 hadden ze 76 punten met Honda, ben bang dat dat niet gaat lukken.
      Als je het zo beschouwd kan het zijn dat hun beste resultaat in de afgelopen 4 jaar toch nog steeds met Honda is geweest.;)

      • + 0
      • 11 okt 2018 - 12:40
    • Wat ik probeer te zeggen, is dat ze alles recht proberen te lullen wat krom is.

      • + 0
      • 11 okt 2018 - 13:25
  • StevenQ

    Posts: 7.140

    zo positief dat ze het verleden jaar met de Honda motor beter deden.............

    • + 0
    • 11 okt 2018 - 11:43
    • Dan heb je niet naar het punten verschil gekeken...

      • + 1
      • 11 okt 2018 - 11:48
    • Kan iemand me eigenlijk met Mclaren inside info nu uitleggen waarom dat chassis zo tegenvalt als dat voorspeld werd ? en nee dit is niet om Mclaren te bashen maar ik had echt op zijn minst Mclaren de helft meer punten zien pakken dit seizoen en ze hoger als Renault ingeschaald .

      Ik bedoel is dat chassis al 3 jaar minder of is t alleen dit jaar?

      • + 0
      • 12 okt 2018 - 04:49
  • Wanneer je daar al tevreden mee bent heb je niks te zoeken in de F1.
    Laat ze in godsnaam daar even nuchter naar de zaken kijken die er toe doen .

    McLaren ,het team waar ik vroeger alle shirts , jasjes en modelauto's van wilde hebben.

    • + 0
    • 11 okt 2018 - 12:52
  • Zijn tevreden met kruimels die nog te min zijn voor een straathond

    • + 0
    • 11 okt 2018 - 14:48
  • jd2000

    Posts: 5.072

    Kinderhand is gauw gevuld..

    • + 0
    • 11 okt 2018 - 17:18

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar