Robert Kubica zal binnenkort tweede operatie ondergaan
- Gepubliceerd op 07 feb 2011 14:27
-
19
- Door: Robin Smeets
"De patiënt zal nog een operatie moeten ondergaan", vertelde orthopedisch directeur van het ziekenhuis Francesco Lanza. "We konden gisteren niet alle problemen behandelen tijdens de eerste operatie omdat we de patiënt moesten stabiliseren en de grootste bloedingen moesten stoppen. Het zal nog wel drie of vier maanden duren voordat de botten in zijn been terug gaan groeien."
Lotus Renault-teambaas Eric Boullier is opgelucht over de eerste uren na de operatie. "Robert deed het vanochtend beter dan verwacht en is eigenlijk al begonnen aan het revalidatieproces. Natuurlijk hebben doktoren het na zo'n hevige crash het altijd over het slechtste scenario, maar de doktoren zien er tot nu toe tevreden uit."
"We zijn al meteen gaan denken hoe we deze situatie gaan oplossen, want Robert zal er zeker enkele maanden uitliggen. Ik denk dat zijn herstel minder dan een jaar in beslag zal nemen, maar het is nog te vroeg om te zeggen hoelang het precies gaat duren", aldus Boullier.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 10.412
nu weet ik het niet meer...
Posts: 2.567
Soms bronnen zeggen idd heel anders.
Posts: 155
Dit nieuws is zojuist bekend gemaakt.
De eerste operatie was vooral om Kubica te stabiliseren.
Posts: 10.412
goed nieuws dus.
Posts: 15.285
@RobinSmeets (redactie): Klopt, en dat gebeurt wel vaker zo. Zelfs ook bij minder heftige kwetsuren. Een vriendin van mij is vorige week door gladheid gevallen, d\'r enkel op 3 plaatsen gebroken. Ze had het niet helemaal in de gaten en daardoor niet meteen naar het ziekenhuis gegaan. Nu kan ze morgen pas geopereerd worden omdat dan de zwellingen weer minder zijn. Maar zoals je zegt een lichaam moet stabiel zijn (voor zover mogelijk bij bepaalde letsels) om met een goed resultaat te kunnen opereren.
Posts: 4.764
Het belangrijkste is dat hij hersteld en dat hij weer kan racen. Ik hoop echt dat hij weer zijn oude vorm terug kan vinden.
Posts: 7.320
ik heb het idee dat Bouillier een beetje voor zijn beurt praat.
Posts: 15.285
Daar hebbie gelijk in.... Nu al bezig met het revalidatieproces??? Stel dat hij z\'n hand een paar maanden in het gips heeft kan hij nog steeds niet revalideren. Pas nadat hij uit het gips is en z\'n hand weer kan trainen om normaal te fungeren en daarna komt nog het trainen om weer achter het stuur plaats te kunnen nemen.
Posts: 2.885
Ja, lekkere volgorde... eerst revalideren en daarna opereren. Bouiller laat zich niet van zijn handigste kant zien.
Posts: 15.285
Gelukkig heeft ie meer verstand van auto\'s ;)
Posts: 165
Zie over dit onderwerp ook mijn bijdrage onder het hier aan voorafgaande F1Today item : \"Manager heeft vanochtend met Kubica gesproken\"
Posts: 2.885
Nee, liever niet, want jouw stukken zijn voor een normale Nederlander (MBO-niveau) niet leesbaar.
Posts: 15.285
@Red-Stripe: Dat valt nog wel mee.... Ze zijn alleen wel ellelang, daar hebbie niet altijd zin en/of tijd voor ;)
Posts: 18.535
Ik ben het met Red-Stripe eens.
Posts: 10.412
waarom duurt het zolang dat mijn reactie er staat?
Posts: 10.412
mijn vorige reactie staat er nog steeds niet....
Posts: 10.412
deze: Wakker
\"Na een nacht ter observatie is hij vanochtend even wakker gemaakt door de doktoren van de Santa Corona Hospital. De coureur heeft met zijn familieleden gepraat. Hij kon zijn vingers bewegen, en dit is stumulerend voor de rest van zijn revalidatieproces\", luidde het statement van Lotus Renault GP.
Teken
\"Professor Mario Igor Rossello constateerde geen zwelling of infectie in zijn rechter voorarm en dat is opnieuw een goed teken, hoewel het meerdere dagen duurt voordat de operatie voor honderd procent is geslaagd.\"
Kunstmatige coma
\"Om verdere fysieke stress te voorkomen, wordt Robert weer voor minstens de komende 24 uur in kunstmatige coma gebracht. Ondertussen zullen de doktoren besluiten hoe ze zijn elleboog en schoudefracturen zullen behandelen. Misschien moet Robert opnieuw onder het mes, maar niet in de komende dagen\".
Posts: 5
Het zal voornamelijk de psychische kant zijn wat Boullier bedoeld. Want de gemiddelde nederlander begrijpt toch wel dat je lichamelijk eerst in zoverre hersteld moet zijn dat alle botbreuken geheeld zijn. (Eventueel met stalen pen).
Deze jongen rijdt in 2012 gewoon weer voor Renault!
Posts: 207
Sterkte Robert, dit gunt niemand je toe natuurlijk! Ik hoop dat we zo spoedig mogelijk weer van je rijkunsten mogen genieten!