user icon

Fernando Alonso zegt dat McLaren zich na Hongarije op 2019 heeft gericht

  • Gepubliceerd op 05 okt 2018 16:29
  • comments 28
  • Door: Tom van Hooft

In de eerste zes Grands Prix van het jaar scoorde McLaren 40 punten. In de daaropvolgende Grands Prix heeft de Britse renstal er slechts 18 aan toegevoegd.

Verklaarbaar volgens Fernando Alonso: "Sinds Hongarije zijn we nieuwe dingen aan het uitproberen. We gebruiken de vrijdagen om data te verzamelen die ervoor moet zorgen dat we de auto voor 2019 verder kunnen ontwikkelen."

"Het is frustrerend als je rond moet rijden in niet optimale condities, maar van de andere kant help ik het team met extra informatie", aldus de teamplayer, die verder zei dat: "We morgen precies zullen zien waar we staan."

Alonso maakte een foutje in Degner 1 tijdens de eerste vrije training. "Laten we hopen op wat regen morgen, dat zou voor ons voordelig kunnen zijn." De laatste regenachtige kwalificatie van dit seizoen was in Hongarije waar McLaren niet eens in Q3 kwam. "In droge condities zijn wij niet competitief hier, dus het zal wel weer een pijnlijk weekend worden."

Reacties (28)

Login om te reageren
  • joop

    Posts: 1.086

    Zou maar vast de bestelling voor banden weg doen over heel 2019..............

    • + 1
    • 5 okt 2018 - 16:28
    • Politik

      Posts: 6.495

      Die gasten die verantwoordelijk zijn voor het bestellen van de banden, hadden ze per ongeluk over geslagen met het uitdelen van chocolaatjes.
      Ja, dan krijg je dat. Meteen ongemotiveerd personeel.

      • + 3
      • 5 okt 2018 - 16:42
    • Gelukkig hebben ze de verantwoordelijke voor het verschepen van de wagens naar Japan niet overgeslagen met de chocolaatjes...

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 16:45
    • De banden met Pirelli zijn zwaar aan slijtage onderhevig.

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 17:18
    • Snork

      Posts: 10.351

      Paar kannetjes olie extra vooruit sturen is ook niet een slecht idee.

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 17:50
    • Eerst oude banden verslijten voordat men nieuwe aantrekt....;)

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 17:55
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @MAXIAANS

      Zou ik je met andere rubbertjes niet adviseren ;-)

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 19:45
  • Begrijpelijk dat ze al met 2019 bezig zijn. Valt weinig meer te winnen met dit chassis.

    • + 0
    • 5 okt 2018 - 16:29
    • joop

      Posts: 1.086

      Ben toch band dat de neerwaartse beweging nu heel moeilijk te stoppen is, voorzie voor 2019 eenzelfde seizoen voor McLaren.
      Geen sponsoren (nauwelijks), dus ook weinig doorontwikkeling. Een motor die gaandeweg het seizoen steeds verder achterblijft etc etc....
      Ben bang dat we met Williams en McLaren 2 iconische renstallen gaan verliezen............triest

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 16:40
    • Ben er ook bang voor Joop. Maar laten we goede hoop houden.

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 17:09
  • Vanaf Hongarije al? Ik denk het niet. Dit zijn meer smoesjes om te zeggen: ´we hebben nu een baggerwagen maar ze zijn al bezig met volgend jaar´
    Als je op de helft van het seizoen al bezig bent met de wagen voor het jaar erna dan moet je jezelf schamen. Wie gelooft deze onzin nog? Het lag ook puur aan de motor 3 jaar lang.... Oke denk ik dan :voordeel van de twijfel. Maar we hebben allemaal wel kunnen zien dat ze gewoon een ´ruk´ chassis hebben.... nee maar dit keer gaat het echt goed komen volgend jaar....

    • + 0
    • 5 okt 2018 - 16:40
    • Politik

      Posts: 6.495

      Och, dat was ik even vergeten. Iedereen binnen de F1 verzint volgens jou smoesjes, behalve Max Verstappen en RB.

      • + 4
      • 5 okt 2018 - 16:51
    • @Politik

      Ik ben Redelijk een fan van Red Bull en Max maar dit is n beetje TE natuurlijk ..
      Overal worden fouten gemaakt

      Ook bij Red Bull word wel eens foutjes met de banden gemaakt , Kijk naar Ric in 2016 toen ze de banden ergens ver weg verstopt lagen in Monaco tijdens een pitstop .. en daar is ook genoeg over gezegd hier en zelfs door de Fia zwaar over gegrapt .

      Dus t zou n beetje krom zijn als er over Mclaren niks gezegd zou mogen worden .. zulke dingen moeten gewoon standaard dubbel op n checklist worden afgevinkt .

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 16:58
    • ´Och, dat was ik even vergeten. Iedereen binnen de F1 verzint volgens jou smoesjes, behalve Max Verstappen en RB.´

      Als Verstappen of RB een fout maakt zeg ik dat ook gewoon hoor POLITIK. Niks geen smoesjes. In china was het ruk en in Monaco ook. Dat heb ik toen ook gewoon gezegd.

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 17:04
    • Politik

      Posts: 6.495

      Maximum, dit topic gaat niet over de banden hè.
      Royalere vindt het smoesjes dat McLaren al vanaf Hongarije met de 2019 auto bezig is.

      Royalere,
      Dit gaat niet over fouten maken, maar over de integriteit van degene die hier wat beweert. Die trek jij in twijfel, dat heb ik je met betrekking tot MV of RB nog nooit zien doen.

      • + 2
      • 5 okt 2018 - 17:08
    • RB roept ook niet dat ze op de helft van het seizoen het al opgegeven hebben. En ik was zelfs de eerste toen Max zogenaamd ineens 100pk erbij kreeg(waar was dat ook alweer?) die zij dat ze het niet moeten afdoen met smoesjes maar alles moeten onderzoeken. Mclaren roept hier dat ze het op de helft van het seizoen al hebben opgegeven. eens? Dat lijkt me niet hoor.
      Zeg dan gewoon dat je het niet meer weet met de wagen en dat je nu alleen nog maar bezig bent met de wagen van volgend jaar. Elk team ontwikkeld heel het jaar door hoor. Maar vanaf Hongarije al alles op het jaar erna zetten geloof ik niet....

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 17:15
    • Politik

      Posts: 6.495

      Ik ga niet bij voorbaat zijn bewering in twijfel trekken. Waarom niet?
      Welk doel heeft hij ermee? Hij gaat toch weg.
      Ten tweede neemt Alonso geen blad voor de mond en heeft hij nooit om de hete brei heen gedraaid.
      Ten derde liggen de ambities van McLaren bij de top 3 van de constructeurs. (Of ze daar ooit weer gaan komen, is natuurlijk maar de vraag) Maar dit jaar hadden ze al razend rap in de gaten, dat dat doel zeer onrealistisch was en in dat licht bezien is het helemaal niet onlogisch dat ze al zo vroeg zich op 2019 zijn gaan richten.

      Enne, je voorbeeld van die 100 PK er bij tijdens het rijden is natuurlijk geen best voorbeeld. Dat was zo lachwekkend slecht verzonnen, daar kon niemand omheen, ook de diehards niet.
      Ik ben zelf al 30 jaar McLaren fan en soms moet je ook buiten andere teams, de gek met je eigen favoriete team durven steken toch?

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 17:28
    • Ik ben altijd kritisch hoor. Ja ik ben Verstappen fan natuurlijk. Maar ik ben meestal wel objectief vind ik. Met een wagen bezig zijn op de helft van het seizoen voor het jaar erna is ook niet raar. Maar hij zegt nu eigenlijk: We hebben op de helft van het jaar niks meer proberen te doen en ze gooien alles op 2019. Dat geloof ik niet.

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 17:43
    • Uiteraard hoort dat ook wat jij zegt. Alleen ik ben niet echt zo'n teamman. Ben meer van de rijders. Maar ik heb RB ook vaak zat afgekraakt na weer een mislukte strategie. Hoort er ook bij natuurlijk. Maar dit verhaal neigt sterk naar een smoesje om de wagen van nu te beschermen.

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 17:46
    • MisterT

      Posts: 1.914

      Vraag me toch af hoe ze bij de top 3 willen komen met een Renault die ook bij de top 3 wil komem vanaf? 2020?

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 18:27
  • Wanneer worden nou de regels voor 2021 bekend? Daar heeft McLaren meer aan.

    • + 0
    • 5 okt 2018 - 17:00
  • Teamplayer? En ik maar denken dat Alonso teambaas was daaro.

    • + 2
    • 5 okt 2018 - 17:14
  • Pondje

    Posts: 36

    Zolangzamerhand wordt ik kotsmisselijk van dat over het paard getild kwalletje!
    Alles wat ie fout doet wordt verzwegen omdat hij in het verre verleden WK is geweest.
    Ik had hem graag gezien naast Max, dan was hij ook door de mand gevallen.

    • + 0
    • 5 okt 2018 - 18:16
    • Alleen Hamilton valt niet door de mand naast Max denk ik.

      • + 1
      • 5 okt 2018 - 18:17
    • Pondje

      Posts: 36

      Dat denk ik ook en zou een mooi gevecht worden! Max wint overigens, haha

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 18:37
    • Max wint de meeste races en Hamilton harkt het kampioenschap binnen. Deze mening van mij kan volgend seizoen al anders zijn.

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 19:00
    • Helemaal met jou eens @Pondje , die Alonso kan er echt niks meer van .

      Ze wilden hem op het paard tillen , maar het paard deed net een stapje zijwaarts en de boys die moesten tillen waren te laat om in te grijpen.

      • + 0
      • 5 okt 2018 - 23:30

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit