Lotus positief na extra testdag in Valencia
- Gepubliceerd op 05 feb 2011 15:05
-
16
- Door: Kees Schooneman
Lotus heeft zich vooral gericht op het verhelpen van de stuurbekrachtigingproblemen van de T128 waarmee het team de afgelopen week mee kampte. Verder was Ricardo Texeira ingehuurd om rondjes te rijden wat gebruikt zal worden als promotiemateriaal.
Heikki Kovalainen kijkt tevreden terug op de eerste tests met de nieuwe auto: Valencia was een uitstekende test voor mij, begint de Fin. Ondanks dat we wat problemen hadden met de stuurbekrachtiging is het een geslaagde test geweest. Vorig jaar waren we na de eerste twee tests nog niet eens zover als dat we nu zijn. Nu konden we gelijk met alle anderen beginnen met testen. En de laatste dag zonder ook maar één probleem.
Ik denk dat we een goede auto hebben voor dit jaar. Als we het werk van de afgelopen week doortrekken naar de andere wintertests en veel kilometers maken, kunnen wij zonder de zorgen van vorig jaar aan het raceseizoen beginnen, aldus Kovalainen.
Ook Jarno Trulli is positief gestemd. De Italiaan denkt zelfs dat Lotus aankomend jaar de mogelijkheid heeft om in het middenveld mee te strijden.
We hebben vrijdag 91 ronden afgelegd, zonder problemen. We weten zelfs al hoe de auto aanvoelt, dat was de bedoeling van deze tests. We hebben een goede auto, waarmee we de aankomende tests de afstelling van de auto in orde kunnen maken. Als dit goed gaat kunnen we met de teams voor ons de strijd aangaan, vertelt Trulli strijdvaardig.
Ten slotte is ook technisch directeur Mike Gascoyne positief over de tests in Valencia: Ik ben zeer blij dat het probleem met de stuurbekrachtiging is opgelost. We hebben 91 ronden afgelegd zonder problemen en de beide coureurs hebben de auto onder controle. Kortom deze week was een succes, want we hebben al onze doelstellingen behaald, besluit Gascoyne.
Trending nieuws
-
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Hamilton onthult groot Ferrari-probleem na lastige race
Lewis Hamilton heeft een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De zevenvoudig wereldkampioen moest een ...
28 jun 2026 19:08 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Lotus F1
- Basis Enstone, Groot Brittannië
- Daniel Ricciardo 3
- Kimi Räikkönen 7
- Romain Grosjean 8
- Kimi Räikkönen 9
- Romain Grosjean 10
- Pastor Maldonado 13
- Pastor Maldonado 13
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
65.124 reacties op Lotus F1
16 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lotus F1

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 277
Een 1:15.6 van Trulli zonder aan de set up te werken, volgens mij niet heel slecht
Posts: 1.265
Ricardo Texeira heeft gisteren ook voor ze getest. De enige GP2 coureur die zich niet wist te kwalificeren binnen de 107% regels voor een race.
Posts: 277
Dat is wel erg, dan mag je jezelf bijna geen coureur meer noemen. Waarom heeft hij eigenlijk getest?
Posts: 696
Waarom heeft hij eigenlijk getest? Volgens mij staat dat hierboven behoorlijk goed omschreven.
Posts: 1.265
Ingehuurd? Dat lijkt me zelf niet de juiste omschrijving.
Volgens geruchten wordt hij volgende week als reserverijder gepresenteerd.
Posts: 3.471
Wegens promotie dingetjes..
Posts: 7.177
wie?
Posts: 1.503
Omdat hij een paar miljoen over kon overmaken voor 1 test...
Posts: 277
Dan geef ik Lotus groot gelijk, lekker makkelijk verdiend toch?
Posts: 5.792
Er stond iemand met een mobieltje een paar fototjes te maken voor de promptie maar het was natuurlijk een normale test.Zo blijf je bevriend met de fia omdat het op papier een promotie heet.
Posts: 5.792
Trouwens toen ferarri dit deed vorig jaar brak de pleuris uit onder de aanti ferarri fans.
Posts: 1.481
Ja. Want het verschil tussen promotiedagen en testdagen is dat er van die promotietest een filmpje wordt gemaakt. -.-
Het slaat nergens op. Iedereen doet het.
Posts: 11.414
Heb er even het artikeltje voor je bijgezocht:
www.f1today.nl/201(...)aangepaste-f10.html
Ik mis de pleuris een beetje?
Zoals gebruikelijk weer meer mensen die zitten te piepen dat je niets negatiefs over Ferrari mag zeggen dan dat er mensen zijn die daadwerkelijk iets negatiefs over Ferrari zeggen.
Hoeveel mensen heb je overigens horen klagen over de promotietest van Alonso met de F150? Ook \"pleuris\" veel zeker?
Posts: 87
Ach, waarom doen ze allemaal niet gelijk McLaren. Geen promotiefilmpje om te testen, alles tussen de lijntjes, niks verkeerd doen, en zeker niet het gezicht verliezen. De superwagen van McLaren komt gewoon uit de windtunnel op de baan en gaat het volgens de meeste aanhang van McLaren (wat hun volste recht is) het zeker maken. Elke fan van een team vind dat hun wagen gewoon de mooiste en de beste is, alleen wat er allemaal werd geschreven over de nieuwe McLaren zou het de beste van de beste zijn, ik hoop dat ze gelijk krijgen en niet dat ze achteraf zeggen van, McLaren durft teminste iets anders dan de andere, mag ook, maar als het niet werkt zullen er weer veel uitvluchten zoeken om het weer mooi te praten :).
Posts: 3.471
Inderdaad Patrickl, mensen lopen altijd maar te zeuren en te piepen over andere teams... Elk team doet zoiets, ook Renault, ook Lotus, ook Virgin, ook Mercedes... ELK TEAM, dus mensen, klaag niet alleen op Ferrari of Lotus, je eigen geliefde team doet hier net zo hard aan mee!
Posts: 2.418
Haha, het is natuurlijk wel een verkapte manier van testen, maar iedereen doet het. Niks nieuws :)