McLaren waarschuwt rivalen: "Je hebt nog niet alles gezien"
- Gepubliceerd op 05 feb 2011 00:44
-
56
- Door: Robin Smeets
McLaren presenteerde gisteren haar bolide voor 2011 in Berlijn. De nieuwe MP4-26 was echter voorzien van een plasticen motor en uitlatensysteem. Het team wil namelijk nog niet het achterste van de tong laten zien. "Het zal niemand verrassen dat ons uitlatensysteem nog zal veranderen voor de testsessies", vertelde Goss.
"Omdat er door de nieuwe reglementen weinig meer verandert kan worden aan de auto's zijn de uitlaten een belangrijkere rol gaan spelen in de prestaties van de bolides. Naast een ander uitlatensysteem zullen er ook nog andere updates op de auto gezet worden."
Ook McLaren-teambaas Martin Whitmarsh waarschuwde zijn rivalen alvast: "Wees gewaarschuwd, je hebt nog niet alles gezien. Er zitten al wat interessante onderdelen op deze auto, maar we hebben er nog niet alles opgezet omdat we deze nog niet willen tonen aan onze rivalen", aldus de Brit.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.581 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (56)
Login om te reagerenPosts: 2.714
Ik ben verliefd op de MP4-26 geworden, en ze wordt alleen maar mooier.
Posts: 7.033
Logisch dat ze niet alles hebben laten zien, andere teams komen ook nog met updates. Maar ben wel heel nieuwschierig wat Mclaren nog in het verschiet heeft!
Posts: 123
Ik gun het Mclaren opeens veel meer. De auto ziet er erg goed uit (op andere foto\'s beter dan deze hier). Hoop dat het ze wat oplevert.
Posts: 4.764
Dat heb ik ook maar dat komt omdat Button daar rijdt ;-)
Posts: 2.223
Ik hoop op een mooi Ferrari v.s McLaren gevecht. Wie wint maakt me niet uit.
Beide auto\'s zien er strak uit naar mijn idee.
Misschien een goed idee de poll te resetten en eens opnieuw te houden als alle presentaties geweest zijn?
Vond de McLaren auto\'s altijd al mooi, enige punt van kritiek is eigenlijk het lompe Vodafone logo vanaf het zijaanzicht, dat had mijns inzien wel iets minder gemogen, maarja, ze betalen er natuurlijk te goed voor:)
Hopen dat de MP4-26 om de overwinningen mee kan doen, maarja, mooie auto\'s winnen niet altijd, kijk maar naar de Earth Car van Honda (2007) en de Jaguars.
Posts: 1.481
Ik vond die Earthdreams auto en die Jaguars ook zo mooi.
Maar toch is de mooiste F1 auto naar mijn mening de McLaren MP4-14 :)
Posts: 101
McLaren waarschuwt rivalen: \"Je hebt nog niet alles gezien\"
nou nou daar schikt RB van
Posts: 5.792
Aan zulke uitspraken krijg je gewoon weer antipathie tegen dat team.ieder race weekend gaan we zeker weer dat gebral horen van WIJ ZIJN DE BESTE.Laat dat dan eens op de baan zien.Roep eens wat minder en rij harder op de baan zou ik zeggen.Altijd dat gebluf van mclaren en als het ze het nu een keer lieten zien maar dat is de afgelopen jaren nog niet gebeurd.
Posts: 1.745
Vermoeiend he. Of ze zittern te schreeuwen hoeveel vooruitgang ze wel niet hebben geboekt, of ze zitten te janken bij de FIA over zowat elk onderdeeltje aanwezig op de Red Bull.
Laat nou eerst maar eens wat op de baan zien voordat je begint te waarschuwen.
Posts: 11.414
Doen alle teams dat dan niet? Ik heb nog geen teambaaas horen verkondigen dat ze het dit jaar maar eens wat rustiger aan gaan doen. Dat de titel toch niet haalbaar is dus waarom je dan uitsloven ...
Di Montezemolo zegt vrijwel exact hetzelfde als wat Whitmarsh nu zegt (we gaan voor het kampioenschap en we veranderen nog veel aan de auto voor Bahrein). Helmut Marko beweerde zelfs dat ze (nu)zoveel sneller zijn dat ze iedereen op een ronde zouden zetten.
Posts: 1.745
Verschil zit hem ering dat Ferrari en Red Bull geen onzin verkondigen, die zijn daadwerkelijk snel. McLaren daarentegen...
Posts: 10.412
plaag patrick niet zo...hehehe
Posts: 11.414
Tsja, bij Red Bull is de auto inderdaad vaak wel snel, maar ze maken allemaal zoveel fouten dat het ding niet aan de finish komt.
Nog steeds pure bluf dus.
Posts: 81
Het enige wat ik van de ferrari tot nu toe gezien heb is dat hij goed in brand kan vliegen, hehehe.
Posts: 3.145
Swearengen, een uitspraak als \'Je hebt nog niet alles gezien\', vindi ik vele malen MINDER! arrogant als \'als we vandaag zouden racen zouden we iedereen op een rondje zetten\'. Of met je \'Vermoeiend he. Of ze zittern te schreeuwen hoeveel vooruitgang ze wel niet hebben geboekt\', hoe durf je iets te zeggen over McLaren?
Je hebt totaal je feiten niet op orde en ziet alles maar door een enkele bril heen en bent zeer waarschijnlijk vergeten omdat je de opmerking maakt \'ze zitten te janken bij de FIA over zowat elk onderdeeltje aanwezig op de Red Bull.\' ... Heb jij wel een idee dat RBR de eerste is geweest met janken mbt tot de F-duct? Dat wist je waarschijnlijk niet meer, toch? Een selectief geheugen noemen ze dat Swearengen. Get your facts right.
Posts: 5.397
Mika, niet gelijk zo in de verdediging schieten joh.. schiet je niets mee op. Swearengen zal nog wel aan zijn woorden nadenken wanneer Horner zometeen gaat lopen zeuren over de legaliteit van de MP4-26. Waarop Whitmarsh ditmaal zal zeggen dat zij dat als een compliment zullen beschouwen. Klinkt bekend, niet?
Posts: 1.745
Haha mika denk aan je hart :D
Posts: 1.745
@patrickl,
Dat ze veel fouten maken hebben we de laatste race van dit seizoen gezien :D
Lang he zoeen winterstop waarin Vettel WELTMEISTER is?
Posts: 11.414
De laatste 4 races waarin zowel Vettel als Webber een DNF hadden?
Posts: 1.745
Ja en waarin Vettel WELTMEISTER is geworden!
Posts: 343
Het kan aan mij liggen, maar het komt zo geforceerd over...\"wij waarschuwen\"...ja, en?...moeten we nu bang worden of zo...weet je?
Of ligt het aan de vertaling of manier van schrijven van de redactie...dat kan ook, natuurlijk.
Dit deden ze vorig jaar ook met elke update...en dat leverde ook weinig op, toch?
Posts: 561
Exact! Ze gaan bij Mclaren op dezelfde voet verder als vorig jaar. Sinds Whitmarsh is dit het geval, overpositief zijn zonder enige reden... Omgaan met de banden en de auto daarop afstemmen is 90% en met de nieuwe banden valt daar nu al helemaal niks van te zeggen. Realistischer was het geweest van Mclaren de afweging tussen langer aan de auto werken of er meteen mee testen in Valencia... Maar goed denk dat de andere topteams het niet erg vinden als Mclaren zichzelf tot favoriet bombardeerd...
Posts: 12.432
Tis een stukje uit een gesprek...hoe interpeteer je het? Niets meer en niets minder.
Posts: 343
Mr. Assange het gaat me nog niet eens om het realistischer, want ieder team heeft hoge verwachting voor het seizoen. Maar het gaat mij puur om de manier waarop. Waarom moeten ze andere teams \"waarschuwen, want\"...dat komt gewoon (bij mij) verkeerd over.
En DutchF1, ik begrijp dat je vaak het hele gesprek moet lezen en dan in die context de uitspraak moet plaatsen (zie mijn laatste regel: Of ligt het aan enz...)
In het Engels is het: \"warn\"...daar kan jeje qua vertaling moeilijk in vergissen. En vorig jaar kwamen ze ook steeds met dergelijke teksten. En dat is jammer, want dat hebben ze niet nodig.
McLaren heeft dit jaar weer bewezen dat ze niet mee lopen met de rest en hun eigen weg gaan en dat siert ze. (of het werkt, moet nog blijken) Maar de manier waarop ze zich in de pers uitlaten, daar zouden ze ook eens aan moeten werken, vind ik.
Posts: 1.650
Mc Laren heeft kennelijk wel the balls maar uit het verleden is vaak gebleken dat \"radicale designs\" vaak niet goed werkten. Nu is dat misschien beter in te schatten met simulatoren enz... Maar was het in 1992 dat Ferrari de f310 had ? Die was ook radicaal maar een echte dog...
Ik vrees dat het ofwel onwaarschijnlijk snel gaat zijn ofwel helemaal niet goed. Ik heb wel de neiging om het eerste te geloven. Tja men moest ook wat met die Redbull, niet ?
Ben benieuwd met wat Redbull en Ferrari nog afkomen want die hebben ook nog lang niet alles laten zien natuurlijk.
Posts: 11.414
Het lijkt ook wel of ze bij McLaren steeds de moeilijkste oplossing proberen te verzinnen. Ze proppen er zoveel kunstjes en trucjes op dat het risico is dat ze de auto niet goed begrijpen. Dan krijgen de coureurs er geen behoorlijke setup op.
Maar goed, zoals je zegt, ze moesten ook wel. Ze waren duidelijk niet de snelsten vorig jaar.
Posts: 439
vaak zit de snelheid in de op het eerste zicht onopvallende onderdelen.
Posts: 3.471
@ Patrickl: Dat vind ik juist zo typisch van vorig seizoen, ze konden in het begin wel goed meekomen met Ferrari en RedBull, maar die 2 teams ontwikkelden zich sneller. Bij McLaren werkte er een paar updates niet helaas, maar juist in Abu Dhabi zaten ze weer goed voorin met hun 2 auto\'s. Ik ben denk ik net als jou best benieuwd naar die andere grote updates! Dat het maar een strijd mag worden tussen Hamilton en Alonso dit seizoen:P
Posts: 11.414
Ja, denk dat McLaren ook teveel updates in een seizoen probeert te proppen. Het gebeurt toch best vaak dat zo\'n update dan net niet lekker werkt. Ook hadden ze veel problemen had om die geblazen diffuser goed werkend te krijgen. Al in Silverstone zaten ze ermee te knoeien (toen er toch maar niet op). In Japan en Korea was de auto volgens de heren coureurs ook bijna onbestuurbaar.
Bij Mercedes zag je dat ze een tijdje niets aan de auto veranderden en dat Rosberg en Schumacher toen eigenlijk juist sneller gingen doordat ze de setup beter konden regelen.
Ik vermoed dat in 2009 ook zoiets gebeurd is met Raikkonen. Ferrari stopte met (grote) ontwikkelingen aan de auto en ineens kon hij meedoen voor de race winst.
Aan de andere kant, Ferrari ontwikkelde de eerste helft van 2010 vrijwel niet en dat heeft ze ook heel veel punten gekost.
Damned if you do, damned if you don\'t.
Posts: 3.471
Ja precies, juist in Silverstone afgelopen seizoen werkte die update niet naar behoren, en hebben ze het in de race ook niet gebruikt volgens mij. 2009 vond ik maar een raar jaar voor Ferrari, na dat ongeluk van Massa was Raikkonen ineens een stuk competitiever...
Wel prachtig hoe McLaren in 2009 van eigenlijk niets, naar 1 van de sterkste auto\'s heeft weten te maken... Dat is het mooie van McLaren. Dat ik Ferrari fan ben, wil niet zeggen dat ik niet iets goeds over andere teams kan zeggen;)
Posts: 711
Ik moet zeggen dat na de presentatie ik onder de indruk was van waar ze voor gekozen hebben. Maar ze kunnen ook overdrijven, laten we eerst maar zien of dat ding echt zo snel is als ze denken/zeggen.
Posts: 5.397
Ik geloof best dat ze aardig wat in petto hebben en de auto ziet er fantastisch uit.. Maar de banden zijn het belangrijkst.. Daar moet die auto goed mee om kunnen gaan. Maarja, wie weet genereren ze zo\'n groot downforce level dat de banden er minder Onder lijden.
Posts: 1.650
Ja, Alonso gaf het ook al aan dat de banden hèt belangrijkste vraagteken is wat de teams nu hebben. Volgens waarnemers zou momenteel Ferrari het beste met de banden omgaan maar kan natuurlijk nog veel veranderen.
Toch ongelofelijk hoe belangrijk banden zijn. Herinner je je nog Bridgstone/Michelin ? Soms gigantische verschillen. Zal dit jaar hèt probleem zijn maar voor ons kijkers best leuk denk ik.
Iedereen komt met hele grote \"updates\" maar ik vraag me dan altijd af of die ook niet moeten uitgetest worden...
Posts: 11.414
Het maffe is, ze weten niet eens hoe de banden uiteindelijk zullen zijn. Pirelli is er nog mee bezig. Voor de volgende tests zijn er weer aangepaste banden. Al zullen dat wel kleine aanpassingen zijn.
Posts: 3.471
Mij lijkt het raar om te testen met die banden enzo, en je stelt je auto daar ook op af neem ik aan, maar de week erop zitten er weer nieuw ontwikkelde banden op de auto...
Posts: 81
Vele McLaren-fans denken dat ze al WK zijn. Als McLaren een houten bak met 3 wielen en een vleugel erop presenteerd dan vinden jullie het nog altijd de mooiste, de beste auto een echte winnaar...enkel door die chroom kleur, en hun gewaagde ontwerpen...Ik vind dat McLaren ook altijd mooie auto\'s heeft, maar als Ferrari-fan zal ik altijd een ferrari minstens even mooi vinden. wees gewoon eerlijk tegen jezelf. En ook roepen hier al vele mensen dat de nieuwe McLaren een echte winnaar is. EU? Mag ik even wat leuke verhaaltjes opvissen? McLaren MP4-18...was het \"meesterwerk\" van McLaren, Auto van 2009 was volgens vele fans een echt Killer...Tja. Uiterlijk zegt echt niet alles hoor, of een totaal nieuw ontwerp ook niet. En stel dat het werkt, de andere teams hebben dat in een paar maand ook op hun auto zitten. Ook schieten jullie Ferrari alweer allemaal af. Volgens vele zal Ferrari op minstens 2 ronden gereden worden als ik dat zo allemaal lees. Als er nu toch wel 1 team is dat NOOIT mag onderschat worden is het Ferrari wel. zouden de McLaren-fans toch zeker moeten weten? W8 nu maar gewoon af tot na de eerste GP dan spreken we nog eens...en dan nog is het geen maatstaf voor een heel seizoen. Natuurlijk zou het mooiste duel McLaren-Ferrari zijn. Maar wees maar zeker dat RedBull, renault en Mercedes zeer goed zullen zijn.
Posts: 12.432
En als het mooi is ben jij objectief door altijd als Ferrari fan een een nieuwe Ferrari altijd mooi of even mooi te vinden? Voor de rest bazel je maar wat met jou verhaal. In feite doe je niet anders dan anderen en denk ook jij bij het zien van een nieuwe Ferrari dat zij wk gaan worden.
Posts: 1.481
Je bent nu ook aan het generaliseren. Ik ben een McLaren fan en ik weet ook dat ze hiermee een gigantisch risico nemen. Stel je voor dat het niet werkt, dan moeten ze een Bspec bouwen en is het kampioenschap alweer voorbij.
Ferrari zal er ook echt wel weer staan, klaar om iedere fout van een van de drie (misschien wel 4 of 5) voorhoede teams te bestraffen.
Posts: 3.145
Tim, buiten de McLaren lijkt elke F1 auto op elkaar, elke auto is ontwikkeld vanuit het oogpunt RBR6 en ga je het als team gewoon niet trekken om met een copy cat te gaan rijden van de RBR6. McLaren is een compleet andere weg ingeslaan en dat zal waarschijnlijk de enige manier zijn om tegen RBR te knokken, het zal erop zijn of eronder en ik zie overigens niemand staten dat McLaren al kampioen is, het enige wat ik zie is dat de McLaren fans meer dan tervreden zijn met de nieuwe auto en dat we gisteren weer gezien hebben waarom we achter McLaren staan, McLaren kiest zijn eigen weg en is altijd inovatief geweest met radicale oplossingen.
Posts: 2.885
Jeetje, wat een brute wagen! Ze ziet er heel snel uit!
Walkover voor McLaren?
Posts: 5.792
Aan de andere kant Redbull kan er ook wat van met dat bluffen.Daa zegt het hoofd dat als er nu een race gereden werd alle teams op een rondje gereden zouden worden.Het zou zo kunnen zijn dat de rb al klaar is en de rest nog niet want daar worden nog veel aanpassingen gedaan..
Posts: 3.145
Ik heb die uitspraak van Marcus gelezen inderdaad, wat een arrogante blaaskaak zeg. \'als we nu gaan races zetten we iedereen op een rondje\', arrogante uitspraak van een ontzettend arrogant team. RBR / Marcus moet eerst eens proberen \'n jaar of 4/5 sctuctureel mee te doen aan de kop van F1 voordat ze dergelijke uitspraken gaan doen. Kwal-us ....
Posts: 1.650
Tja die Marcus heeft dringend een media-training nodig. Of zou het zo naar hun hoofd zijn gestegen ? Mc Laren en Ferrari hebben toch een andere staat van dienst. Hoe arrogant ben je niet als je zelf aangeeft iedereen op een ronde te zetten ?
Posts: 5.792
Het zal niemand verrassen dat ons uitlatensysteem nog zal veranderen voor de testsessies\"dat zei ik al die zal net hetzelfde worden als die van renault.Fearri heeft dat ook al dus aan de start zullen de meeste teams het al overgenomen hebben.
Posts: 439
Buiten Red Bull want die krijgen dat niet meer in hun dunne achterkant gepropt.
Posts: 3.007
McLaren heeft veel risico\'s genomen met het ontwerp van deze auto. Ik kan me nog een artikel herinneren dat ze verwachten dat de andere teams zullen gaan klagen. Waarschijnlijk hebben ze de grenzen van het toegestane opgezocht. Is te hopen voor ze dat niet overheen gaan. Ze zijn nu heel erg zeker van de zaak en ik ben benieuwd wat het ze gaat brengen.
Posts: 1.650
Tja en toch dwingt dat enig respect af bij bij (Ferrarifan). Ik hou van mensen die hun nek uitsteken en dat doen ze toch duidelijk bij Mc Laren. Nogmaals : misschien dè enige manier om de RB\'s te stoppen. Aan de andere kant kunnen we nu nog helemaal niets niet zeggen. De langere wielbasis van Mc Laren zou misschien in Monaco enz... niet zo snel blijken. Op andere circuits dan misschien wel oppermachtig. In ieder geval is het voor ons, toeschouwers toch mooier om naar te kijken, niet ?
Posts: 1.650
Ik heb ook de indruk (maar dat is puur gevoelsmatig) dat ze hun KERS systeem heel goed geoptimaliseerd hebben. Brawn had het er nog over... Naar verluidt veel compacter gemaakt enz...
Bij Ferrari zei men dat het ook compacter is geworden maar nog altijd veel plaats neemt...
Posts: 321
Ik vind het super er zo met de tam tam gerommeld word door b.v. Mclaren
Inclusief die uitspraken van Red bull , dat als er nu geracet zou worden dat ze iedereen op een rondje zetten.
Zit met een glimlach te lezen , en de spanning stijgt naar mate de tijd verstrijkt tot de eerste race.
Ik meen het : dat de BESTE moge winnen !!
Posts: 1.408
Ik vind de McLaren helemaal niet mooi.
De sidepots zien er echt niet uit met die rare vorm en de neus lijkt ook heel dik door de gebruikte livery (die dikke zwarte en rode streep die er aan de zijkant overheen loopt). Ook de verhouding tussen de voor en achterkant komt optisch wat vreemd over. Het is net alsof de voorkant ontzettend lang is en de achterkant heel kort. Krijg een beetje het idee van zo\'n onbestuurbare amerikaanse drag race car :) Snel, maar alleen als het rechtdoor gaat.
Posts: 3.145
Interessant plaatje, dat is wat ik gisteren duidelijk wilde maken met de de airflow om en rond de auto, linkerplaatje is zoals iedereen het heeft op dit moment, RBR / Ferrari / Mercedes / noem ze maar op.
img145.imageshack.(...)426and25airflow.jpg
Posts: 3.592
Vind dat plaatje een beetje vreemd, want zoals ik het nu zie is bij de normale wagen\'s de airflow al \'disturbed\' voordat het op het bodywork komt (boven de air-intake)en bij de nieuwe Mclaren is het veel geler al voordat het over het bodywork gaat, dat is natuurlijk onzin.
Dit is natuurlijk een beetje speculeren wat het effect is en zo gezien zou het idd (boven het bodywork) beter moeten werken, maar of de realiteit zo is, is nog maar zeer de vraag. Misschien is Mclaren hier briljant bezig, misschien niet...
On-topic; De kreet \'wees gewaarschuwd\' komt een beetje overdreven over, maarja, laat \'m lekker z\'n gang gaan. Ik ben niet echt een Mclaren \'fan\', maar als ze nu een auto hebben die straks een halve seconde per ronde sneller gaat zijn dan heb ik daar echt respect voor.
Posts: 1.745
Heel amateuristisch bedoel je. Zelf inelkaar geknutselt met paint?
Posts: 10.089
interessant plaatje
maar
waarom heeft Mclaren in 2010 dan zon baggerwagen gepresenteerd en gemaakt?? dat de huidige zo goed is is begrijpelijk
maar waarom was die van vorig jaar zon troep dan?? vele zeggen dat Mclaren het beste kan ontwikkelen, als dat zo is gooide ze niet zon auto in de markt voor het Kampioenschap
het is altijd te makkelijk om de huidige auto beter te laten lijken, door de vorige auto zo te bekritiseren.. maar destijds had je dezelfde praatjes over die auto
dat vind ik vreemd
Posts: 2.418
@Raikkonen-FAN: 1 van de belangrijkste onderdelen van McLaren vorig jaar was natuurlijk de F-duct, die nu verboden is. Voor de rest was het over het algemeen niet echt een topwagen. Ze kwamen volgens mij vooral downforce te kort. Misschien dachten ze dat er niet veel meer uit die wagen te halen viel en hebben ze daarom een heel nieuw ontwerp gemaakt. Ik denk dat er met deze auto in het seizoen ook nog genoeg te ontwikkelen valt, omdat ze op het begin nog niet 100% uit deze nieuwe dingen kunnen halen.
Posts: 5.792
BMW had toen dertijd ook een vreemde neus en dat heeft ze niet gebracht wat ze dachten te bereiken.Het zal een verassing zijn of dit zich zo uitbetaald op de baan als op de simulator tests.Vorig jaar bracht mclaren de updates te snel achter elkaar .Ze kwamen zo snel dat ze te weinig tijd hadden om de vorige goed te bestuderen .Dat kon je goed zien bij mercedes door er niks meer aam te veranderen begrepen ze de wagen steeds beter .Die fout moet mclaren dit jaar niet weer maken. een update heeft tijd nodig om de data te kunnen begrijpen en die over te zetten op de wagen.