user icon
user icon

Sainz: "Renault moet oppassen voor Force India"

  • Gepubliceerd op 23 sep 2018 10:01
  • comments 17
  • Door: Bjorn Smit

Renault heeft de felbegeerde vierde plaats in het kampioenschap voor constructeurs in handen. Carlos Sainz hoopt dat zijn team die positie kan vasthouden, maar hij wijst ze ook op het gevaar dat dreigt vanuit Force India.

Renault heeft met nog zes races te gaan 91 punten. Daarmee staat het vierde bij de constructeurs, voor Haas F1, McLaren en Racing Point Force India. De achterstand van Force India bedraagt 59 punten, maar toch vreest Sainz die renstal. Dat komt doordat het team haar punten van voor de Belgische Grand Prix is kwijtgeraakt. Met die punten erbij opgeteld had Force India namelijk ook op 91 punten gestaan. Daarnaast zit het met de huidige vorm dus goed, want in de laatste drie races werden dus die 32 punten gescoord.

"Ons doel was om als vierde te eindigen bij de constructeurs", vertelt Sainz aan Motorsport.com. "Als hun punten niet afgenomen werden, hadden ze op basis van pure prestaties boven ons gestaan. We moeten oppassen voor Force India. We weten dat ze in de tweede seizoenshelft altijd opstaan en dat hebben ze weer bewezen toen ze eenmaal weer wat geld hadden. Op Singapore verwachtten we ervoor te staan, maar we lagen achter."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • ´en dat hebben ze weer bewezen toen ze eenmaal weer wat geld hadden. ´

    Ja want normaal werken ze in de garage van Perez aan de wagens. Eindelijk hadden ze weer wat geld en konden ze een schuur afhuren.

    • + 0
    • 23 sep 2018 - 10:05
    • Snork

      Posts: 6.380

      Dat geld was nodig om de auto door te ontwikkelen. Daarvoor is research, design, productie en testen nodig. Kostbare aangelegenheid die door Stroll voortgezet kan worden.
      De auto van RPFI, en dan bedoel ik totaalpakket van auto en motor, is beter dan de Renault. Dus Sainz heeft gelijk, RPFI kan Renault in komende zes races alsnog voorbijgaan. Moeten Perez en Ocon elkaar wel met rust laten.

      • + 0
      • 23 sep 2018 - 11:16
    • ja ik snap het wel. Maar ´eindelijk weer wat geld´ klinkt een beetje alsof ze heel het seizoen geen stuiver hebben uitgegeven ;)

      • + 0
      • 23 sep 2018 - 11:17
    • ik snap de commotie niet, het is Sainz die iets zegt..

      • + 0
      • 23 sep 2018 - 11:50
    • Snork

      Posts: 6.380

      Hoezo ervaar jij commotie?

      • + 0
      • 23 sep 2018 - 12:30
  • Ik hoop ook echt dat ze de blaaskaken van Renault nog voorbij gaan. Ze de bui al hangen als Renault 4e wordt ! We hebben onze doelstellingen gehaald bla bla bla dankzij onze goeie power unit bla bla bla......... Als ik eerlijk ben gun ik Renault op dit moment helemaal niks meer (op de Hulk na dan). Vind het een omhoog gevallen zooitje roeptoeters bij elkaar. Ook naar hun klanten leveren ze al jaren niet wat ze beloven en zit er geen enkel stijgende lijn in ten opzichte van de concurrentie. Force India daarintegen vind ik qua team een leuke club en zou ik het heel erg gunnen. Mooi dat ze als team gered zijn, jammer dat dat inhoud dat Lance er volgend jaar moet rijden. Toch gun ik ze het beste puur door hun mooie verleden.

    • + 0
    • 23 sep 2018 - 11:29
  • sadosalo

    Posts: 198

    moet die Sainz iedere dag zijn wijsheden mededelen? word er een beetje moe van.

    • + 2
    • 23 sep 2018 - 11:34
    • Grappig, ik heb dat hetzelfde met de opmerkingen over Sainz.

      • + 0
      • 23 sep 2018 - 11:38
    • Wordt 'm gewoon gevraagd, simpel als dat. Wordt hier over het algemeen meer over Sainz geplaatst omdat mensen daar op happen. = clicks.

      • + 0
      • 23 sep 2018 - 16:30
  • ik denk al waar blijft ie toch.....het is al 10 uur en nog steeds geen zinloze opmerking van Sainz gezien......

    • + 0
    • 23 sep 2018 - 11:34
    • Je moet er één schrijven om er één te herkennen...

      • + 0
      • 23 sep 2018 - 11:40
    • Musky

      Posts: 2.187

      Je mag wel lam gedraaid zijn om steeds de zelfde reactie te geven. Heb je zelf niet iets in huis waarmee je een fatsoenlijke reactie kunt geven Harry wat begint met een hoofdletter!

      • + 0
      • 23 sep 2018 - 13:17
    • Opmerkelijk dat Sainz nog fans heeft.

      • + 0
      • 23 sep 2018 - 14:28
  • Het zou ronduit een blamage voor Renault zijn als Force India ook maar in de buurt van hun puntentotaal komt.

    • + 0
    • 23 sep 2018 - 12:07
    • Snork

      Posts: 6.380

      En toch denk ik dat dit wel gaat gebeuren. De RPFI is als totaalpakket erg sterk. De auto is goed, de motor nog beter. En als Perez en Ocon elkaar niet hadden geraakt en als Perez niet door zijn team achter Sirotkin terug de baan werd opgestuurd waardoor Perez onder zijn helm een beetje overkookte, hadden ze het potentieel van die auto omgezet in een P7 en P8. Komende circuits zijn sneller, daar gaat de Mercedes-motor helpen. Renault kan zich opmaken voor een mogelijk blamage. Het kan gaan gebeuren.

      • + 0
      • 23 sep 2018 - 12:33
    • jarka

      Posts: 1.131

      kan zeker nog gebeuren het zal moeilijk worden maar zeker niet onmogelijk , als beide Red buls inderdaad een nieuwe motor nemen in Rusland moet ik nog maar zien of ze weer voor de F.i. komen en als dat niet lukt kan het heel hard gaan met de punten.

      • + 0
      • 24 sep 2018 - 00:47
  • Ik hoop dat Force India Renault nog inhaalt.

    • + 0
    • 24 sep 2018 - 09:04

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Wie gaat de eerste race van het seizoen winnen?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar