user icon

Sauber komt op korte termijn met aankondiging over tweede coureur

  • Gepubliceerd op 15 sep 2018 11:52
  • comments 22
  • Door: Bjorn Smit

Het duurt niet lang meer voordat Sauber bekend maakt wie de teamgenoot van Kimi Raikkonen wordt in 2019. Teambaas Frederic Vasseur vertelde dat in Singapore.

Afgelopen week werd bekend dat Charles Leclerc volgend jaar voor Ferrari rijdt. Kort daarvoor werd al aangekondigd dat Kimi Raikkonen de omgekeerde weg bewandeld en in 2019 bij Sauber rijdt. Momenteel bezet Marcus Ericsson het tweede zitje, maar het is nog niet bekend wie dat stoeltje volgend seizoen heeft. In Singapore vertelde Vasseur dat hij even de tijd nodig heeft om daarover na te denken, maar dat een aankondiging niet lang op zich zal laten wachten.

"De laatste twee weken waren voor mij een beetje gehaast, dus mag ik even een pauze?" vroeg Vasseur zich af. "Na Singapore zullen we gaan zitten met de mensen die betrokken zijn bij de discussies. Vrij snel daarna zullen we een besluit nemen. Ik denk dat het ook voor het team goed is om snel een duidelijk antwoord te hebben."

De strijd om het tweede stoeltje lijkt te gaan tussen Marcus Ericsson en Antonio Giovinazzi. De Ferrari-junior zal dit jaar nog een aantal keer in actie komen tijdens een vrije training en Ferrari-teambaas Maurizio Arrivabene heeft er vertrouwen in de toekomst van de Italiaan. "In de komende weken zullen jullie horen over de toekomst van Antonio, dus ik maak me niet druk."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Misschien Pascal die uit de grote hoed wordt getoverd?

    • + 0
    • 15 sep 2018 - 12:02
    • Kubica

      Posts: 4.069

      Ik dacht ook meteen aan Wehrlein.

      • + 0
      • 15 sep 2018 - 12:03
    • DBGates

      Posts: 2.510

      Of misschien wel ocon lees net dat dat ook exit word

      • + 0
      • 15 sep 2018 - 12:33
    • Ik denk/hoop dat het Giovinazzi wordt en Ericsson exit gaat. Ook Stoffel wordt genoemd, maar dat zie ik niet gebeuren

      • + 1
      • 15 sep 2018 - 12:48
    • Dat het in elk geval geen ericson blijft lijkt me wiedes. Zelf dacht ik eerst ook meteen aan stoffel, maar dat zal waarschijnlijk ook niet worden. Giovinazzi lijkt me de logischte keuze. Gewoon ondat sauber word gezien als "junioren team" van ferrari. Maar dat kun je nu ook zo niet meer noemen omdat kimi bepaald geen junior is en geen opleiding meer nodig heeft. Ik durf zelf te wedden dat hij het team gaat overnemen, dus eigenaar gaat worden. Zou wat zijn.

      • + 0
      • 15 sep 2018 - 23:37
  • vjenne

    Posts: 563

    Wehrlein en Mercedes zijn wel uit elkaar, dus de weg is vrij. Eerlijk gezegd geloof ik daar niet in...

    Ik verwacht Antonio Giovinazzi, die kan Raikkonen dan mooi als mentor krijgen. Dat zal denk ik de gedachte ook van Ferrari zijn.

    We gaan het zien....

    • + 0
    • 15 sep 2018 - 12:16
    • Gevoelsmatig denk ik 90% zeker dat Gio naast Kimi komt ivm Ferrari banden en Kimi in mentorrol. Ja de andere opties lijken veel minder voor de hand liggen.

      • + 0
      • 15 sep 2018 - 13:05
  • Ik zet mn centjes in Op Giovinazzi vanwege de Ferrari band , T mooiste zou zijn als stoffel een herkansing zou krijgen en deze met beide handen aanpakt.

    • + 2
    • 15 sep 2018 - 12:27
  • Gaat puur om de centjes nog. Wie brengt het meeste in het laatje. Blijft een private equity dat Longbow.

    • + 0
    • 15 sep 2018 - 12:46
  • Silfen

    Posts: 232

    Ferrari heeft door de titelsponsoring van Alfa Romeo het recht om een junior in die auto te zetten. En Raikkonen zit daar niet via Ferrari, zo is donderdag bekend geworden, dus lijkt Giovinazzi de meeste aanspraak op dat stoeltje te maken.

    • + 0
    • 15 sep 2018 - 12:46
  • Giovanazzi zal het wel worden. Helaas, want vind hem niet formule 1 waardigs

    • + 0
    • 15 sep 2018 - 13:06
    • ik ook niet....

      • + 0
      • 15 sep 2018 - 21:09
    • Compleet me jullie mening eens boys.

      • + 0
      • 15 sep 2018 - 23:38
  • MrDidus

    Posts: 4

    De vraag is natuurlijk of ferrari zijn test en reserve rijders allebei wil laten gaan? Kvyat naar TR en Gio. naar Sauber.
    Persoonlijk lijkt me dit niet een slimme zet.

    • + 2
    • 15 sep 2018 - 14:06
  • Het punt is dat Giovinazzi voor 15 oktober bevestigd moet zijn. Daarna staat vast dat Vasseur zelf mag kiezen wie de tweede auto bestuurt en dat Gio blijft als simulator coureur.

    • + 1
    • 15 sep 2018 - 14:23
    • De vraag blijft dan, krijgt Stoffel (zonder geld) daar een kans of
      gaat de voorkeur uit naar Ericsson (met geld)?
      Opmerkelijk is wel dat Stoffel aangaf dat hij op 15 oktober meer kon
      zeggen over zijn toekomst. Dezelfde datum, dus tóch een kans?

      • + 1
      • 15 sep 2018 - 14:36
    • Het is als de loterij @pietjebell, je moet meedoen om een kans te maken. Probleem is "speel jij het spel of speelt het spel jou?" en helaas is Stoffel daar dit jaar te laat achter gekomen, nu moet ie alles op één kaart gokken en hoewel ik het heel jammer zou vinden, lijkt Ferrari op dit moment de azen te hebben. Afwachten wie er het beste kan bluffen ;)

      • + 1
      • 15 sep 2018 - 16:26
    • Ik zou het wel voor stoffel zeer leuk vinden als hij het zou worden hij heeft ècht wel een tweede kans verdiend, mede omdat hij geen faire kans bij mcLaren heeft gehad naast alonso die ALTIJD het beste matriaal kreeg/krijgt, en stoffel het met oude troep moest doen. Gewoon geen faire zet van mcLaren dus. Zo kan stoffel zijn kunnen niet laten zien. Voor mij dus vandoorne naast kimi. Kan hij wel nog wat van opsteken naast een.oude rot in het vak.ik ga voor stoffel.

      • + 0
      • 15 sep 2018 - 23:44
  • Vidres

    Posts: 184

    En dan verrassen ze vriend en vijand door Mick aan te nemen als 2e coureur...

    • + 1
    • 15 sep 2018 - 15:24
  • Grindbak

    Posts: 261

    Laat me raden.....Ocon?

    • + 0
    • 15 sep 2018 - 19:27
  • erg dat je je eigen rijders niet meer mag kiezen. waarom giovenazzi niet bij ferrari. vettel verprutst het toch elke race. overopen rijder. er is maar goeie piloot en dat is hamilton. de enige die constant is. maakt hij toch foutje dan zet hij het dubbel recht. derest wil maar kan het niet.

    • + 0
    • 16 sep 2018 - 14:09

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Finland
  • Geb. datum 17 okt 1979 (41)
  • Geb. plaats Espoo, Finland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar