user icon


Exclusief: Spyshots Lotus Renault R31

  • Gepubliceerd op 29 jan 2011 22:59
  • comments 18
  • Door: Danny Sosef
Renault presenteert maandag 31 januari 2011 de bolide voor het nieuwe seizoen. In Valencia zal de pers een kijkje mogen nemen naar de nieuwe wagen van het Lotus Renault GP team.

F1Today.nl kan exclusief de eerste spyshots van de R31 tonen. De neus loopt verder naar beneden ten opzichte van de R30 uit 2010. De wing-end plates van de voorvleugel lopen erg naar buiten, de voorvleugel an sich bevat veel kleine vleugeltjes voor downforce en om de aerodynamica goed te laten werken. De gewichten voor de balans, die onder de neus van de wagen zitten, lopen schuin naar buiten en zijn ook duidelijk ontworpen om de wind te beïnvloeden.

Op de wagen zelf is te zien dat Lotus de gehele achtervleugel bezet. Genii Capital, het bedrijf van Renault mede-eigenaar Gerard Lopez, is duidelijk zichtbaar op de sidepods.

Er zijn ook twee nieuwe sponsoren te zien; SunCore en Sibur. SunCore is een bedrijf dat zich richt op het ontwikkelen van batterijen die zichzelf automatisch opladen via zonne-energie. Sibur is een Russisch bedrijf uit de petrochemische industrie.

Hieronder in zijn enkele foto's van de nieuwe Renault te zien.
Foto's Spyshots Lotus Renault GP R31

Reacties (18)

Login om te reageren
  • reprep

    Posts: 547

    mooie auto.

    alleen vind ik hem persoonlijk mooier in het geel met zwart

    • + 0
    • 29 jan 2011 - 23:02
  • sloggerke

    Posts: 646

    Prachtbak!!
    Jammer dat die Petrov er nog in mag.

    • + 0
    • 29 jan 2011 - 23:44
    • idd jammer dat hij er om de centen nog zit..

      • + 0
      • 30 jan 2011 - 05:10
  • mooi model, de goud/zwarte livery is mooi maar het rood van total verpest het een beetje naar mijn mening.

    • + 0
    • 29 jan 2011 - 23:55
    • TJ

      Posts: 619

      Inderdaad, dat was ook het eerste wat ik dacht. Zwart met goud is echt heel mooi, goede combinatie en beetje nostalgisch. En dan 4 van die lelijke knalrode vlakken erop. Je kan wel zien dat er geen vrouw bij betrokken is: het matched totaal niet met elkaar!
      Maar goed, het gaat niet om de kleur, maar de prestaties. En dat zien we dan maandag wel weer.

      • + 0
      • 30 jan 2011 - 09:11
  • Wat zijn die air-intakes klein en smal zeg. Bij de Ferrari F150 ook al.

    • + 0
    • 29 jan 2011 - 23:55
    • breezer93

      Posts: 38

      valt wel mee, naarmate er een paar races komen zoals bahrein en maleisie maken ze die sidepods wel groter om beter te kunnen koelen. nu laten ze ze klein omdat ze in europa moeten testen waar het winter is en dus koud, (met andere woorden: doordat het koud is in europa word de motor te veel gekoeld)

      • + 0
      • 30 jan 2011 - 18:03
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Lijkt me gewoon de auto van vorig jaar? Misschien doen ze morgen wat ronden voor een promotie shoot?

    • + 0
    • 29 jan 2011 - 23:59
  • Newspaz

    Posts: 27

    Ik denk ook dat dit gewoon de auto van 2010 is. Ik heb net even vergeleken met foto\'s uit de galleries van Japan een Zuid-korea, en die auto lijkt toch wel heel erg veel op de auto die we nu hier zien. Op een paar kleine details na maar dat is niet zo verwonderlijk.

    • + 0
    • 30 jan 2011 - 00:49
  • Zoals al eerder gezegd, jammer van dat rood..............tang op een varken

    • + 0
    • 30 jan 2011 - 09:45
  • SP1

    Posts: 16

    Het lijkt mij ook de auto van vorig jaar, de uitlaten zien er namelijk ook hetzelfde uit. Wat ik alleen niet begrijp, is dat ze dan nieuwe sponsors op een oude auto zouden plakken?

    • + 0
    • 30 jan 2011 - 09:58
    • VDS21

      Posts: 1.265

      Ze doen een aantal promotieronden. Dus ze filmen waarschijnlijk wat shots voor de een aantal reclamecampagnes.

      Fairuz Fauzy gaf op zijn twitter pagina al aan dat hij een aantal ronden gisteren heeft gereden met de R30.

      • + 0
      • 30 jan 2011 - 13:14
  • Stiekem hoop ik dat dit de final livery is, man! wat is dat een bijzonder mooie auto.

    • + 0
    • 30 jan 2011 - 10:10
  • ledrum

    Posts: 3

    ok

    • + 0
    • 30 jan 2011 - 10:11
  • AtteH

    Posts: 1.506

    Onthulde Renault vorig jaar ook niet een auto die eigenlijks van het voorgaande jaar was, maar wat updates had? Ik meende dat ze toen de dag erna, met de tests, met een andere auto reden dan ze toen gepresenteerd hadden. Dus kan best zijn dat dit nog een \'prototype\' is die ze gebruiken voor de presentatie en dat ze vervolgens op 1 februari met een hele andere auto rijden.

    • + 0
    • 30 jan 2011 - 12:13
    • Ze hebben in ieder geval vaak nog oude vleugels erop zitten. Kijk bijvoorbeeld naar die Ferrari F150. Daar zit een verstelbare voorvleugel op. Dat is niet meer toegestaan in 2011.

      • + 0
      • 31 jan 2011 - 13:15
  • johan

    Posts: 985

    Dit is dus niet de R31. Iig compleet andere neus en de stickers van TW Steel op de sidepod zitten anders.

    • + 0
    • 31 jan 2011 - 14:15



JP Grand Prix van Japan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

JP Grand Prix van Japan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar