user icon

Organisatie Gamma Racing Day kondigt demo's Carlos Sainz Jr. en Jack Aitken aan

  • Gepubliceerd op 29 jul 2018 19:44
  • comments 22
  • Door: Mathijs Carolus

Net als voorgaande jaren vormt de Formule 1 weer een belangrijk onderdeel van het programma van de Gamma Racing Day op het TT Circuit in Assen. Lee van Dam, organisator van het gratis evenement, kondigde vrijdag al met trots aan de Formule 1-bolide van Ferrari naar het circuit komt en vandaag is bekend geworden dat Renault F1 met Carlos Sainz Jr. en reservecoureur Jack Aitken naar het Drentse circuit komt.

In een persbericht laat Van Dam weten dat het ieder jaar weer een uitdaging is om de Formule 1 naar de Gamma Racing Day te halen: "Vol trots kan ik aankondigen dat het Renault F1 Team met coureurs Carlos Sainz Jr. en Jack Aitken naar de Gamma Racing Day komt. We mogen hier als organisatie trots op zijn: het is niet eenvoudig om een hedendaagse Formule 1-wagen naar het circuit te krijgen. De kosten zijn erg hoog en de agenda van de teams zit vaak al vol. We zijn dan ook blij dat het weer gelukt is om de racefans in het weekend van 18 en 19 augustus te trakteren op demo's van Carlos Sainz Jr. en Jack Aitken."

Aitken, actief in de Formule 2 en sinds dit jaar reservecoureur bij Renault, neemt de honneurs zaterdag waar. Carlos Sainz Jr. mag de fans zondag op een mooie show trakteren. 

Reacties (22)

Login om te reageren
  • ray1975

    Posts: 2.400

    sorry dan sla ik over.... ben totaal geen Sainz fan. maar wel tof dat dit weer komt, zullen veel mensen een leuke dag hebben.

    • + 1
    • 29 jul 2018 - 19:54
  • ''Hedendaagse F1 auto'' my ass. Gewoon een V8 demo auto die zo mee kan doen in de BOSS GP.

    Veel plezier voor degen die gaan.

    • + 0
    • 29 jul 2018 - 19:56
  • Daar ga ik natuurlijk mooi heen :)

    • + 1
    • 29 jul 2018 - 19:59
  • Supervet programma, top hoe ze dat elk jaar weer voor elkaar krijgen.

    • + 0
    • 29 jul 2018 - 20:00
  • Laat ik ff schieten 😒

    • + 0
    • 29 jul 2018 - 20:07
  • Sambalbei

    Posts: 812

    Ik ben momenteel een beetje allergisch voor dat gele team....

    • + 0
    • 29 jul 2018 - 20:09
  • ray1975

    Posts: 2.400

    te hopen dat die Renault wel heel blijft op deze dag. Garantie tot de kassa ( als je betaald hebt) 😂

    • + 2
    • 29 jul 2018 - 20:12
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Ik dacht al... kop ik 'm in, maar gelukkig is dat al gedaan.

      • + 0
      • 29 jul 2018 - 20:33
    • 79Niek

      Posts: 99

      Tis gelukkig gratis.

      • + 0
      • 30 jul 2018 - 09:01
  • 919

    Posts: 1.757

    Cool! Ik zeg gaan, eens kijken of we de geluidsnormen kunnen overschrijden met boe-geroep.

    =oP

    • + 0
    • 29 jul 2018 - 20:58
    • Ik denk dat je in je nogal in je eentje zal staan.

      • + 0
      • 29 jul 2018 - 23:33
    • 919

      Posts: 1.757

      Niet helemaal alleen, al denk ik dat je aardig in de richting komt. =oP

      Maar goed, een V12 Ferrari op een kilometer afstand horen starten, of 4 Ferrari F1's met elkaar zien sparren op de Marlboro Masters op Zandvoort, die emotie zal je nooit vergeten meer vergeten en er zal niets meer zijn wat dat gaat benaderen. Daar is zelfs een V8 2008 een desillusie bij.

      • + 0
      • 30 jul 2018 - 00:03
    • 919

      Posts: 1.757

      Oh, en de Renault F1 Espace, als ze die nou op Assen laten rijden, dan zou ik nog overwegen om 200 kilometer die kant op te rijden. :)

      • + 0
      • 30 jul 2018 - 00:13
  • PKracing

    Posts: 608

    Beetje goodwill kweken voor de Nederlandse markt haha. Had begrepen uit de Ziggostudio dat sommige dealers al wel wat last hadden van de negatieve gebeurtenissen. Maar ja het is gewoon ruk. En tja mij zie je er ook niet zo 123 in terug. Zo werkt het ook. En dat is ook een reden dat Honda oa Max als marketingproduct wil gebruiken. We gaan het zien.

    Wie rijd in die Ferrari trouwens?

    • + 0
    • 29 jul 2018 - 22:06
    • Artez84

      Posts: 7

      Ik neem aan dat je Ferrari van Vettel bedoeld? Dat is alleen een showcar die te bekijken is in de paddock, word niet mee gereden. Wel met de Ferrari F1 uit 1993 van Jean Alesi met V12 motor. Waarschijnlijk net als vorig jaar bestuurd door Erik van Loon

      • + 0
      • 29 jul 2018 - 22:30
    • Daarom is Renault ook blij RB als klant kwijt te zijn. Zijn ze die negatieve berichten van RB ook kwijt.
      Honda maakt zijn borst nat.

      • + 1
      • 29 jul 2018 - 23:33
    • JeroenF1

      Posts: 378

      Renault is niet blij. Dit scheelt inkomsten en de nagatieve berichten zijn terecht.
      Als je een prima werkend product hebt, zal niemand klagen.

      • + 0
      • 30 jul 2018 - 00:55
    • @JeroenF1 , wel de berichten volgen. En zoveel levert RedBull het Renault consort niet op. Op die motoren zit niet zo heel veel winst. Wel iets, maar rijk word je er niet van. De negative publiciteit van roeptoetert Horner en consorten kost ze meer als de winst oplevert

      • + 0
      • 30 jul 2018 - 08:48
  • DBGates

    Posts: 2.077

    Gloeiende kom er net achter dat in mijn Opel bus een Renaultmoter ligt

    • + 1
    • 29 jul 2018 - 22:28
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Met bezweet ruggetje het volgende ritje maken.

      • + 0
      • 29 jul 2018 - 23:22
  • hugenholz

    Posts: 301

    Lekkere timing Assen. Een Renault... For God's Sake...

    • + 0
    • 30 jul 2018 - 13:36

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 267
  • Podiums 1
  • Grand Prix 102
  • Land ES
  • Geb. datum 1 sep 1994 (25)
  • Geb. plaats Madrid, ES
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar