user icon

Norris: "2018 overduidelijk mijn slechtste seizoen ooit"

  • Gepubliceerd op 17 jul 2018 10:25
  • comments 10
  • Door: Jeroen Jonkers

Formule 2-coureur Lando Norris is van mening dat het huidige seizoen zijn slechtste jaar ooit is in de autosport. Dat stelt de jonge Brit in gesprek met Autosport. Norris is van mening dat hij dit jaar veel onnodige fouten heeft gemaakt en ook een lading pech te verduren heeft gehad. 

"Het is denk ik overduidelijk mijn slechtste seizoen ooit", aldus Norris. "Hoe goed een tweede plek in het kampioenschap ook klinkt, de hoeveelheid fouten die ik heb gemaakt en de problemen die we hebben gehad, maken het tot mijn slechtste jaar tot dusver."

"Het zijn de fouten die ik heb gemaakt", vervolgt de McLaren-junior. "Dit jaar moet ik het tegenovergestelde doen en ik weet dat ik zo veel beter kan dan dit, dat is frustrerend. Ik weet zeker dat ik veel beter kan. Ik maak fouten zonder reden. Hopelijk heb ik hiervan geleerd en kan ik me verbeteren."

Norris stelt dat hij dit seizoen twee grote fouten heeft gemaakt. Zo noemt hij zijn bandenmanagement tijdens de hoofdrace in Oostenrijk en de crash in de kwalificatie in Monaco. Door matig bandenmanagement viel Norris in Oostenrijk terug, terwijl zijn crash in Monaco zorgde voor een plek achteraan de grid.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • William-E

    Posts: 395

    Hij reed afgelopen race de vries helemaal zoek...

    • + 0
    • 17 jul 2018 - 10:29
  • 2e in de WK stand, en nog steeds een straatlengte voor op de coureur die dacht dat 'ie wel gelijkwaardig was, en om een F1 stoeltje kon strijden.
    Norris lijkt me een bescheiden gast. Hij wordt nu een beetje overschaduwd door Russell, maar hij is nog gewoon een jonkie.
    Gaat nog best goed komen.

    • + 1
    • 17 jul 2018 - 10:29
    • Norris kijkt teveel naar zijn grote idool Verstappen... (crash in Monaco)

      • + 0
      • 17 jul 2018 - 13:40
  • Rimmer

    Posts: 8.767

    Desalniettemin steekt hij er samen met Russel toch flink bovenuit. Helaas voor hem zit Russel in een iets betere flow op dit moment. Gelukkig voor hem zit die echter “vast” bij Mercedes en staat Ocon nog voor hem in de wachtrij.
    Bij McLaren heeft Norris een goede kans op een zitje zeker nu Stoffel onverminderd traag blijft en Alonso meer geld kost dan hij met de auto kan goedmaken.

    • + 1
    • 17 jul 2018 - 10:31
    • 0xygen

      Posts: 1.160

      Daar moet je blij mee zijn, van f2 auto in de f2, naar een gp2 auto in de f1.

      • + 0
      • 17 jul 2018 - 10:40
    • NicoS

      Posts: 12.990

      Het is dat Russel ook veel fouten heeft gemaakt, (o.a. beide races in de muur in Monaco) anders was hij allang aan de horizon verdwenen.
      Norris begon heel goed, maar daarna is hij de regie toch aardig kwijtgeraakt.
      De voorspelling dat hij "even" kampioen ging worden zijn nog niet helemaal uitgekomen.
      Maar het kan nog steeds natuurlijk. de concurrentie verspeelt ook veel punten, ook vaak door de techniek die ze in de steek laat. Vooral Markelov heeft wat dat betreft veel pech gehad.

      • + 0
      • 17 jul 2018 - 12:23
    • Dat hij zen teamgenoot (Sette Camara) niet kan domineren dat had ik toch niet verwacht! groot talent mss maar hij valt door de mand imo. Russel is dan weer aan het verrassen duidelijk de sterkste.

      • + 0
      • 17 jul 2018 - 15:18
  • arie51

    Posts: 517

    Bescheidenheid siert de mens. Hij herpakt zich wel in de 2e helft van het seizoen de jongen barst van het talent, er is niet voor niets grote belangstelling van veel teams uit de F1.
    Van fouten leert je kijk maar naar Max die maakt ook nog onnodige uitglijders.

    • + 0
    • 17 jul 2018 - 10:51
  • mordor

    Posts: 1.277

    komt wel goed met Lando

    • + 0
    • 17 jul 2018 - 12:47
  • mediF1

    Posts: 2.818

    ja je kan Bruce Lee in elkaar slaan en toch van hem verliezen . Het zou zo maar kunnen dat zijn prestaties terug lopen en de fouten zich ophopen doordat er niet meer voor zoveel wind in zijn zeilen wordt gezorgd en hij het steeds meer zelf moet gaan doen.

    • + 0
    • 18 jul 2018 - 00:36

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 278
  • Podiums 10
  • Grand Prix 92
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 13 nov 1999 (21)
  • Geb. plaats Glastonbury, Groot Brittannië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,7 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar