user icon

Fernando Alonso blij met weekje rust na drukke weken

  • Gepubliceerd op 14 jul 2018 16:43
  • comments 22
  • Door: Mathijs Carolus

De 'triple header' was voor alle coureurs en Formule 1-personeel een drukke periode achter de rug. Voor McLaren-coureur Fernando Alonso was het nog drukker, de Spanjaard deed namelijk ook nog mee aan de 24 uur van Le Mans die hij samen met zijn teamgenoten winnend wist af te sluiten. Alonso laat weten blij te zijn dat hij nu een weekend rust heeft en zich op kan laden voor de komende twee Grand Prix.

Alonso, die in Oostenrijk en Groot-Brittannië voor het eerst sinds de Grand Prix van Spanje in mei weer punten scoorde, is blij met een weekend rust: "Natuurlijk wist ik vooraf al dat dit een hele drukke periode zou gaan worden, maar het is altijd afwachten hoe het in de praktijk uitpakt. Ik vertrok op woensdag van huis, was maandag even thuis en op dinsdag kon ik mijn koffers al weer pakken. Le Mans was het zwaarst omdat je daar ook nog de parade in Le Mans zelf hebt en natuurlijk de trainingen. Ik ben blij dat ik nu een weekendje rust heb. De komende twee weekenden is er weer een Grand Prix, daarna is het zomerstop in de Formule 1. In september, oktober en november wordt het weer druk met acht races in negen weken in verschillende tijdzones. Hopelijk gaat dat net zo goed als deze drukke periode."

Alonso scoorde tot dusver veertig punten dit seizoen voor McLaren, teamgenoot Stoffel Vandoorne slechts acht. Het team van McLaren staat momenteel zevende in het kampioenschap, op een punt achterstand van het team van Force India.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Hij wordt oud(er). Ga lekker pensioneren in de Indy!

    • + 1
    • 14 jul 2018 - 17:12
    • Irvine

      Posts: 173

      Laat hem maar lekker INDE F1. Geef hem maar een goede bak onder zijn kont. Kunnen we nog even genieten van een oude coureur, die echt mee komt met de jonkies.

      • + 3
      • 14 jul 2018 - 17:32
    • Ach kom. Een bericht als dit lokt een reactie als te jouwe toch 100% uit.
      Paar dagen geleden precies hetzelfde maar dan met RIC.
      Best hoor, maar wel beetje in context houden.

      • + 0
      • 14 jul 2018 - 18:02
    • Sukkel...

      • + 2
      • 15 jul 2018 - 11:10
    • @Rogier Hier

      We worden allemaal ouder en bovendien, je zal maar als tweede optie de Indy cars hebben.. Zoals hij t.o.v. Vandoorne rijdt, dwingt bij mij respect af.

      • + 0
      • 15 jul 2018 - 11:53
    • Precies, daarom is het toch ook een bericht van niks. Iedereen geniet van rust na een drukke tijd Dutch.

      • + 0
      • 15 jul 2018 - 13:44
    • Zucht, draadje hieronder moest ie staan..

      • + 0
      • 15 jul 2018 - 15:18
  • jd2000

    Posts: 5.085

    Wat heeft hij toch een shit leven,moet toch veel voor die luizige 30 miljoen.

    • + 2
    • 14 jul 2018 - 18:44
    • Jij zou het vast ook kunnen...

      • + 4
      • 14 jul 2018 - 19:37
    • Het is weer goed visweer jd2000. AF hapt in ieder geval weer... ;)

      • + 2
      • 14 jul 2018 - 19:46
    • Dus als je 30 milj verdient mag je het niet even zat zijn van
      A) alle mensen die wat van je vragen omdat je beroemd
      B) het leven uit een koffer
      C) het nooit in je eigen bed slapen
      D) weinig met vrienden of familie kunnen afspreken
      E) continu in spotlights staan.


      Btw. Hij heeft alles moeten opgeven om in de F1 te komen... niet wetend of ie het wel of niet zou redden.

      • + 6
      • 14 jul 2018 - 20:13
    • So what, genoeg mensen die nog veel harder en meer moeten werken voor een schijntje, die geven ook dan alles op...

      • + 4
      • 14 jul 2018 - 21:27
    • @marnoldi, één telefoontje en hij heeft gezelschap. Wat hij maar wil. Het leven van een F1 coureur is tegenwoordig net als dat van een prof voetballer. Volgens mij neemt Kimi nog gerust een borrel de avond voor hij moet racen. Natuurlijk kun je niet zomaar de straat meer op, maar daar heb je 100 miljoen+ voor om dat tegen te houden. Hamilton kon eergisteren gewoon op de fiets door Amsterdam. Zei het met een grote groep "beveiligers"

      • + 0
      • 15 jul 2018 - 00:32
    • @Tuurlijk....en denk je dat Max het weekje vrij ook niet lekker aan het vinden is aan de rand van het zwembad?
      En een beetje raar dat je andere mensen daar bij gaat halen (vandaar mijn Max zinnetje)....appels met peren vergelijken, er zijn ook zat mensen die doen alsof zij hard werken en dus ook maar fractie van het geld krijgen.

      • + 0
      • 15 jul 2018 - 11:14
    • JM_K

      Posts: 966

      @ Marnoldi.. jij snapt het!!!

      Je vrijheid is meer waard dan die 30 miljoen en dat besef je pas wanneer je daar bent.


      De meesten van ons worden niet zo geleefd.. bij een 'foute' uitspraak of actie door de 'hele' wereld bekritiseerd.. ook hier, lekker makkelijk en veilig vanaf t toetsenbord. ;-)

      Ach..

      • + 1
      • 15 jul 2018 - 11:29
  • In dat weekje rust verdiend Alonso ongeveer EUR 671.232,88

    • + 0
    • 14 jul 2018 - 21:10
  • "brons is het nieuwe goud?" zo moet Stoffel ook denken..

    • + 0
    • 15 jul 2018 - 01:45
  • AUDI_F1

    Posts: 1.813

    Hij kiest er ook zelf voor om meer te racen dan een andere, dus hij wist het van te voren.
    Wel vreemd dat sommige F1 rijders vorige week klaagden dat ze, na de triple, moe waren, die kunnen dan weer een voorbeeld nemen aan Alonso.

    • + 0
    • 15 jul 2018 - 11:20

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar