Willi Weber: "Nico is te goed om te betalen voor racestoeltje"
- Gepubliceerd op 18 jan 2011 17:08
-
17
- Door: Robin Smeets
"Er was inderdaad een aanbod van Virgin Racing, maar het risico om daar te gaan rijden is te groot omdat er al een andere Duitser, Timo Glock, rijdt. Tevens is hij daar al een tijdje", vertelde Weber. "Voor iemand als Nico, die al een seizoen ervaring heeft, valt er verder weinig meer te leren bij zo'n klein team als Virgin."
"We hebben er zelfs over nagedacht om niet een jaartje pauze te nemen. Dat is echter geen goed idee, want tegenwoordig wordt je erg snel vergeten door teams. Dus ik denk dat het beter is voor Nico om nog altijd bij een goed team betrokken te blijven zodat hij op zijn minst op de vrijdagen kan rijden. Dat is het ideale alternatief voor hem."
Verder uitte ook Weber zijn zorgen over de vele betalende coureurs die tegenwoordig in de Formule 1 racen. "De Formule 1 moet oppassen dat er dalijk geen tweedeling komt met veertien betalende coureurs en verder nog tien 'echte' rijders. Verder weiger ik voor Nico te betalen. Als je dat eenmaal doet blijf je de rest van je carrière betalen en het zal steeds meer worden. Later krijg je een imago als betalende rijder. Nico is te goed om te betalen voor een racestoeltje."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Audi
- Punten 390
- Podiums 1
- Grand Prix 184
- Land Duitsland
- Geb. datum 19 aug 1987 (38)
- Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,84 m
16.581 reacties op Audi
10 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Hülkenberg
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.361 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 4.499
Simpel, dan rij je niet tegenwoordig!
Als Willi slim is maakt hij Hülkenberg het gezicht van een één of andere Duitse multinational. Hij is jong, de looks en de potentie om succesvol te worden. Ik zie hem Michael Schumacher vervangen in de toekomst.
Met een mooi sponsorbudget en zijn talent zal hij zeker zijn plek vinden in de Formule 1.
Posts: 562
Sure. Laat hem zich eerst maar eens verder bewijzen. Natuurlijk had hij goede kanten. Maar als de teams hetzelfde vonden zou hij daar nu wel zitten.
Posts: 711
Volgens mij let je dan niet helemaal op, er zijn 4 teams die helemaal niet betaald worden door de coureurs om daar te rijden, bij de rest van de teams is het 1 of meerdere coureurs die voor hun stoeltje betalen, en nou juist de plekken waar niet voor betaald hoeft te worden zijn gewoon vol met goede rijders of ervaren rotten.
Dat is het probleem juist, er moet te veel betaald worden voor de stoeltjes, de teams horen de coureurs te betalen voor het werk wat ze doen en niet andersom, jij gaat toch ook niet je werkgever betalen om er te mogen werken!
Ik vind dat er duidelijke regels over moeten komen want begind op poker te lijken, je koopt jezelf eerst in om er vervolgens winst uit proberen te halen, raak je je fisjes (in dit geval je reacestoeltje) kwijt dan ben je of gezien of je koopt je bij een andere tafel in!
Posts: 4.764
@Rob van Starkenburg:
Niet? Oei! Dan moet ik eens met mijn werkgever gaan praten ;-)
Posts: 9.176
Te goed om te betalen, dus waarschijnlijk aankomend seizoen op de bank F1 kijken
Posts: 739
Nico viel in het begin een beetje tegen maar 2e helft van toch erg sterk...
Posts: 1.725
is niet meer dan logisch met het testverbod.
Posts: 10.089
raar dat hij geen racestoeltje kan krijge
Posts: 2.267
raar? Wie moet er dan plaats maken voor deze nico?
Die willi is gewoon een eigewijze man. Hij had meer op zoek moeten gaan naar sponsoren, i.p.v. dit soort dingen te roepen
Posts: 962
Zijn prestaties spreken voor zich. Heel weinig fouten in z\'n eerste seizoen, in de lagere klasses alles en iedereen helemaal kwijt gereden en toch niet in aanmerking komen voor een zitje terwijl die coureurs die geen schijn van kans tegen hem hadden (Maldonado, Petrov, Kobayashi) wel een zitje hebben. Dat is gewoon krom. Het enige dat ie nodig heeft om een stoeltje te bemachtigen is hetgeen waar het idealiter niet om zou moeten gaan: Geld. Qua talent doet ie niet onder voor Hamilton, Rosberg of Alonso. In die zin is ie idd te goed voor een stoeltje. Maar als ie met sponsorgeld makkelijker een beter stoeltje kan krijgen had Weber dat zeker moeten regelen idd. Ik denk dat ze best voor hem in de rij zullen staan, hij is hét nieuwe talent.
Posts: 3.077
Hij had beter kunnen betalen voor een 2e seizoen bij Williams. Hulkenberg moet moet zich bewijzen en dat kan hij alleen door te racen.
Posts: 7.033
Jammer dat Mclaren hem afgewezen heeft, ik zou hem graag na Button in een Mclaren zien rijden maarja.. Wel te begrijpen natuurlijk die keuze vanwege je anders Button onder druk zet.
Posts: 2.267
misschien komt hij evengoed nog... als er weinig andere opties zijn. Bij red bull hebben ze die ricardio, ferrari staat niet echt bekend om hun opleidingsprogramma, bij renault hebben ze die fransman weer in dienst.
Wellicht wacht mclaren op pedro, en als die niet wil dat Nico evengoed nog.
Overgens hebben ze bij mclaren ook Paffett, die al jaren in de simulator zit en veel goed werk verricht!
Posts: 11.414
Het is inderdaad wel een gemiste kans voor McLaren. Hulkenberg lijkt me in potentie toch eerder iemand die met Hamilton mee kan komen dan Button.
Posts: 10
Mr Weber heeft jaren geleden als zijn geld in M Sschumacher gestoken.
Perfecte keus toen die tijd.(Hij is er zelf totaal niet minder op geworden).
Waarom zou Mr Weber nu niet zo\'n keuze maken? (zegt in mijn ogen genoeg.)
Posts: 265
Ik denk dat het niet aan Hulkenberg ligt maar aan Weber zelf
ik vind het maar een rare kwast ik zie dit hetzelfde eindiggen als Jos Verstappen.
Posts: 3.145
Ach, zelfs de \'betere\' coureurs betalen voor hun stoeltje, zie Alonso.