user icon

Nieuwe radicale neus voor McLaren MCL33

  • Gepubliceerd op 10 mei 2018 20:51
  • comments 33
  • Door: Mathijs Carolus

Het team van McLaren kondigde in de aanloop van de Spaanse Grand Prix een grote upgrade aan voor haar bolide, de MCL33. De start van het Europese seizoen is het moment dat de teams voor het eerst een grote update voor hun bolides introduceren. Vanuit Spanje zijn de eerste foto's uitgelekt van de nieuwe, radicale neus op de MCL33.

In de week voorafgaand aan de Grand Prix Spanje probeerde coureur Fernando Alonso de verwachtingen van de update te temperen. De Spanjaard gaf toe dat McLaren een hoop nieuwe onderdelen introduceert, maar volgens Alonso is het afwachten of het de renstal uit Woking ook naar voren gaat brengen op de grid. Vooralsnog is het McLaren dit seizoen nog niet gelukt uit Q3 te geraken, maar inmiddels staat het team wel gewoon keurig vierde in het kampioenschap.

De nieuwe neus is hetgeen wat meteen opvalt aan de MCL33. De neus heeft aan de voorkant drie gaten, deze zullen ongetwijfeld bijdragen aan een betere geleiding van de lucht aan de voorkant van de auto. Of het McLaren vanaf nu wel lukt om met de vernieuwde auto structureel in de top tien is afwachten, de andere teams hebben namelijk ook niet stil gezeten.

Reacties (33)

Login om te reageren
  • BMW E30

    Posts: 757

    Maar wat zouden die stangentjes aan de zijkant doen?

    • + 0
    • 10 mei 2018 - 21:04
    • In het foto album kun je o.b.v. de foto's van de zijkant zien dat die stangetjes de camera's vasthouden. In dit geval zo te zien dummies maar iedere F1 auto moet geschikt zijn om er mee uitgerust te worden.

      • + 0
      • 10 mei 2018 - 21:18
    • ik gok om binnen de regels te vallen de neus zal wel een bepaalde breedte moeten hebben

      • + 1
      • 10 mei 2018 - 22:06
  • Politik

    Posts: 6.696

    Volgens mij is het McLaren tot nu toe prima gelukt uit Q3 te geraken.
    Ik hoop in ieder geval dat ze met deze updates structureel IN Q3 geraken :-)

    • + 2
    • 10 mei 2018 - 21:09
    • Je vraagt je inderdaad bijna af of degene die dit artikeltje schreef het verschil tussen Q1 en Q3 wel kent. ;-)

      • + 0
      • 10 mei 2018 - 23:54
    • @BennyD: nou, inderdaad... Over 1 ding kunnen we het allemaal eens zijn: Fernando en Stoffel zouden probleemloos een shoey kunnen doen???

      • + 0
      • 11 mei 2018 - 03:46
  • avengel

    Posts: 277

    Gaat het nog steeds over dezelfde neus als in het schrijven van gisteren?

    • + 1
    • 10 mei 2018 - 21:11
    • BMW E30

      Posts: 757

      Ja, alleen nu met foto

      • + 0
      • 10 mei 2018 - 21:11
    • Foto van gister was een standaard foto. Ze zijn hier te lui om goede fotos te zoeken.

      • + 2
      • 10 mei 2018 - 22:08
    • ralph2102

      Posts: 758

      @Avengel

      Steek je neus nou niet in andermans zaken:)

      • + 0
      • 10 mei 2018 - 23:54
  • Gaaf ding.

    • + 2
    • 10 mei 2018 - 21:12
    • kortvdl

      Posts: 1.060

      Gelukkig dat smaken verschillen, vind er niks gaaf aan! Lelijk dat dan weer wel;)

      • + 0
      • 10 mei 2018 - 21:14
    • Ja klopt. Lelijk is het zeker. 3 gaten, twee geleiders... bedenk het maar. Prachtig aan f1.

      • + 0
      • 10 mei 2018 - 21:17
    • kortvdl

      Posts: 1.060

      Zo gezegd ben ik het met je eens! Dan te bedenken dat al die gekke flapjes en gaten een functie (moeten) hebben.

      • + 0
      • 10 mei 2018 - 21:26
    • Jammer dat hoe meer van dit soort vleugels en flapjes er komen des te minder kan men achter elkaar rijden. Maar het blijft gewoon vet. Die McLaren uit 2003 was vet. Men heeft er nooit mee geracet. Hij had bijna geen sidepods. Alleen maar hekwerk achter. Zo lelijk dat het mooi was.

      • + 0
      • 10 mei 2018 - 21:28
    • Het is gaaf als ze de hele wagen in deze hoekige stijl doen. Nu is het een bij elkaar geraapt zootje.

      • + 0
      • 10 mei 2018 - 22:09
    • @dexter misschien is deze neus wel de oplossing om in de vuile lucht te rijden..

      • + 0
      • 11 mei 2018 - 07:36
  • Lijkt wel een beetje op die walrusneus van Williams back in te day...ietsje moderner.

    • + 0
    • 10 mei 2018 - 21:12
    • Die gelijkenis kan ik er niet echt vinden maar het is wel weer net zo out of the box bedacht. Ik vind t wel wat van een miereneter hebben.

      • + 2
      • 10 mei 2018 - 21:33
    • Heb je wel eens een miereneter gezien dan? Die bek loopt slank.

      • + 0
      • 10 mei 2018 - 21:48
    • Ik zie weer een nieuwe sponsor, de kleur klopt precies; Stihl.
      Het nieuwste model bladblazer!!!

      • + 1
      • 10 mei 2018 - 23:53
  • Tis n mengelmoesje tussen de Redbull en De oude Williams neus

    • + 0
    • 10 mei 2018 - 21:19
  • Maximo

    Posts: 6.774

    Hopelijk werkt ie beter dan dat ie eruit ziet.... Ik vind het geen beauty van voren.

    • + 0
    • 10 mei 2018 - 21:22
  • delange

    Posts: 1.533

    ik moest denken aan een miereneter.......vraag me niet waarom.

    • + 1
    • 10 mei 2018 - 21:33
    • Ik dacht hetzelfde. Via het aanzicht aan de zijkant zie je de echte gedachten achter deze neus.... Het verlengt de bodemplaat.

      • + 0
      • 10 mei 2018 - 21:38
  • Kevin

    Posts: 4.928

    Dit is McLaren. Eindelijk weer met iets radicaals, vernieuwend komen. Nu het circuit op en kijken of afstand genomen kan worden van het middenveld. Ik ben in ieder geval al blij om te zien dat al het gepraat over een B-auto geen gebakken lucht was, dit is een radicaal andere auto. Hopelijk met radicaal betere prestaties!

    • + 6
    • 10 mei 2018 - 22:03
    • Verwacht er niet teveel van..ts vopy oaste werk in een eigen jasje. Niets mis mee natuurlijk maar vaak werkt t dan net wat minder.

      • + 0
      • 10 mei 2018 - 22:14
    • z0mer

      Posts: 2.086

      Copy paste? Denk je nou echt dat het zo makkelijk is.

      • + 1
      • 10 mei 2018 - 22:32
  • "Of het McLaren vanaf nu wel lukt om met de vernieuwde auto structureel in de top tien is afwachten"

    Wat?
    A. Te komen
    B. Te finishen
    C. Te belanden
    D. Te eindigen

    ;-)

    • + 1
    • 10 mei 2018 - 23:53
    • Ik zou een Raceterm gebruiken en dus antwoord B

      • + 0
      • 11 mei 2018 - 07:38
  • Die voorkant ziet er uit als de kop van ET.

    • + 0
    • 11 mei 2018 - 00:30
  • Als ik met een wazig oog naar die foto kijk, zie ik die eekhoorn uit 'Ice Age' :-D

    • + 0
    • 11 mei 2018 - 01:29
    • Ome Theo

      Posts: 279

      en 1 oog dicht en je hoofd schuin naar achter en ondersteboven ;)

      Ik geloof wel dat ik je begrijp.

      • + 1
      • 11 mei 2018 - 10:33

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 145
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar