user icon

Sergio Perez snapt niet dat topteams hem over het hoofd zien

  • Gepubliceerd op 24 apr 2018 11:47
  • comments 38
  • Door: Rik Klein Entink

Sergio Perez snapt niet dat hij nog niet is opgepikt door één van de drie topteams, maar de Mexicaan geeft de moed niet op. Het enige wat de Force India-coureur kan doen is blijven presteren. 

Goede prestaties laatste jaren

De afgelopen twee jaar werd Perez zevende in de stand om de wereldtitel, de beste coureur van de teams buiten de top drie gerekend. En inmiddels heeft hij ook de nodige ervaring in de Formule 1 met 137 starts achter zijn naam. Op de vraag waarom de teams hem niet oppikken zegt hij: "Ik ken de reden niet. Volgens mij heb ik de afgelopen jaren een erg goede prestatie neergezet dus wat dat betreft kan ik niet veel doen."

Net zo goed als ieder ander

Gebrek aan zelfvertrouwen heeft Perez niet: "Het is geen toeval dat ik sterke coureurs als Hülkenberg heb verslagen in de tijd dat we samen reden. Ik geloof dat ik net zo goed kan zijn als ieder ander." Maar opgeven doet hij niet: "Mijn doel is nog steeds dat ik ooit de kans krijg om te strijden voor de best mogelijke resultaten. Maar binnen de Formule 1 komt het ook met name aan op het potentieel binnen het team en de wagen. Hopelijk krijg ik snel de kans mijn volledige potentieel te laten zien." 

Reacties (38)

Login om te reageren
  • BoekieB

    Posts: 126

    Puntje heeft hij hier wel, iedereen kijkt naar Ocon, maar Perez kan ook redelijk sturen.

    • + 3
    • 24 apr 2018 - 11:52
    • aesop

      Posts: 659

      Had ie maar meoten ingaan op het bod van Renault. Dichter bij een topteam komt ie niet meer denk ik.

      • + 1
      • 24 apr 2018 - 12:08
    • Denk dat het een mentaliteits-/egokwestie is. Perez zal altijd helemaal voor zichzelf willen gaan. Ferrari en Mercedes hebben Vettel en Hamilton en hij komt niet over als een coureur die bescheiden genoeg is daarnaast te passen. En Red Bull neemt alleen eigen kweek lijkt het wel.

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 12:14
    • beerkuh

      Posts: 2.117

      hij heeft nota bene een aanbod van Renault langs zich neergelegd! en dat zal ie ongetwijfeld gaan merken! Perez is geen slechte coureur maar laat zich wel snel van zn slechte kant zien! redelijk kort lontje maar sturen kan ie das zeker!

      ik zou hem niet in mijn team willen hebben om diverse redenen, maar gelukkig heb ik niks voor het zeggen ;)

      • + 1
      • 24 apr 2018 - 12:32
  • Supersoft

    Posts: 985

    Moet je even terug naar Spa 2017 gaan. Je teammate in de muur drukken en daardoor miljoenen mislopen, omdat er veel punten verloren zijn gegaan, etc.

    • + 2
    • 24 apr 2018 - 11:56
    • Naldor

      Posts: 730

      Zullen we dan ook even naar Hongarije 2017 kijken?
      Of Spanje 2016?
      Of Maleisie 2013?
      Of Canada 2011?
      Of Turkije 2010?
      en niet te vergeten Hongarije 2007?

      • + 2
      • 24 apr 2018 - 12:14
    • Supersoft

      Posts: 985

      @NALDOR: zo confronterend wilde ik niet zijn ;-P.

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 12:24
    • Jello

      Posts: 573

      Meer dan 4de in het constructeurskampioenschap gingen ze toch niet halen ook al hadden ze die punten wel gepakt. Geld krijgen teams voor de resultaten in het constructeurskampioenschap, niet voor punten. Sterker nog, hoe meer punten, hoe hoger je inschrijfgeld, eigenlijk heeft hij ze dus een dienst bewezen met die actie. Desondanks natuurlijk een belachelijke actie.

      • + 2
      • 24 apr 2018 - 13:04
    • Volgens mij heeft die crash Force India juist geld uit gespaard. Minder punten is een lagere bijdrage aan de FIA.

      • + 1
      • 24 apr 2018 - 13:17
    • @Naldor

      Of Baku 2017, een goede kans voor FI om voor de overwinning te gaan! Ze reden beiden voor Ricciardo, de uiteindelijke winnaar.

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 14:09
    • Supersoft

      Posts: 985

      Uit de punten blijven jongens! Ros elkaar er maar af!

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 15:47
  • Slechte start gehad.

    • + 1
    • 24 apr 2018 - 11:57
  • Bonsai

    Posts: 1.717

    Ik vind het een goede coureur, maar snap wel dat de teams hem over het hoofd zien. Is redelijk mislukt bij Mclaren en heeft in zijn jaar bij Sauber geprobeerd om Ferrari deadlines op te leggen nadat er geruchten waren dat Ferrari geïnteresseerd was in hem.

    • + 5
    • 24 apr 2018 - 12:00
    • Hij deed het beter dan Magnussen bij McLaren, en zelfs stukken beter dan Alonso. Dus mislukt zou ik het niet noemen.

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 13:13
    • Beter dan Alonso?

      • + 1
      • 24 apr 2018 - 13:23
    • Ik denk dat de teams hem helemaal niet over het hoofd zien. Perez is een geweldig talent. Maar daar zijn er meer van. Wel bijzonder om te zien hoe vaak Perez lijkt uit te spreken dat hij recht heeft op bepaalde posities.

      • + 1
      • 24 apr 2018 - 13:57
    • Ik bedoel Vandoorne ipv Alonso.

      • + 1
      • 24 apr 2018 - 14:21
    • Bonsai

      Posts: 1.717

      Hij deed het ten opzichte van Button gezien beter dan Magnussen inderdaad. Perez reed echter in zijn derde jaar bij Mclaren en Magnussen reed in zijn eerste jaar bij Mclaren. Ik vind het dus moeilijk om deze drie te vergelijken. Ik vind ze echter alle drie (nog) niet goed genoeg voor een topstoeltje.

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 16:10
  • Een beetje gelijk heeft hij, maar toch ook weer niet. Hij heeft een kans gehad bij McLaren, maar dat was een sof. Verder is de complexiteit met al zijn sponsors een nadeel in de onderhandelingen. Daarnaast is er qua communicatie door hem of zijn team nog wel eens wat fouten gemaakt. Daar houden de topteams niet van. En hij heeft de pech dat er talent voldoende voorhande is! Ik vrees dat Perez in de nadagen van zijn carriere zit en dat het niet meer gaat worden dan Force India. Ik denk dat hij er nu toch wel spijt van heeft dat hij vorig jaar niet bij Renault heeft getekend toen dat (volgens de geruchten) kon

    • + 1
    • 24 apr 2018 - 12:07
    • wbenja

      Posts: 288

      Ik ben deels mee eens. Zijn jaar bij McL was niet superslecht en hij had onder voorwaarde wel een tweede jaar verdiend. Zijn opvolger Magnussen heeft het niet beter gedaan dus wellicht lag het ook een beetje aan McL.

      Hij heeft wel een Alonso-tje gedaan door niet met Renault in zee te gaan. Wellicht kan het alsnog als Ricciardo vertrekt bij RB en Sainz hem opvolgt. Voor Renault zou PER en HUL een sterkere lineup zijn.

      Het is wel duidelijk dat hij het niet meer in eigen hand heeft om voor de top 4 te rijden.

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 12:32
    • Ik ben het met je eens en Perez moet die kans grijpen als hij dat kan, maar ergens geloof ik er niet in dat Sainz nog terugkeert naar de Red Bull familie. De geruchten dat Red Bull aast op Lando Norris lijkt me een fantastische move. Sainz definitief exit bij Red Bull, Ricciardo naar Ferrari of Mercedes en de RBR line up wordt Verstappen - Gasly en de STR line-up wordt Hartley - Norris. Kinderen van deze rekening zijn o.a. Perez en Sainz aangezien hun carrieres lijken vast te lopen.

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 17:10
  • Is ook erg positief als je al een paar jaar aan het roepen bent dat je huidige team niet goed genoeg is en je weg wil omdat je beter bent dan het team waar je voor werkt. In mijn ogen is dat respectloos richting Force India, een klein team wat toch een geweldige prestatie heeft geleverd de afgelopen jaren.
    Hij moet laten zien dat hij aan het team kan en wil bouwen en niet alleen dat hij in de beste auto wil zitten (en dan de rest bij kan houden).

    • + 0
    • 24 apr 2018 - 12:23
  • Wij wel.

    • + 1
    • 24 apr 2018 - 12:47
  • Fibonacci

    Posts: 588

    Pssst... Sergio: 'Grote mond, arrogant jong.' Niet verder vertellen, hè? Iedereen weet het al, behalve jij.

    • + 1
    • 24 apr 2018 - 12:52
  • John6

    Posts: 5.102

    Er zijn genoeg andere rijders voor de top teams, ik denk dat hij niet bij de top 3 zal uitkomen.

    • + 0
    • 24 apr 2018 - 12:55
  • Perez is zeker niet slecht maar tegelijkertijd ook niet echt een 2e Alonso of Hamilton. Rijdt goed, bijna geen fouten, samenwerking met team maar iig hij komt (IMO) niet als echt kompleet over. Wellicht als hij ook constant vanaf 0,5 sec per ronde sneller was dan zijn teamgenoten (tijden kwalificatie en race) zou het wellicht wat extra opleveren.. geen idee. Zeker is dat er iets gemist wordt maar verder wel een goede coureur.

    • + 0
    • 24 apr 2018 - 13:16
  • ontken

    Posts: 889

    Hij lijkt op Tom Cruise.

    • + 0
    • 24 apr 2018 - 13:28
    • Tom Cruise is één meter zestien...

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 15:19
    • jd2000

      Posts: 4.600

      Oké, Perez is niet het grootste talent en echt gezellig is ie ook niet, maar om hem nou te beledigen door hem met Tom Cruise te vergelijken!

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 16:44
  • Arno J

    Posts: 79

    Beste Sergio,
    McLaren, niet bepaald een achterhoedeteam of zo, Na één jaar alweer weg doordat je monteurs je niet meer konden luchten of zien met je arrogante houding.
    En dan Renault.. je vond het toch niet goed genoeg en bleef liever in je oude vertrouwde omgeving.
    Zien ze je over het hoofd? Wellicht enkele teams maar je heb de kansen al gehad hoor. Dus niet zo piepen maar doorgassen met dat hok en dan krijg je vanzelf (hopelijk) een keer belletje.

    • + 0
    • 24 apr 2018 - 13:45
  • phoenikx

    Posts: 107

    Ik wel.

    • + 0
    • 24 apr 2018 - 14:10
  • erikworld

    Posts: 927

    Ik vind dat Red Bull hem moet pakken naast Verstappen. 1 jonge coureur en een wat oudere met ervaring. Sainz en Verstappen werkte niet bij Red Bull en Sainz wordt nu door Hulkenberg weggereden. Gasly is nog te jong, dan komt er te veel druk op verstappen. Paar leuke Mexicaanse sponsors meenemen en flink wat blikjes daar verkopen. Ik zou het wel weten.

    • + 0
    • 24 apr 2018 - 15:52
    • Verstappen en Perez zullen ook wel clashen vermoed ik zo.

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 16:44
    • Je onderschat Ver hier. Alleen Ham/Ric/Vet maken kans tegen deze jonge Verstappen. Over 4 jaar niemand meer.

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 18:40
  • eMVee89

    Posts: 54

    endex

    • + 0
    • 24 apr 2018 - 17:15
  • Hij heeft kansen gekregen, maar maakt er niet al te veel van...

    • + 0
    • 24 apr 2018 - 18:11
  • mordor

    Posts: 1.155

    afdeling net niet gelukt.

    • + 0
    • 24 apr 2018 - 22:55

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 528
  • Podiums 6
  • Grand Prix 118
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit