user icon

Carlos Sainz baalt van halve seconde: "Dat moeten we goed analyseren"

  • Gepubliceerd op 24 maa 2018 08:58
  • comments 19
  • Door: Rik Klein Entink

Carlos Sainz kijkt met gemengde gevoelens terug op zijn kwalificatie vandaag. De Renault-coureur eindigde als negende in Australië en bleef in Q3 dus alleen de gecrashte Valtteri Bottas voor en moest zijn teamgenoot Nico Hülkenberg net voor zich dulden. 

Analyseren van Q3

Sainz: "Ik ben tevreden omdat we over de hele dag sneller waren, maar jammer genoeg hadden we een pauze van een kwartier en ik kon daardoor mijn Q3-ronde niet meer in de buurt van de 1:23.00 krijgen waarmee ik voor de Haas-wagens terecht was gekomen. Het is iets wat we moeten analyseren, kijken waar we het ritme verloren en die halve seconde natuurlijk."

Nog ruimte voor verbetering

Volgens de Spanjaard is er op meerdere punten nog ruimte voor verbetering: "We hebben nog een aantal dingen nodig, zo zijn de prestaties van de motor nog niet op het niveau van de twee top teams, maar dat zal gedurende het jaar goed komen. Ook op mechanisch en aerodynamisch vlak zullen wij nog verbeteren. Het team wist gedurende het vorig seizoen flink te verbeteren en ik heb er vertrouwen in dat het dit seizoen niet anders zal zijn."

 

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Renault zit er goed bij. Dat wordt het vierde team dit jaar. Haas is de eerste 3 races altijd snel. Maar ze ontwikkelen niet goed door. Het is immers een Ferrari van 2017.

    • + 2
    • 24 maa 2018 - 09:04
    • WC MAX

      Posts: 2.827

      Ben benieuwd waar McLaren nog mee gaat komen en of dit voldoende zal zijn om Renault voorbij te streven.

      • + 0
      • 24 maa 2018 - 09:07
    • maxioos

      Posts: 1.696

      "altijd snel" Het is hun 3e seizoen. beetje ruim begrip "altijd" imo.

      En, nee, het is geen Ferrari van 2017, het maakt niet uit hoe vaak men McLaren fans en rijders na echo't met die zin (Die zie ik het meest dat zeggen om hun wagen maar beter te laten lijken imo.) (hoop dat link doorkomt: photobucket.com/ga(...)3MjQxMTgxNg==/?ref= ), dat maakt het geen feit. HAAS heeft gewoon volgens de regels gewerkt en verdient de waardering voor hun prestaties in hun pas 3e jaar.

      Er zijn genoeg foto's online met helft Ferrari 2017 en HAAS 2018 waar zoveel verschillen in zijn aangegeven dat je (imo) onmogelijk kunt zeggen dart zelfde wagen zijn. En als je vindt dat je dat wel kunt beweren, laat je claim dan onderbouwen met bewijs (foto's).

      • + 4
      • 24 maa 2018 - 09:24
    • De link komt door @Maxioos :)
      Het is niet eens zoek de verschillen; echt ieder zichtbaar onderdeel van de Haas is wezenlijk anders dan de Ferrari van vorig jaar.
      Dat is dan duidelijk.

      • + 1
      • 24 maa 2018 - 11:22
  • wibi

    Posts: 4.506

    SAI vervangen...is ook een manier voor verbetering!

    • + 1
    • 24 maa 2018 - 09:07
    • Ja Wibi wordt het weer zo'n jaar waarin je elk bericht over Sainz gaat aangrijpen om Sainz te bekritiseren?

      • + 0
      • 24 maa 2018 - 09:16
    • wibi

      Posts: 4.506

      Begin niet over SAI als eerste, maar elk artikel over Calimero werkt als een lap op een stier voor mij...

      • + 0
      • 24 maa 2018 - 09:55
    • Dat was me een tijd terug al duidelijk geworden, maar dank voor je bevestiging :-).

      • + 0
      • 24 maa 2018 - 10:11
    • wibi

      Posts: 4.506

      Zal me proberen in te houden, maar beloof niks;-)

      • + 0
      • 24 maa 2018 - 10:15
    • wibi

      Posts: 4.506

      Zal me proberen in te houden, maar beloof niks;-)

      • + 0
      • 24 maa 2018 - 10:15
    • Carlos gaat het Hulkenberg moeilijk maken maar ik vermoed dat Hulkenberg net iets beter is en hem over een heel seizoen kan voorblijven.

      • + 0
      • 24 maa 2018 - 16:37
  • Kijk ze staan, lijkt wel een 90's rapduo

    • + 0
    • 24 maa 2018 - 09:07
  • snailer

    Posts: 5.230

    Wat ik niet goed begrijp is waarom hij beweert minder te hebben gereden doordat zijn auto 15 minuten stil stond. Hulkenberg had er dan zeker voordeel van?
    Redelijkerwijs heeft Hulk de quali cyclus beter opgebouwd zou ik zeggen.

    • + 2
    • 24 maa 2018 - 09:22
    • Ik begrijp ik ook niet helemaal, daarbij moet er ook in acht worden genomen dat hulkenberg redelijk hard de baan verliet.

      • + 0
      • 24 maa 2018 - 09:31
  • Jammer inderdaad, Sainz stond er tot Q3 heel goed voor en flink sneller dan Hulk.

    • + 0
    • 24 maa 2018 - 09:52
    • wibi

      Posts: 4.506

      Het is hetzelfde als knikkeren...alleen Q3 telt...de rest is leuk om te winnen...

      • + 0
      • 24 maa 2018 - 09:57
  • ray1975

    Posts: 2.400

    Haas zit er de eerste wedstrijden redelijk bij, maar is snel over die gaan steeds verder naar achter in de loop van seizoen. Mclaren en Renault en Force India gaan echt voorbij. The Hulk voor sainz ook lekker trouwens... Die sianz vind ik maar een arrogant ventje.... Kan wel sturen hoor, maar mijn coureur is het niet.

    • + 1
    • 24 maa 2018 - 13:15
  • Analyseren? Harder rijden!

    • + 0
    • 24 maa 2018 - 14:08
  • Maximo

    Posts: 6.774

    Renault heeft vorig jaar veel progressie geboekt gedurende het seizoen en vergeet niet dat ze met Budwalski (of hoe die knakker ook heet) nu veel info hebben over de andere teams, dus dat zullen ze sowieso toe gaan passen bij hun ontwikkeling.

    Mijn idee is dat Renault F1 dit seizoen duidelijk het 4e team zal zijn.

    • + 0
    • 24 maa 2018 - 16:37

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 414
  • Podiums 3
  • Grand Prix 125
  • Land ES
  • Geb. datum 1 sep 1994 (26)
  • Geb. plaats Madrid, ES
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar