Het team van Force India heeft een omvangrijk pakket nieuwe onderdelen voor de VJM11 bij voor de Grand Prix van Australië van komend weekend. Afgaande op de wintertests staat de vierde plaats van de Indiase renstal op de tocht en veel teams hebben het op de klassering van beste van de rest gemunt. Om de auto een zetje in de rug te geven introduceert Force India in Melbourne een update voor de bolide.
De nieuwe onderdelen, waaronder een nieuwe indeling van de barge boards en verticale rijwindgeleiders rondom de side-pods, zou het team een halve seconde tijdwinst op moeten leveren. Sergio Perez: "We zijn erg optimistisch. We weten dat het een zwaar gevecht wordt, want de tegenstand komt van geweldige teams." McLaren zet de aanval in en Renault is ook ambitieus. "En dan heb je Haas F1 nog, die tijdens de tests verrasten", aldus de Mexicaan.
Perez vervolgt: "We zijn minder slecht dan het lijkt. We hebben redenen om optimistisch te zijn." Teamgenoot Esteban Ocon knikte instemmend. "Elke keer dat Force India een nieuw pakket introduceert, hebben we daar echt wat aan gehad en was het steeds goed voor een betere performance. We zullen zien wat het dit keer oplevert. Het derde deel van de kwalificatie halen en punten scoren tijdens de race, dat is het doel."
20

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 1.565
Zou een nog grotere stunt zijn als ze de 4e plaats behouden einde 2018. Petje af voor FI.
Posts: 2.788
Zou inderdaad een flinke opsteker zijn voor FI, maar ook voor nieuwkomers. Als je met een minimaal budget in de subtop mee kan draaien, dan is het ook mogelijk voor de nieuwe teams.
Posts: 271
Mee eens, ik gun het onze rose vrienden wel
Posts: 1.883
0,5 seconde lijkt onvoldoende zijn om Haas, Renault en McLaren te achterhalen op dit moment in het jaar.
Posts: 2.788
Mclaren moet eerst de finish zien te halen. Heb ze nog niet op een race afstand kunnen betrappen.
Posts: 7.139
Ik hoop dat het middenveld ook echt dicht bij elkaar zit. Levert mooie gevechten op en het is dan interessant om te zien welke teams gedurende het seizoen blijven doorontwikkelen. Zowel op als naast de baan een mooie strijd.
Echt zin in dit jaar, voor mij kan het niet snel genoeg beginnen!
Posts: 3.554
Als je ziet hoe dicht P4-10 bij elkaar zit bij de teams (volgens GPS-Data) dan kan zo'n grote update ze nog veel op gaan leveren..
Posts: 11.618
En de rest zit stil, ze gaan het heel moeilijk krijgen dit Seizoen.
Posts: 5.786
Bedenk me plotseling dat de afkorting FI verdomd veel op F1 lijkt. Dus als men daar niet moeilijk overdoet, waarom dan wel over een naam als Force One?