Sebastian Vettel: "Contract bij Ferrari blijft mijn doel"
- Gepubliceerd op 27 dec 2010 13:37
-
33
- Door: Robin Smeets
De afgelopen seizoenen werd telkens een coureur die goede dingen liet zien gelinkt aan Ferrari. Vettel werd in 2010 kampioen in de Formule 1 en racet nog minimaal twee seizoenen voor Red Bull Racing. Wat daarna gebeurt is nog onduidelijk, maar de Duitser heeft wel een plan voor de toekomst. "Er bestaat geen enkele twijfel over dat het mijn wens én mijn doel is om ooit voor Ferrari te rijden", vertelde Vettel.
Vettel vergeleek Ferrari met het Real Madrid van de Formule 1. "Ik zie Ferrari als een soort Real Madrid, maar dan in de autosport. Het zijn beide twee legendarische namen in de sportwereld." Di Montezemolo verklaarde vorige week: "Vroeg of laat zal Vettel voor Ferrari racen." Als reactie hierop vertelde Helmut Marko van Red Bull Racing: "Waarom zou ik dat Sebastian aandoen om samen met Fernando Alonso te racen?"
Trending nieuws
-
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (33)
Login om te reagerenPosts: 619
Tja, ik vind Vettel ook voor 100% passen bij een team als Ferrari. Massa eruit, Vettel erin en je hebt het über arroganste team van het veld. Zal ook wel lekker gaan tussen Alonso en Vettel. Wordt Vettel de tweede Hamilton?
Posts: 1.982
Ik denk dat het wel mee zou vallen met eventuele ruzies. Ik denk dat Ferrari goed met dit soort dingen om kan gaan. Als het echt uit de hand dreigt te lopen wijzen ze gewoon een 1e en 2e rijder aan en dat was het dan. Dan mag de nummer 2 het volgend seizoen weer eens proberen. Ik weet zeker dat ze Massa in 2011 ook weer gewoon een eerlijke kans geven. En als Massa na 10 of 12 races ver voor ligt op Alonso dan benoemen ze Alonso tot 2e rijder. Dat weten ze van te voren dus die rel komt er niet.
Posts: 7.033
@Ik denk dat Ferrari goed met dit soort dingen om kan gaan.
Ja maar Alonso zelf niet ;) Die kan er absoluut niet tegen als hij wordt verslagen door zijn teamgenoot. Waarom denk je nou waarom Ferrari Massa trouw blijft? de perfecte 2de rijder!!
Posts: 10.089
waarop baseer je hetgeen dat Ferrari daar wel goed mee om kan gaan
kan je 1 seizoen opnoemen, waar Ferrari beide coureurs even veel steunde??
2000 -> 2006 (lijkt me duidelijk)
2007 -> oke 1 jaar
2008 -> door dominicale -> Massa
2009 -> Massa, overduidelijk, massa weg, kimi gelijk 6x podium
2010 -> overduidelijk Alonso
Vettel is geen ruzie maker, maar zal niet zo stil zijn als Raikkonen, dus ik denk dat Alonso - Vettel wel uit zal lopen op een ruzie, vroeg of laat (dominicale is slecht!)
Posts: 10.089
@TJ
waaruit maak jij op dat Vettel Arrogant is??? heb je geen reacties van andere rijders/teams gehoord, er is geen 1 die vettel arrogant noemt, juist het tegenover gestelde
Posts: 619
@Raikkonen-FAN
Dat is een persoonlijke mening. Zijn houding tegenover Mark vind ik wel arrogant. En die vinger constant. Dat is niet echt arrogant, maar het irriteert me wel:)
Posts: 18.535
Ik vraag me af wat je bedoelt met houding tov Mark Webber?
Posts: 10.089
eerst dominicale weg, dan zal ik pas weer voor een Ferrari auto (met uiteraard vettel erin) kunnen juigen, anders word het een zeer dubbel seizoen
Posts: 10.412
yep dan zetten we flavio daar neer.:P
Posts: 10.089
maar wie van de 2 moet dan de muur in gaan om de andere te laten winnen :O
Posts: 18.535
Ja laten we Briatore, die er toch wel duidelijk om bekend staat Alonso noooooooit voor te trekken, aan het roer zetten, dan krijgen we gelijke kansen bij Ferrari!
Posts: 302
@alonzofan: Teiltje
Posts: 413
Iedereen beweert steeds dat Alonso geen evenwaardige teammaat kan dulden maar dat was in het verleden zo... hij heeft daar zeker onder geleerd en had Hamilton onderschat, hij weet ook wel dat Hamilton en Vettel supersnel zijn maar dat is Alonso ook en zal er klaar voor zijn! IK weet zeker dat Hamilton en Vettel Alonso niet naar huis kunnen rijden, andersom ook niet dus ik denk dat het mega zal klikken..Trouwens wat te denken van Hamilton? Heeft hij ooit een supersnelle coureur naast hem gehad buiten Alonso? Hij heeft dat jaar ook onsportieve dingens uitgehaald.. Heiki en Button? Die zijn een pak trager..
Posts: 333
;-) Iemand ook de \"Monza\" op Vettel gezien na de race in Abu Dhabi?!! Kimi en Felipe konden niet wat hij toen had geflikt met een mindere auto en een \"aangepaste\" Ferrari motor, WINNEN in Monza onder natte omstandigheden;-) Hmmmm,.. you are more then Welcome Sebas!!
Posts: 11.414
Op Monza stonden toen 3 Red Bulls in de top 4 na de kwalificatie. Hoezo mindere auto dan?
Posts: 3.091
En waar stonden die andere Red Bulls na de race?
Bovendien was Vettel toen flink sneller dan Bourdais en Webber. Bourdais werd bijna op een seconde gezet.
Als Hamilton z\'n kop erbij had gehouden in de qualifying had Vettel de race waarschijnlijk niet gewonnen maar Vettel was het hele seizoen 2008 goed bezig. Of ben je Brazilië 08 voor het gemak ook even vergeten.
Posts: 10.089
Raikkonen en Hamilton hadden pech in de kwalificatie, verkeerde gok
@luziono
jouw snap ik niet zo, jij spreekt jezelf al tegen
\'\'Kimi en Felipe konden niet wat hij toen had geflikt met een mindere auto\'\'
waarschijnlijk kwam dat dus door de mindere auto ;) haha
maarja als je me toch uitlokt, kan ik het niet laten:
alonso kon niet wat Raikkonen WEL kon in zen debuutjaar: Wk worden
(beide vochten ze tegen 2rijders van hetzelfde team)
Posts: 3.091
Een verkeerde ´gok´ is natuurlijk geen pech. Hamilton koos ervoor om eerst de intermediates te gebruiken omdat hij dacht dat dat wel kon. Een inschattingsfout dus.
Posts: 11.414
Webber had pech dat hij een extra stop moest maken en Bourdais moest starten vanuit de pitstraat. Wat hun race positie was zegt dus niet zoveel.
Hamilton had overigens ook pech dat hij nog een extra stop moest maken anders had hij die race gewonnen.
Posts: 3.091
Maar het tempo dat ze reden wel. Webber was 6 tienden langzamer. Bourdais bijna een seconde.
Posts: 33
Jammer Vettel, je bent een waardig kampioen, Red Bull heeft een uitstekende auto voor je gebouwd veel tijd en energie in je gestoken en nu ga je lopen sjansen met Ferrari.... karakterloos, had ik niet achter je gezocht!
Posts: 10.089
dit noem je niet sjansen, maar gewoon voor de zoveelste keer eerlijk zeggen dat dat zen doel blijft
Posts: 302
Laten de coureurs zelf kiezen waar ze rijden. Karkterloos? Laat me niet lachen. En hoe gedragen de teams zich dan? Die verbreken toch de contracten zomaar als ze een betere coureur kunnen krijgen?
Posts: 1.765
Iedereen heeft het over een eventuele samenwerking met Alonso in de toekomst, maar niemand weet hoe het gaat lopen, misschien gaat Alonso wel weg voor of na het aflopen van zijn contract, misschien blijft Vettel nog wel een jaar langer rijden bij RB dan zijn contract nu is en word hij de beoogde opvolger van Alonso....niemand die het nu al kan zeggen, we moeten het zien tegen die tijd, alle woorden hier over zijn nu al te veel...
Posts: 1.754
Vettel gaat dezelfde weg als Schumacher. Eerst winnen met een team wat om hem heen is gebouwd en dan naar Ferrari. Misschien neemt hij zijn eigen mensen ook wel mee, inclusief Newey. Dat is investeren in de toekomst.
Wat Vettel met Toro Rosso en Red Bull gedaan heeft i.s.m. Newey getuigd van een aparte klasse. Slechts te vergelijken met Schumacher, Ross Brawn en Rory Byrne. Nou nog een goeie teambaas a la Todt en Ferrari is weer een tijdje onverslaanbaar...
Alonso is dan een veteraan die nog erg goed kan meekomen. Misschien schikt hij zich wel in die rol en anders ligt hij eruit tenzij hij nog een paar keer WK wordt.
Op deze manier ruimen ze ook concurrent Red Bull uit de weg waar dan weinig meer van overblijft (net als Bennetton indertijd). McLaren maakt het al een tijdje niet echt waar met Hamilton (die ook steengoed is) en Whitmarsh. Mercedes probeert opnieuw het kunstje wat ze bij Ferrari geflikt hebben met Brawn en Schumacher te herhalen, echter Schumi is op z\'n retour. En Renault trekt zich steeds meer terug ondanks Kubica die dan misschien ook wel naar Ferrari gaat als Alonso daar klaar is...
Posts: 962
Dat zou wel vet zijn eigenlijk! Vettel en Alonso zijn allebei bloedsnel en weten redelijk snel wat voor set-up werkt. Hun beide prestaties spreken voor zich uiteraard. Maar dan wel een goede coureur terug bij RBR zodat we 4 teams in het kampioenschap houden (Kubica?)
Posts: 3.471
Laat Vettel maar komen @ Ferrari...
Posts: 1.136
Als hij dat vingertje dan maar afleert, vind ik het best!
Posts: 10.089
jij gaat vanzelf van dat vingertje houden :)
Posts: 111
Hmm en dan Newey meenemen naar Ferrari....
Posts: 265
Ferrari zou goed passen denk ik Alonso is namelijk ook goed met één vinger.
Het Ferrari vinger team :0
Posts: 1.748
Met alle respect voor Vettel hij is goed maar ik denk dat hij overschat wordt zie alleen al dit jaar. Ja hij werd kampioen maar had ook duidelijk de snelste auto en de minste teammaat dus of dat nou zo knap is weet ik niet. Ik denk dus ook dat Alonso Vettel zal verslaan op constant rijden. Ik zou Vettel wel eens naast een betere rijder dan Webber willen zien en als hij bij Webber al idiote fouten hoe zal het dan bij een Kubica,Alonso of Hamilton gaan.
Posts: 265
Massa uit Groningen volgens mij heb je een veer tegen je hoofd gehad.
Een minderre teammaat betekent dat je dus meer op je zelf bent aangewezen in het verbeterren van de wagen.
Dus Vettel zou met een beterre teammaat dus nog beter moeten presteren.
Goed voorbeeld is Hamilton die kwam er vaak niet aan te pas omdat Button niet genoeg verbetering kon brengen in de wagen.
Dit geld ook voor Kubica en Rosberg.
Ik denk dat Vettel juist de beste teammaat had één die al veel ervaring had met het team en de wagen.