Video: Fernando Alonso rijdt voor het eerst de McLaren MCL33 de garage uit

Na de presentatie vanmorgen was het Fernando Alonso die als eerste de MCL33 van McLaren de garage uitreed voor de shakedown. De McLaren waarvan je de livery of heel mooi, of heel lelijk vindt als je de reacties zo bekijkt. 

Dit zijn de eerste meters van de McLaren met de nieuwe Renault-motor. 

 

z0mer

Posts: 2.104

Het is een eerbetoon aan Bruce McLaren, vroeger hadden ze ook een blauwe achtervleugel.

  • 5
  • 23 feb 2018 - 14:03

Reacties (26)

Login om te reageren
  • ray1975

    Posts: 2.400

    vind het onwijs lelijk de wagen, valt me vies tegen.

    • + 3
    • 23 feb 2018 - 13:35
    • De Indy 500 liverey was echt een stuk mooier imo.

      • + 3
      • 23 feb 2018 - 13:37
    • Smaken verschillen, ik vind m wel mooi

      • + 3
      • 23 feb 2018 - 13:57
    • De livery is nagenoeg identiek aan de Indy versie. Hoezo was die ander mooier?

      • + 1
      • 23 feb 2018 - 21:10
  • ray1975

    Posts: 2.400

    helemaal met je eens !

    • + 1
    • 23 feb 2018 - 13:39
  • Eindelijk geen eenheidsworst!

    • + 4
    • 23 feb 2018 - 13:41
  • Fuck,wat is dat ding lelijk zeg,weinig sponsoren en die kleuren doet me denken aan Manor Racing,pijn aan de ogen!

    • + 2
    • 23 feb 2018 - 13:48
  • Het inderdaad de lege body die zo'n pijn aan je ogen doet. Een oranje livery met blauwe elementen, daar teken je voor, maar zo leeg ademt armoe. goddomme wat jammer dat ie zo leeg is. Heel de power vd uitstraling komt zo niet vd grond.
    Zet er dan gewoon keigroot McLaren op of doe iets met de coureursnaam of startnummer!

    • + 1
    • 23 feb 2018 - 13:55
  • z0mer

    Posts: 2.104

    Ik vind hem prachtig, tijdens de presentatie niet zo, maar op de baan wel. Waarom het McLaren-logo niet op de zijkant staat is voor mij een vraagteken.

    • + 3
    • 23 feb 2018 - 13:55
    • Kan nog veranderen.

      • + 1
      • 23 feb 2018 - 13:58
    • z0mer

      Posts: 2.104

      Laten we het hopen, Mercedes heeft aan de zijkant ook niet veel sponsoren staan, maar wel groot hun eigen logo. Ziet er in mijn ogen wat professioneler uit. Ik denk ook dat er nog wel wat gaat veranderen.

      • + 3
      • 23 feb 2018 - 14:11
    • Eens h, die zijkant oogt kaal, misschien komt dat nog want Brown hoopte voor de start in Melbourne nog 2 sponsoren te verwelkomen. Of ze plaatsen de namen/nummers van de coureurs of inderdaad het McLaren logo. Hij ziet er in het daglicht mooier uit dan in de studio.

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 15:16
  • Sparco

    Posts: 17

    valt me heel erg tegen zeg...de livery van vorig jaar vond ik echt gaaf icm met het zwart. Het oranje oogt nu ook heel erg flets. En dan nog dat blauw erbij, hele rare combi. Daarnaast oogt ook het design erg conventioneel, wellicht is het een kale versie, maar toch.

    Ik moet wel toegeven (en geloof me, dat had ik echt niet verwacht) ik vind de halo’s eigenlijk op alle auto al veel minder irritant en lelijk als ik vorig jaar dacht.

    • + 0
    • 23 feb 2018 - 13:55
    • z0mer

      Posts: 2.104

      Het is een eerbetoon aan Bruce McLaren, vroeger hadden ze ook een blauwe achtervleugel.

      • + 5
      • 23 feb 2018 - 14:03
  • Prachtige wagen. Nog liever zie ik er helemaal géén reclame op...

    • + 1
    • 23 feb 2018 - 14:12
    • Ongelooflijk. Stel je dan eens de John Player Special Lotus voor zonder John Player Special. Juist reclame creëert vaak de wauwfactor. De liverykleur is slechts de ondergrond.

      Ik hoop hier al jaren op en nu is t zover en nu heb ik iets van 'mwoah'... Omdat ie zo armoedig kaal en leeg is.

      Vroeger superdik PARMALAT of OLIVETTI op de flank. Of WARSTEINER of een sigarettenmerk. Juist die logo's geven de VETTE identiteit aan de wagen.

      Maar jij ziet het anders. Dat kan. Maar ik kan dat niet voorstellen. :-)

      • + 1
      • 23 feb 2018 - 14:33
    • NicoS

      Posts: 20.857

      Op mijn eigen auto zie ik liever geen reclame, maar een race auto is toch een stuk aantrekkelijker met mooie logo's. Anders is het wel een heel kale bedoening.

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 15:00
    • Ik noemde 'm zelfs de "john player special" toen ik jong was! :) En de marlboro natuurlijk! ;) Ik denk wel dat er nog iets meer op de bolide komt te staan tegen dat ze in Australie zitten. Ze hebben tenminste toch al de juiste kleur oranje te pakken! :)

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 16:25
    • @ DE ZESWIELER

      Ik zie dat idd anders :-)

      Mocht ik zelf een team hebben en geld genoeg, er kwam NUL reclame of tekst op de wagen :-)))

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 18:32
  • Een plakkertje op de sidepod zou wonderen doen, verder vind ik hem echt wel ok.
    Op een andere site las ik een analyse en de conclusie daarvan was dat het echt wel een doorontwikkeling is van het chassis van vorig jaar. Ik hoop dat ze meteen in Melbourne goed mee kunnen doen.

    • + 2
    • 23 feb 2018 - 14:18
  • kijk m gaan met die Renault, hoor dat torretje toch ronken, zijn ze niet gewend bij McL

    • + 4
    • 23 feb 2018 - 14:39
    • Inderdaad, het rijdt gewoon in 1 keer weg, dat is al weer even geleden voor de jongens.

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 14:42
    • ja, zie die mechanics op de achtergrond met zo'n stomverbaasd gezicht "asjemenou?"
      die zagen ze ff niet aankomen...

      • + 2
      • 23 feb 2018 - 15:11
    • Haha de honda klonk anders ook niet verkeerd.

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 16:39
    • Die Honda klonk het best van het hele veld.

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 22:25

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar