user icon

Di Montezemolo: "Vettel zal voor Ferrari gaan racen"

  • Gepubliceerd op 23 dec 2010 10:26
  • comments 26
  • Door: Danny Sosef
Luca di Montezemolo voorspelt een toekomst bij Ferrari voor de nieuwe wereldkampioen Sebastian Vettel. Vroeg of laat zal de Duitser in een auto van de Italianen racen. Momenteel loopt het contract van Vettel tot eind 2011, met een optie voor 2012.

Di Montezemolo: "Sebastian is intelligent en jong. Hij zal vroeg of laat in één van onze rode wagens racen."

Vettel heeft zelf ook al eerder dit seizoen laten ontvallen hier wel wat voor te zien. Zijn huidige team eigenaar, Dietrich Mateschitz zei vorige maand: "We weten dat Sebastian ooit heel graag voor Ferrari wil rijden. Wij zullen hem die beslissing zo moeilijk mogelijk maken."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Zoals het in de titel staat, lijkt het meer op een dreigement...

    Ach ja, eerst zal Alonso daar dan weg moeten zijn. Ik denk dat Alonso en Vettel in één team niet zo\'n geweldige combinatie is...

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 10:36
    • Ik weet het zeker, alonso en vettel samen gaat niet werken. Alonso zal daar dan inderdaat eerst weg moeten. Ik ben een groot Alonso fan maar ik begin nu al te denken dat Vettel in 2013 gewoon voor Ferrari rijd, om zo net als schumacher daar nog een lange carriere te hebben. Zou meteen het einde van Alonso zijn carriere zijn. (dit begin ik te denken maar ik hoop niet dat het gaat gebeuren.

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 10:55
    • Of het samen gaat werken is inderdaad de vraag. Maar dat neemt niet weg dat Feraari ze gewoon bij elkaar zal plaatsen.

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 11:04
    • f60

      Posts: 1.725

      Hopelijk zal dat naast Alonso zijn dan is er toch zeker 1 capabele rijder aanwezig daar.

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 15:49
    • «Hopelijk zal dat naast Alonso zijn dan is er toch zeker 1 capabele rijder aanwezig daar.»
      Die is er toch al? Alonso rijdt er al dus die opmerking snijdt geen hout...
      [/sarcasme]
      Wat een frustraties, zeg, jongensjongens...

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 15:58
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      @ f60,

      Inderdaad, dan heb je tenminste 1 coureur die z\'n hoofd wel koel houd in de laatste, alles beslissende race.

      En een coureur die kwaad wordt op Petrov.

      • + 0
      • 24 dec 2010 - 01:24
  • Zal nog wel een jaartje of 2 á 3 duren gok ik zo. Maar laat Vettel maar komen naar \'mijn team\'.

    Wat ik me afvraag, zal Hamilton tot in lengte van dagen bij McLaren blijven of gaan we die ook nog eens elders zien? Ideeen waar dat zou kunnen zijn?

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 10:49
    • Het mag ook nog best wel een jaar of 3 duren van mij...

      Hamilton ergens anders? Ik zou niet weten waar haha! Ik ben hem nu al zo gewend in die McLaren.

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 11:31
    • Rookie

      Posts: 51

      Bij Lotus het andere grote britse Merk

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 11:34
    • Misschien naar Renault, als dat een topteam wordt? Zal mooi zijn, Hamilton en Kubica naast elkaar. Of wellicht naar Mercedes - Brawn zal toch wel een keer uit dat dal komen?

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 11:35
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Laat Vettel inderdaad maar naar Ferrari komen. Wat mij betreft zsm en dan mag Alonso met pensioen.

      Ik zie Hamilton nooit voor een ander team racen tenzij ze hem eruit flikkeren bij McLaren en hij nog niet klaar is met F1. Volgens mij heeft hij ooit geroepen dat hij zijn hele F1 loopbaan voor McLaren wil racen.

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 14:04
  • Werner

    Posts: 1.650

    Wat ik elders heb gelezen zei Mateschitz dat hij weet dat Sebastian ooit bij Ferrari wil rijden maar dat het dan aan hen (Redbull) om ervoor te zorgen dat hij de beste wagen heeft zodat hij niet weg hoeft te gaan. En gelijk heeft hij natuurlijk ! Als je in de beste auto van het veld zit; waarom zou je weggaan ?

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 11:39
    • Ten eerste omdat hij bij Ferrari het 10voud in salaris kan krijgen ;)

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 11:44
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Omdat voor een hoop fans en coureurs Ferrari hét ultieme F1 team is. Vrijwel alle Ferrari coureurs die voor Ferrari hebben gereden hebben ook aangegeven dat rijden voor Ferrari speciaal is. Je kant in de beste F1 auto\'s hebben gereden maar rijden in een Ferrari is uniek.

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 14:06
    • Haha en sommige coureurs hebben die stap zichzelf altijd beklaagd (Alesi, Barrichello)

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 18:05
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @Runningupthathill(1562) 23 december 2010 18:05
      Dat klopt inderdaad maar echt succesvol zijn zij ook nooit geweest.

      • + 0
      • 24 dec 2010 - 10:25
  • AlYnsa

    Posts: 1.175

    EUH niet dat ik hem zal missen, maar is Mossley/JT/Alfistir/noem al zijn namen op, niet meer actief hier? hebben we hem eindelijk goed genegeerd? it\'s about time! Prettige kerstdagen voor iedereen!

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 15:43
    • Jawel, hij is nog steeds actief. Hij heeft nog altijd 234096 accounts...

      Jij ook fijne feestdagen!

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 15:59
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Hij heet tegenwoordig Charlie Whiting en denkt dat hij echt deel van de wedstrijdleiding uitmaakt ;-)

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 16:07
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      @szixxx: zelfs onder de pseudoniem die jij noemt zie ik hem de laatste tijd niet.( nogmaals, niet dat ik hem mis.)
      Proost op alle echte F1 Fans op deze website! * trekt bubbles open en gaat vakantie vieren*

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 16:19
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @AlYnsa:

      Ik moet zeggen dat ik hem de laatste week ook minder heb gezien, wellicht heeft hij ook vakantie ;-)

      • + 0
      • 24 dec 2010 - 10:27
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      @sxizz: of hij heeft zijn abo niet betaald. Moeilijk, kiezen tussen internetabo of vuurwerk kopen als je een baan op bijstandsnivo hebt.

      • + 0
      • 24 dec 2010 - 13:06
  • mijn hart breekt, eerst dominicale weg, anders kijk ik met een verrot tering gevoel naar Vettel in die rode wagen

    Dominicale is degene die Kimi heeft weggejaagd, dus als hij weg gaat.. zal ik juigen voor Vettel/Ferrari, als die blijft, dan zal ik met een enorm dubbel gevoel kijken, dan moet ik Hamilton maar gaan supporten, en Vettel steeds 2e zien worden.. Ferrari/Dominicale MOET falen, ookal rijd vettel er

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 18:20
    • Mirani

      Posts: 2.962

      Volgens mij heeft Kimi zich laten uitkopen. Kimi had ook kunnen blijven zitten bij Ferrari, inplaats van al die miljoenen te accepteren.

      Daarnaast is Kimi, volgens mij, gelukkiger in het WRC. Dus misschien moet je Dominicale dankbaar zijn.

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 19:37
  • FA1903

    Posts: 413

    Zolang Alonso daar presteert blijft hij er nog 5 6 jaar... Dan zullen ze liefst 2 snelle coureurs willen..en niet een goede en Massa..

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 18:38
  • mbjkrab

    Posts: 323

    Vettel en Alonso in 1 team... mag wat mij betreft aankomend seizoen al! Eens kijken of Vettel zich ook in de pitstraat aan de kant laat rijden.... :D

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 20:30

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender