Van der Garde: "We kunnen nog altijd in de Formule 1 komen"

Met de bevestiging van Jerome D'Ambrosio bij Marussia Virgin Racing voor 2011 valt Giedo van der Garde buiten de boot. De Nederlander was, samen met D'Ambrosio en Mikhail Aleshin in de running voor het tweede stoeltje bij Virgin. Van der Garde geeft de strijd voor een Formule 1-stoeltje echter nog niet op.

Van der Garde hoopte volgend jaar zijn debuut te maken in de Formule 1 na twee seizoenen in de GP2 Series. Het stoeltje bij Virgin Racing, waar Van der Garde een grote kandidaat was, ging echter naar D'Ambrosio. Tegenover GPUpdate.net vertelde de Nederlander: "Om de Formule 1 te bereiken is altijd erg lastig. Het is echter nog niet uitgesloten dat we er alsnog komen. We zijn er nog altijd mee bezig."

Veel stoeltjes zijn er niet meer vrij voor 2011. Force India heeft nog geen enkele coureur bevestigd, maar daar zijn Adrian Sutil, Vitantonio Liuzzi, Nico Hülkenberg en Paul di Resta al grote kandidaten. Verder moet Hispania Racing nog twee rijders bevestigen en bij Renault zal waarschijnlijk Vitaly Petrov aanblijven. "Mocht het voor volgend jaar niet lukken hebben we nog altijd een plan B en dat is kampioen worden in de GP2 Series", aldus Van der Garde tegenover GPUpdate.net.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • marvin

    Posts: 271

    Erg jammer hopelijk lukt het je volgend jaar wel.

    • + 0
    • 21 dec 2010 - 13:17
  • Charrel

    Posts: 601

    En bij welk team wilt hij Plan gaan uitvoeren?

    • + 0
    • 21 dec 2010 - 13:23
    • amirk

      Posts: 223

      juist ja want enige plek waar hij nog kan gaan racen is HRT en ik weet niet welke sukkel daar wilt rijden want ze wisselen toch om de race een coureur! ik zou zeggen wacht tot sutil of liuzi weg is en ga dan bij force india.

      • + 0
      • 21 dec 2010 - 13:30
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Als zelfs Virgin je niet meer wilt dan verwacht je toch niet dat Force India je wilt? Vijay Mallya is rijk genoeg om het team zonder pay-drivers te laten runnen, hij is zeker niet beter dan Di Resta, Hulkenberg of zelfs Luizzi.

    HRT lijkt me zijn enige optie. Maar als je dat als een serieuze optie ziet dan ben je echt wanhopig om in F1 te komen.

    • + 0
    • 21 dec 2010 - 13:31
    • johan

      Posts: 985

      Maar goed, dat was bij Virgin natuurlijk ook al wel het geval.

      • + 0
      • 21 dec 2010 - 14:07
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Dit zat er aan te komen...

    • + 0
    • 21 dec 2010 - 13:37
  • Fritzo

    Posts: 51

    Zoveel stoeltjes zijn er in de GP2 ook niet meer beschikbaar dacht ik. Dus gegokt en verloren??

    • + 0
    • 21 dec 2010 - 13:48
    • Ja dat lijkt me ook. Dat is altijd het risico met zo laat in het seizoen nog een contract proberen te tekenen.

      • + 0
      • 21 dec 2010 - 14:56
  • vjenne

    Posts: 566

    Jammer voor Giedo van der Garde, maar was te verwachten.....

    Maar wat moet Giedo van der Garde nu, heeft die een plan B, Zitje bij Force India vanwege die 1.9 miljoen(lijkt mij niet) of ga je nog een jaartje GP2 rijden?

    Bij welk GP2 team denkt die kampioen te worden dan?

    Ik geloof wel in Giedo van der Garde, dus kom op Force India en Michiel Mol, doe eens wat voor Nederland!

    • + 0
    • 21 dec 2010 - 13:59
    • felix50

      Posts: 5.792

      Mol doe er iets aan ???? Ik dacht dat die zijn nek in het verleden al genoeg uitgestoken had ,alleen werd hij toen door de media de grond in geboord.De multinationals lieten hem ook in de steek die sponseerde liever williams die ook helemaal niks presteerde in die periode.Of de ING die de hele F1 plus renault steunde met ik weet niet hoeveel miljoenen.Dus als je dan iemand de schuld wilt geven zijn het de de nederlandse multi bedrijven die met nederland weinig op hebben. Er moet iemand een titel halen dan zijn ze er als de kippen bij maar iemand ondersteunen tot die de titel zou kunnen halen nee dat doen liever met iemand uit een ander land.Zoals je ziet denken de andere landen daar heel anders over die steunen hun eigen mensen wel.

      • + 0
      • 22 dec 2010 - 10:41
  • Xtrapower

    Posts: 57

    Ok, ik ben Belg en ontzettend blij dat het Jerome geworden is.

    Niettemin vind ik het niet juist dat Guido gegokt en verloren heeft.
    Hij is zijn kans willen gaan en dat kan je hem onmogelijk verwijten. En wees gerust dat hij nog wel een plaatsje zal vinden in de GP2.

    • + 0
    • 21 dec 2010 - 14:15
    • rafael

      Posts: 2.567

      Het was te verwachten. DiGrassi wordt gezegd dat het goed als testrijder, maar toen hebben ze Glock dat werk te doen, ze kunnen net zo goed een nieuwe driver te proberen. Ambrosio heeft laten zien een belofte in andere categorieën (net als Di Grassi), dus ik hoop dat hij maakt de snede.

      • + 0
      • 21 dec 2010 - 18:49
    • felix50

      Posts: 5.792

      Gefeliciteerd jongen.Belgie was er ook wel weer eens aan toe.Belgie steunt hun rijder wel en daar mag je dan ook trots op zijn.

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 11:46
  • SpyroF1

    Posts: 10

    Hij kon toch test werk doen voor een redelijk team en dan in 2012 racen?

    • + 0
    • 21 dec 2010 - 16:46

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Audi
  • Punten 390
  • Podiums 1
  • Grand Prix 184
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (38)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar