Van der Garde: "We kunnen nog altijd in de Formule 1 komen"
- Gepubliceerd op 21 dec 2010 13:13
-
14
- Door: Robin Smeets
Van der Garde hoopte volgend jaar zijn debuut te maken in de Formule 1 na twee seizoenen in de GP2 Series. Het stoeltje bij Virgin Racing, waar Van der Garde een grote kandidaat was, ging echter naar D'Ambrosio. Tegenover GPUpdate.net vertelde de Nederlander: "Om de Formule 1 te bereiken is altijd erg lastig. Het is echter nog niet uitgesloten dat we er alsnog komen. We zijn er nog altijd mee bezig."
Veel stoeltjes zijn er niet meer vrij voor 2011. Force India heeft nog geen enkele coureur bevestigd, maar daar zijn Adrian Sutil, Vitantonio Liuzzi, Nico Hülkenberg en Paul di Resta al grote kandidaten. Verder moet Hispania Racing nog twee rijders bevestigen en bij Renault zal waarschijnlijk Vitaly Petrov aanblijven. "Mocht het voor volgend jaar niet lukken hebben we nog altijd een plan B en dat is kampioen worden in de GP2 Series", aldus Van der Garde tegenover GPUpdate.net.
Trending nieuws
-
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Audi
- Punten 390
- Podiums 1
- Grand Prix 184
- Land Duitsland
- Geb. datum 19 aug 1987 (38)
- Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,84 m
16.581 reacties op Audi
10 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Hülkenberg
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 271
Erg jammer hopelijk lukt het je volgend jaar wel.
Posts: 601
En bij welk team wilt hij Plan gaan uitvoeren?
Posts: 223
juist ja want enige plek waar hij nog kan gaan racen is HRT en ik weet niet welke sukkel daar wilt rijden want ze wisselen toch om de race een coureur! ik zou zeggen wacht tot sutil of liuzi weg is en ga dan bij force india.
Posts: 1.265
Als zelfs Virgin je niet meer wilt dan verwacht je toch niet dat Force India je wilt? Vijay Mallya is rijk genoeg om het team zonder pay-drivers te laten runnen, hij is zeker niet beter dan Di Resta, Hulkenberg of zelfs Luizzi.
HRT lijkt me zijn enige optie. Maar als je dat als een serieuze optie ziet dan ben je echt wanhopig om in F1 te komen.
Posts: 985
Maar goed, dat was bij Virgin natuurlijk ook al wel het geval.
Posts: 2.181
Dit zat er aan te komen...
Posts: 51
Zoveel stoeltjes zijn er in de GP2 ook niet meer beschikbaar dacht ik. Dus gegokt en verloren??
Posts: 11.414
Ja dat lijkt me ook. Dat is altijd het risico met zo laat in het seizoen nog een contract proberen te tekenen.
Posts: 566
Jammer voor Giedo van der Garde, maar was te verwachten.....
Maar wat moet Giedo van der Garde nu, heeft die een plan B, Zitje bij Force India vanwege die 1.9 miljoen(lijkt mij niet) of ga je nog een jaartje GP2 rijden?
Bij welk GP2 team denkt die kampioen te worden dan?
Ik geloof wel in Giedo van der Garde, dus kom op Force India en Michiel Mol, doe eens wat voor Nederland!
Posts: 5.792
Mol doe er iets aan ???? Ik dacht dat die zijn nek in het verleden al genoeg uitgestoken had ,alleen werd hij toen door de media de grond in geboord.De multinationals lieten hem ook in de steek die sponseerde liever williams die ook helemaal niks presteerde in die periode.Of de ING die de hele F1 plus renault steunde met ik weet niet hoeveel miljoenen.Dus als je dan iemand de schuld wilt geven zijn het de de nederlandse multi bedrijven die met nederland weinig op hebben. Er moet iemand een titel halen dan zijn ze er als de kippen bij maar iemand ondersteunen tot die de titel zou kunnen halen nee dat doen liever met iemand uit een ander land.Zoals je ziet denken de andere landen daar heel anders over die steunen hun eigen mensen wel.
Posts: 57
Ok, ik ben Belg en ontzettend blij dat het Jerome geworden is.
Niettemin vind ik het niet juist dat Guido gegokt en verloren heeft.
Hij is zijn kans willen gaan en dat kan je hem onmogelijk verwijten. En wees gerust dat hij nog wel een plaatsje zal vinden in de GP2.
Posts: 2.567
Het was te verwachten. DiGrassi wordt gezegd dat het goed als testrijder, maar toen hebben ze Glock dat werk te doen, ze kunnen net zo goed een nieuwe driver te proberen. Ambrosio heeft laten zien een belofte in andere categorieën (net als Di Grassi), dus ik hoop dat hij maakt de snede.
Posts: 5.792
Gefeliciteerd jongen.Belgie was er ook wel weer eens aan toe.Belgie steunt hun rijder wel en daar mag je dan ook trots op zijn.
Posts: 10
Hij kon toch test werk doen voor een redelijk team en dan in 2012 racen?