user icon

McLaren kijkt met interesse naar contractbesprekingen Hamilton en Mercedes

  • Gepubliceerd op 09 feb 2018 11:28
  • comments 38
  • Door: Bjorn Smit

McLaren bekijkt de situatie rondom het contract van Lewis Hamilton bij Mercedes met veel interesse, ondanks dat de viervoudig wereldkampioen en Mercedes al uitgesproken hebben dat ze graag met elkaar verder willen.

Hamilton heeft momenteel nog een contract voor slechts één seizoen bij Mercedes, maar er wordt verwacht dat een verlenging met meerdere jaren een formaliteit is. Momenteel lijkt er echter nog niets in kannen en kruiken, wat onder andere Zak Brown van McLaren laat spelen met de gedachte om hem na dit seizoen aan te trekken. Dat meldt Reuters. "Ik denk niet dat er een team in de paddock is dat niet geïnteresseerd is in de mogelijkheid dat Lewis voor ze rijdt, inclusief ons. Het is geweldig voor ons team als we Lewis weer terug kunnen halen. Hij heeft hier een geweldige geschiedenis en is erg vriendschappelijk met de aandeelhouders."

Hamilton gaf afgelopen november al aan dat een langer verblijf bij Mercedes er wel zou komen. De contractonderhandelingen zouden daarbij weinig problemen opleveren, zo meldde de Brit, die in 2008 met McLaren wereldkampioen werd. Toto Wolff, teambaas van Mercedes, was het daarmee eens. "Lewis is binnen ons team zo'n belangrijke steunpilaar geworden, dat het heel logisch is om met elkaar door te zullen gaan."

Dat er nu nog geen bevestiging van een nieuw contract naar buiten gebracht is, wijt Brown eerder aan Hamilton zelf dan aan Mercedes. "Ik gok dat hij afweegt hoe lang hij nog door wil gaan. Als je in de positie van Lewis zou zitten en bekijkt wat hij met Mercedes gedaan heeft, dan zou je je contract verlengen. Hij heeft echter al gesproken over wanneer hij gaat stoppen, dus dat is mijn gok. Ik kan me niet voorstellen dat het om geld of de kwaliteit van het team gaat. Hij zal misschien denken: 'eens zien hoe dit jaar gaat, waarom zou ik haast hebben? Ze gaat het stoeltje toch niet voor mijn neus aan iemand anders geven'. Dat is mijn verwachting. Het kan echter ook zo zijn dat ze al getekend hebben, maar het ons niet vertellen."

Reacties (38)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 8.311

    Hamilton terug naar McLaren zou ik toejuichen, mits ze wel een goede auto hebben voor Hammie. Ook zal dan denk ik Alonso wel eerst weg moeten ;)

    • + 1
    • 9 feb 2018 - 11:43
    • Rano

      Posts: 243

      We mogen er toch wel stiekem vanuit gaan dat dit het laatste jaar van Alonso is

      • + 0
      • 9 feb 2018 - 12:08
    • Ik denk stiekem van niet. ;)

      • + 3
      • 9 feb 2018 - 12:15
    • Niet het laatste jaar van Alonso in de F1, maar dacht ook al dat hij niet erg lang meer bij McLaren zou blijven. Wat hij allemaal on-the-side gaat doen dit jaar, ik kan me niet voorstellen dat McLaren daar nu écht happy van wordt. Mocht Vandoorne minstens zijn gelijke zijn dit jaar, dan mag hij volgens mij beschikken.
      Mocht Fernando LeMans winnen dan gaat hij zich daarna concentreren op de Indy500 denk ik.

      • + 0
      • 9 feb 2018 - 12:23
    • rickf1

      Posts: 1.623

      Hamilton blijft lekker aan Mercedes verbonden (tegen een mooi salaris) en gaat na z'n carrière lekker z'n andere hobbies uitoefenen.

      • + 0
      • 9 feb 2018 - 16:21
  • Alsof Hamilton het beste fabrieksteam gaat verlaten om bij klantenteam Mclaren met een Renaultmotor rond te tuffen.

    • + 6
    • 9 feb 2018 - 11:51
    • Rijdt hij niet al z'n hele carrière met een Mercedes?..

      • + 4
      • 9 feb 2018 - 11:55
    • Kennie

      Posts: 2.573

      @Maxiaans, hangt er vanaf wat je met carrière bedoelt. Hamilton heeft Formule Renault UK gereden en met een Renault (Mécachrome) motor in de GP2. In de F1 heeft hij inderdaad alleen met een Mercedes motor gereden

      • + 1
      • 9 feb 2018 - 12:59
    • Schwantz

      Niemand verwachtte dat hij van een winnende auto naar een auto ging die met moeite Q3 haalde. Er speelt vaak meer dan wat wij op het eerste gezicht een logische keuze vinden.

      Maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.

      • + 1
      • 9 feb 2018 - 13:46
    • Precies zeg, alsof hij denkt dat met zulke grootspraak ook nog sponsors aan te trekken zijn.
      Er gaat geen dag voorbij of er staan op alle sites meerder topics over heer Brown.
      Dan liever de media stilte bij RB deze winter (net als Ferrari vorig jaar)

      • + 0
      • 9 feb 2018 - 14:06
    • @Pietje2013: Toen Hamilton vertrok bij McLaren was het verval al zichtbaar en wetende dat Mercedes al jaren met de nieuwe motorformule bezig was en de fabriekssteun van McLaren op de tocht stond was het niet gek om een overstap naar Mercedes te maken.

      • + 0
      • 9 feb 2018 - 14:46
    • @HondaMP4/4 Dat zeg jij nu jaa. In 2012 werd Hamilton voor gek verklaard en Hamilton zou nooit meer een podium halen laat staan een overwinning etc, het zou alleen om geld bla bla bla, niemand had vertrouwen in Mercedes en alle ogen waren op RBR en Ferrari gericht en niet Mercedes omdat Renault pushte voor deze motor formule en niet Mercedes.

      • + 2
      • 9 feb 2018 - 15:14
    • Dat zeg ik Honda. Er speelt meer dan wat wij op het eerste gezicht zien.

      • + 0
      • 9 feb 2018 - 15:19
    • rickf1

      Posts: 1.623

      +Rest van z'n leven Mercedes ambassadeur (nooit meer zorgen maken)

      • + 0
      • 9 feb 2018 - 16:22
    • @Schwantz heeft gelijk. Vermoed dat het ondertekenen van zijn contract binnenkort een feit zal zijn of al is, zoals die kletskous van McLaren al aangaf.
      Die klerenontwerper Tommy Hilfigers kwam dacht ik ook mede vanwege Hamilton bij Mercedes terecht, da’s nog een duidelijke signaal.

      @Maxiaans. Nee niet alleen met een Mercedes.
      Had ’m een tijdje terug aan de lijn omdat hij me afdvies vroeg in de ‘jurk-affaire’ en toen zat Lewis net op zijn Honda-grasmaaier.
      “M’n motor heeft last van vibraties”, zei hij nog...

      • + 0
      • 10 feb 2018 - 02:22
  • De kans dat Hamilton ineen McLaren-Renault de strijd aan zal gaan met Mercedes, Ferrari en Red Bull lijkt me niet waarschijnlijk. Als dat hiet goed uitpakt, worden zijn titels met Mercedes aan een superieure auto in plaats van zijn persoonlijke kwaliteiten toegeschreven.

    • + 1
    • 9 feb 2018 - 11:52
    • Die superieure auto zijn gewoon onderdeel geweest van die titels hoor...

      • + 4
      • 9 feb 2018 - 12:00
    • Dat is bekend @Dutchiceman. Mensen vergeten snel. Als Hamilton op zijn top stopt, vertrekt hij als een kampioen. Als hij in een mindere auto stapt, het seizoen tegenvalt, dan stopt hij volgens veel mensen als een sportman die te lang is doorgegaan. Dat geeft een heel ander image.

      • + 1
      • 9 feb 2018 - 13:07
    • In het geval van Schumacher is dat ook niet aan de orde. Dat zal wel meevallen.

      • + 1
      • 9 feb 2018 - 13:49
    • mario

      Posts: 8.311

      Zo goed als elke wereldkampioen heeft dat te danken aan een combinatie van enorm talent en natuurlijk het juiste materiaal.....

      • + 0
      • 9 feb 2018 - 15:37
    • Eens met @Snelrondje. Als hij nu een paar jaar met die rukmotor van Renault gaat rondtoeren en hij wordt links en rechts gepasseerd door ‘snotneuzen’ als Verstappen, Ocon en misschien ook Leclerc nog dan is zijn reputatie bij de overgrote meerderheid van de buitenwacht zeker weten geschonden.

      Zijn WK-titels zullen dan nog meer als het resultaat van topauto’s gezien worden en zijn inbreng als coureur zal minder gewaardeerd worden.
      Daarnaast zullen er dan inderdaad geluiden klinken dat hij beter kan stoppen.
      Schumacher is een ander geval.

      • + 0
      • 10 feb 2018 - 02:38
  • Ik zie Hamilton eerder naar Ferrari gaan dan naar McLaren. Maar ik denk dat Lewis voor 90% procent blijft bij Mercedes. Het is zijn team en heeft altijd met Mercedes gereden en heeft een goede relatie met Dieter Zetsche (hoogste piet van Daimler).

    • + 0
    • 9 feb 2018 - 11:58
    • Ukkie86

      Posts: 60

      Waar gaat hij met de overige 10% naartoe dan?

      • + 0
      • 9 feb 2018 - 12:24
    • DBGates

      Posts: 2.525

      Ik kan me zo voorstellen dat lewis er ooit van droomt kampioen te worden met Ferrari maar of dat nu al is of later weet ik niet

      • + 0
      • 9 feb 2018 - 12:59
    • Zou me niets verbazen als Vettel en Hamilton switchen van team. Lijkt me overigens wel een zeer interessante switch.

      • + 0
      • 9 feb 2018 - 13:02
    • mario

      Posts: 8.311

      Lewis heeft juist vaak aangegeven dat hij zich niet zo tot Ferrari aangetrokken voelt.... En ik geef 'm geen ongelijk daarin.... Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij die stap niet gaat maken....

      • + 1
      • 9 feb 2018 - 15:39
    • DBGates

      Posts: 2.525

      Klopt Mario maar tussen wat hij zegt en denkt zit ook vaakeen verschil

      • + 0
      • 9 feb 2018 - 17:15
    • mario

      Posts: 8.311

      @DBGates: Dat klopt, dat hebben we wel vaker gezien bij verschillende coureurs :)

      • + 0
      • 9 feb 2018 - 23:09
    • Sterker nog, wat Lewis gisteren dacht kan vandaag al weer anders zijn.

      • + 0
      • 10 feb 2018 - 02:42
  • Rimmer

    Posts: 8.568

    Lewis tekent nog 1 of 2 jaar bij denk ik. Hij wil ook andere dingen met zijn leven en heeft tot nu toe nooit wat anders gedaan dan racen. Max en straks ook Leclerc en mis Ocon kloppen op de deur. RBR en Ferrari komen dichterbij en Mercedes kan niet nog jaren dominant blijven. Ik denk dat Lewis in of na 2020 stopt.

    • + 1
    • 9 feb 2018 - 12:24
    • Ik denk dat hij 1 jaar onder voorbehoud bij zal tekenen, als hij dit jaar kampioen kan worden heeft hij er 6!
      1 erbij dan en hij staat op gelijke tred met Schumacher.
      Dus ik denk dat heel veel van aankomend jaar zal afhangen.

      • + 0
      • 9 feb 2018 - 13:31
    • 5

      • + 1
      • 9 feb 2018 - 14:31
    • mario

      Posts: 8.311

      4+1 = 6-1

      • + 0
      • 9 feb 2018 - 15:40
    • Ze kunnen wel op de deur kloppen maar ze doen niet open....en waarom zou Mercedes niet nog 3 jaar dominant kunnen blijven.

      • + 0
      • 9 feb 2018 - 17:13
    • Denk ook dat Mercedes tot aan de nieuwe motorformule ‘benchmark’ blijft. Vermoed dat Lewis een driejarig contract tekent met evaluatiemomenten zodat hij er tussentijds mee kan kappen.
      Zit hij zijn contract volledig uit dan verdient hij relatief gezien (veel) meer dan wanneer hij er na één of twee jaar al uitstapt.
      Zoiets zou ik me kunnen voorstellen.

      • + 0
      • 10 feb 2018 - 02:48
  • Niiek

    Posts: 675

    Heeeeeeeeel graag!!!

    Dankzij McLaren en Hamilton werd ik fan van deze mooie sport. Sinds 2013 dus meer McLaren fan geworden, al staat lewis op de 2e plaats. Zou fantastisch zijn om deze twee weer verenigd te zien.

    • + 2
    • 9 feb 2018 - 12:37
  • Twaron

    Posts: 177

    de spoeling word aardig dun zo Vetel,Räikkönen,Alonso, Ricciardo hoe lang zullen deze mannen nog doorgaan. Straks hebben we Verstappen en Ocon in een team,Mercedes de sterkste line up, ik denk dat dat gaat gebeuren.

    • + 0
    • 9 feb 2018 - 13:03
  • Denk dat het toch 2 jaartjes bijtekenen wordt voor Lewis.
    Of hij rekt de tijd voor een paar maanden om te kijken hoe McLaren het in de eerste paar races doet en daarna waarschijnlijk alsnog bij Mercedes blijft voor die paar jaartjes.

    • + 0
    • 9 feb 2018 - 13:08

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.467
  • Podiums 102
  • Grand Prix 128
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar