Hülkenberg maakte minste fouten in 2010, Kobayashi de meeste
- Gepubliceerd op 14 dec 2010 13:36
-
16
- Door: Robin Smeets
Kobayashi liet gedurende het hele seizoen 60 fouten zien, zoals spins, crashes en andere fouten. Williams-coureur Hülkenberg maakte in alle trainingen, kwalificaties en races van 2010 slechts twee fouten en is daarmee de meest foutloze coureur. Jenson Button en Rubens Barrichello deelden de tweede plaats. "Ik weet niet of dat een compliment is. Misschien betekent dit dat ik meer risico had kunnen nemen", vertelde Button.
Titelkandidaten Fernando Alonso en Mark Webber maakten elk 30 fouten , terwijl Sebastian Vettel met zijn 34 fouten op de dertiende plaats staat. Verder zijn de slechte posities van Lewis Hamilton, Vitaly Petrov, Michael Schumacher en Felipe Massa opvallend met de posities achttien tot en met 21. Daarnaast is de hoge positie (zesde) van Lucas di Grassi opvallend.
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.367 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 1.745
Haha wat een humor dit :D
Al die discussies over dit onderwerp waren dus ook echt pure onzin.
Posts: 1.265
Haha met de meeste fouten en een slechtere wagen toch nog de beste rookie worden. Zo zie je maar dat agressiviteit af en toe nog wel beloond wordt.
Posts: 601
Respect voor Hulkenberg! Een pole position en een bijna foutloos seizoen..
Maar zegt foutloos dat je niet op de limiet zit en altijd voor safe gaat? Kobayashi zat wel altijd op de limiet van de auto heb ik het gevoel..
Posts: 1.016
Inderdaad, Hülkenberg is dit seizoen slechts 1 keer opgevallen. Toen hij de Williams op Pole wist te zetten.
Maar ja, wat zijn fouten? Hülk werd in de eerste ronden door alles en iedereen om de oren gereden terwijl zijn teammaat zich in die eerste ronden de kaas niet van het brood liet eten...
Posts: 1.745
Idd, wel handig om te weten wat men als een fout ziet.
Posts: 210
Er zit wel een groot verschil tussen Hülk en Barri hoor...
Barri is een ervaren rot, die weet hoe hij moet verdedigen... en met een Williams op pole vraag je er ook gewoon om dat je om je oren gereden wordt...:P
Posts: 1.016
Maar ja, Duitse site...
Posts: 11.414
Vraag me dan wel af wat ze wel en niet mee tellen.
Ik heb Hulkenberg bijvoorbeeld al meer keer van de baan zien gaan in Monza dan de twee fouten die hij gedurende het gehele seizoen gemaakt zou hebben. Of tellen ze dat niet omdat het fouten in zijn voordeel waren?
De crash in Monaco zullen ze dan ook wel niet geteld hebben?
Zijn spins in Bahrein en Spa dan? Of zouden dat de enige twee fouten zijn?
Hij heeft ook nog een keer een zware crash gehad tijdens een training. Dat was in Hongarije ofzo.
Of anders zijn slechte start in Japan. Dat hij door Petrov werd aangereden was toen wellicht niet direct zijn fout, maar die slechte start droeg daar toch zeker aan bij.
Ik bedoel, het gaat duidelijk niet alleen om echt grote blunders, want daarvan heeft Kobayashi er ook geen 60 van gemaakt. Om aan dat soort aantallen te komen moet je elke keer verremmen of elke slippertje wel gaan tellen. Dan heeft de Hulk toch echt ook wel meer dan 2 fouten gemaakt.
Posts: 1.265
Tijdens de trainingen was Kobayashi erg wild. Veel spins en veel buiten de baan, zoekende naar de grens. Maar tijdens de race viel het eigenlijk wel mee, ik denk dat ze dat in het onderzoek hebben meegeteld.
Posts: 10.089
@patrickl
als jij zou moeten tellen zou alleen jezelf dood rijden als een punt gerekend worden zeker
in dat geval heeft iedereen 0 punten, foutloos seizoen :O :D
Posts: 2.852
Wat heb jij vandaag Raikkonen-FAN? Je zit gewoon een beetje Hamilton fans uit te lokken. Slaat helemaal nergens op. Een forum is er om te discussiëren, niet om je kinderachtig te gedragen. Dat doe je maar op de kleuterschool, om het even in Max Mosley\'s termen te doen.
Verder slaat dit hele bericht natuurlijk nergens op. Je kunt wel fouten gaan tellen, maar waar leg je de lat. Vanaf waar is iets een fout? Daarbij moet je, zoals hieronder vermeld, in een langzamere auto veel harder pushen en maak je eerder een fout. Verder sta je ook sneller onder druk en zit je vaker in de actie.
Van al de \"feiten\" in dit bericht kun je dus niets concluderen.
En voordat jullie allemaal beginnen te roepen dat ik een Hamilton fanboy ben, ik ben al sinds jaar en dag Schumacher fan, maar vooral ook een fan van de sport.
Posts: 10.089
WAT LEES IK NOU, HAMILTON HEEFT MEER FOUTEN DAN VETTEL GEMAAKT
zozooooooooo, hier word het mondje van de Lewis-fan wel even gesnoerd
webber 30
Alonso 30
Vettel 34
dat vind ik nog wel redelijk dicht bij elkaar,
nu zou ik ook nog graag zien dat die site even gaat tellen welke auto het betrouwbaarste/onbetrouwbaarste is.. dan weet ik al wie van de WK kandidaten 1 staat, Vettel, en toch WK :D
Posts: 1.265
Mond gesnoerd? Nee hoor. Want met een slechtere auto moet je nu eenmaal meer risico\'s nemen om een enigszins gelijkwaardig resultaat neer te zetten.
Posts: 11.414
Bovendien zegt het ook niets over de ernst van de fouten.
Posts: 3.091
Maar wel over de hoeveelheid fouten. Is het toch niet zo\'n over het paard getilde achterlijk gehyped mannetje als jij doet voorkomen.
Wel grappig dat met 1 nieuwsbericht je hele haat kruistocht tegen Vettel te niet wordt gedaan. Een heel jaar zo hard gewerkt om de meest onzinnige dingen bij elkaar te roepen en dan krijg je ineens dit op je bord.
Maar je bent het waarschijnlijk al wel gewend.
Posts: 9.253
Okay meneer Raikkonen-FAN, ik heb het artikel op Auto Motor und Sport gelezen en ik kan zeggen dat we hier te maken hebben met een vaderlandslievende journalist die objectiviteit niet hoog in het vaandel heeft staan. Maar dat terzijde.
Hamilton heeft meer fouten gemaakt dan Vettel is de uitkomst van de analyse. Zullen we daarnaast eens gaan kijken hoe het met de percentages zit? Bijv. aantal overtakes van Hamilton tov het aantal overtakes dat verkeerd afliep. En vergelijk het dan eens met Vettel. Nog vragen? ;)