user icon

Pierre Gasly: "Hopelijk kunnen we voor verrassing zorgen"

  • Gepubliceerd op 23 dec 2017 12:21
  • comments 13
  • Door: Mathijs Carolus

Een rookie is hij niet meer, maar toch zal het seizoen 2018 het eerste volledige seizoen worden voor Pierre Gasly in de Formule 1. De Fransman debuteerde in Maleisië in de Toro Rosso en zal vanaf volgend jaar met een Honda-motor rijden. Gasly hoopt voor een verrassing te kunnen zorgen.

Wat Honda in 2018 kan is nog onzeker, maar gezien de progressie die de Japanners boekten in de tweede seizoenshelft met McLaren mag wel een en ander verwacht worden. Gasly blijft echter voorzichtig: "Natuurlijk weet Honda wel hoe ze een motor moeten bouwen, ondanks dat de eerste drie jaren sinds hun terugkeer in de Formule 1 niet de meest succesvolle waren. Ik heb er echter vertrouwen in dat ze het tij weten te keren, het scheelt bovendien dat ze zich volledig op ons kunnen focussen. Ik hoop dat we volgend jaar voor wat verrassingen kunnen zorgen."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Dit wordt gewoon weer een ´alonsotje´.

    • + 0
    • 23 dec 2017 - 12:26
  • Laten we eerst even afwachten. De Japanners l.llen minder dan Renault met hun mooie praatjes. Ik zie Honda eerder een stap in de goede richting maken dan Renault.

    • + 1
    • 23 dec 2017 - 12:41
    • Grindbak

      Posts: 261

      Juist Dutch, laten we maar even afwachten. Ik kan je verzekeren dat wij straks met onze ogen staan te knipperen, want er staat iets te gebeuren. Als er iets is waar een Japanner een broertje aan dood heeft, is het wel gezichtsverlies. En gezichtsverlies hebben ze al te veel geleden, de laatste jaren. Die Japanners zullen niet rusten voor ze hun gram gehaald hebben, neem dat maar van mij aan. Ze hebben nu de kans om een nieuwe start te maken en daar gaan ze koste wat kost een succes van maken, daar ben ik 100% van overtuigd.

      • + 1
      • 23 dec 2017 - 22:03
  • Ik ga er vanuit dat Red Bull ruim 20 man naar Japan heeft gevlogen om het team daar aan te vullen. Eigenlijk heeft Red Bull nu de touwtjes in handen qua sturing voor ontwikkeling, iets dat ze jaren niet voor elkaar kregen met die trotse Fransen daar bij Renault. Ergens hoop ik dat er een kanon uit de winter voort komt. Maar ik blijf wel realistisch en wacht eerst t aantal technische storingen in de tests af.

    • + 1
    • 23 dec 2017 - 13:10
    • Ik denk dat er ook wel een Honda blokkie op de testbank van Red Bull staat te draaien, die gaan echt wel stappen zetten de komende tijd,

      • + 0
      • 23 dec 2017 - 15:28
  • ik hoop niet teveel verassing met die Honda..

    • + 0
    • 23 dec 2017 - 13:44
  • Dat hoop ik ook voor Gasly, Toro Rosso én Red Bull Racing.

    Voor Pierre is het ook zaak Brendon Hartley goed partij te geven wil hij ook na 2018 nog van de Honda-motorwillen genieten. Dat wordt nog een interessant duel mochten ze niet om en om steeds uitvallen... Ik hou alle opties open.

    • + 0
    • 23 dec 2017 - 15:00
  • Ben dol op verrassingen :)

    • + 0
    • 23 dec 2017 - 15:13
  • Verstappen kampioen met een Honda. KIPPENVEL als ik er alleen maar aan denk.

    • + 0
    • 23 dec 2017 - 16:46
    • Hou nou eens op....

      • + 0
      • 23 dec 2017 - 18:15
    • nooit. Of heb je liever een NO! ?

      • + 0
      • 23 dec 2017 - 18:19
    • je was ook een beetje stilletjes na Maleisya en mexico. Geen verbinding toen????

      • + 0
      • 23 dec 2017 - 18:38
    • waarom?

      • + 0
      • 23 dec 2017 - 21:25

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 7 feb 1996 (25)
  • Geb. plaats Rouen, Frankrijk
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar