user icon
user icon

Kimi Raikkonen: "Wil om te winnen nog steeds aanwezig"

  • Gepubliceerd op 17 dec 2017 09:39
  • comments 23
  • Door: Mathijs Carolus

Kimi Raikkonen moest het afgelopen seizoen wederom afleggen tegen teamgenoot Sebastian Vettel, maar presteerde constanter dan in 2016. Raikkonen stond tot de laatste race in Abbu Dhabi vijfde in het kampioenschap, maar nam de plek van Red Bull-coureur Daniel Ricciardo over omdat Ricciardo de laatste paar races van 2017 veel technische problemen kende.

In 2017 had Raikkonen twee kansen op een overwinning, maar twee keer koos Ferrari ervoor om Sebastian Vettel te laten winnen. Hoe ziet Raikkonen zijn kansen voor volgend jaar, is er nog steeds de honger naar succes? "Natuurlijk wil ik winnen, dat is mijn enige doel in de Formule 1. Ik geniet van het racen, maar het is zeker niet de enige reden om in de Formule 1 te zijn. Voor volgend seizoen moeten we er direct bijzitten, we kenden dit jaar een iets te langzame start van het jaar. Dat heeft ons opgebroken in de strijd met Mercedes."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • louc_

    Posts: 2.218

    Zou ik ook zeggen!

    • + 0
    • 17 dec 2017 - 09:48
    • Precies, het zou wel vreemd zijn als hij zegt te racen om een ander (Vettel) steeds voor te laten...

      • + 0
      • 17 dec 2017 - 09:57
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Erg overtuigend is het allemaal niet. Als we ervan uitgaan dat de titel het onderwerp is, verandert Kimi meteen van onderwerp.

      • + 0
      • 17 dec 2017 - 11:40
    • Ehh... @Caramba. Tijdens die quote sloeg Kimi anders wel acht keer met zijn vuist op tafel en zijn ogen spuwden vuur.
      Dit keer is de Iceman al voor het kerstbuffet van Ferrari helemaal klaar voor het nieuwe seizoen. ;)

      • + 0
      • 17 dec 2017 - 13:20
  • 1FaRMaK

    Posts: 203

    Laat maar zien Kimi, Ferrari heeft een competatieve 2e rijder nodig.

    • + 1
    • 17 dec 2017 - 10:20
    • En een 1e rijder die zijn hoofd koel kan houden.....

      • + 4
      • 17 dec 2017 - 11:57
    • Vergeet ook niet dat Kimi als enige van de 2 topteams (RBR dus niet meegerekend) 4x een 0 score geeft gehad. 3x een DNF door aanrijdingen buiten zijn schuld om, en 1 DNS door motorpech. Dit zijn kostbare punten die verloren gingen voor Ferrari. Ter vergelijking: Vettel 1 DNF en 1 DNS, Bottas 1 DNF en Hamilton 0. Dit heeft Ferrari minstens 40 punten gekost, wellicht nog veel meer.

      • + 1
      • 17 dec 2017 - 13:30
  • Echt gretig kwam Kimi niet over dit jaar. Dat zal echt terug moeten komen wil hij mee kunnen draaien.
    Vraag me wel af of de huidige auto's een beetje bij zijn rijstijl passen. Lijkt nl of hij er de snelheid niet niet uit krijgt.
    Zal echt beter moeten aankomend seizoen.
    Dus hopelijk gaat het beter. Anders is een exit de enige optie voor Ferrari.

    • + 0
    • 17 dec 2017 - 10:48
    • Ik denk dat het toch ook te maken heeft dat Kimi twee keer plaats heeft moeten maken voor Seb .
      Voor 'n veteraan als Kimi is dit toch wel even slikken .
      Natuurlijk wil hij ook winnen , maar ja , als tweede rijder........

      • + 1
      • 17 dec 2017 - 11:10
    • Klopt. Hij moest Vettel voor laten.
      Maar de keren dat hij Vettel al voor zich had, had hij ook best moeite om de snelheid te houden.
      Dat laat mij vermoeden dat het niet helemaal bij Kimi past bij zijn rijstijl. Is maar een vermoeden natuurlijk.

      • + 0
      • 17 dec 2017 - 11:28
    • Ja , ben het met je eens . De snelheid van Vettel is hoger dan van Kimi .
      Het zal mss te maken hebben met verschillende factoren , waarbij idd de wagen voor wat betreft zijn rijstijl niet pastbij hem .
      Maar ja , praten tegen zijn monteurs........Bwoa :-)

      • + 0
      • 17 dec 2017 - 11:53
    • Tja, @ouw....je kunt er wel bij halen dat de auto niet bij zijn rijstijl past maar dat werd ook geroepen vooral hier onder de Ferrari aanhang, dat die auto hem ook al niet paste toen Alonso er nog reed.....misschien is de conclusie eigenlijk dat Raikkonen niet meer in de F1 past.

      • + 0
      • 17 dec 2017 - 12:00
    • @Dutch
      Ik haalde het erbij ;)

      • + 1
      • 17 dec 2017 - 12:07
    • Als Kimi zou weten dat het zijn laatste seizoen is, zou ie – als hij weer voor Vettel aan de kant zou moeten – tot het eind van de race zigzaggend over het circuit moeten blijven rijden en op de hoogste podiumtrede zijn middelvinger aan Ferrari moeten laten zien. Bij voorkeur op Monza. ;)

      • + 2
      • 17 dec 2017 - 13:30
    • Om animositeit te voorkomen: zou het ook mooi vinden als Bottas dat bij Hamilton zou flikken, alleen hoeft deze Fin dan niet te zigzaggen om de weg te versperren.;)

      • + 0
      • 17 dec 2017 - 13:34
  • F1monster

    Posts: 9

    "Voor volgend seizoen moeten we er direct bijzitten, we kenden dit jaar een iets te langzame start van het jaar. Dat heeft ons opgebroken in de strijd met Mercedes."

    Wat te denken over de domme fouten van de coureurs die veel punten heeft gekost.

    • + 0
    • 17 dec 2017 - 10:56
    • Bonsai

      Posts: 1.717

      De start was ook gewoon prima met 9 podia in de eerste 6 races

      • + 0
      • 17 dec 2017 - 12:06
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Ik zou graag het rood voor de ogen van Kimi zien verschijnen.
    Passie en vuur. Antwoord van Kimi, leave me alone i'm counting my money.

    • + 0
    • 17 dec 2017 - 11:35
    • Stond de tekst die je tussen de regels door las dit keer in het Engels geschreven? ;)

      • + 0
      • 17 dec 2017 - 13:40
  • vectraf1

    Posts: 292

    Het Heilige vuur is danig gedoofd en dat is ook niet zo raar wanneer je als Wereldkampioen een paar keer door je team en ook wel uitlegbaar niet mag winnen.
    Het lijkt bij Kimi echt werk te zijn geworden en komt ieder raceweekend braaf zijn centjes opstrijken.
    Zijn goed recht natuurlijk

    • + 0
    • 17 dec 2017 - 15:19
  • Ik doe gewoon wat de redacteur van dit verhaaltje wil:

    Echt? hoe kan iemand nu zeggen dat hij nog wel wil winnen, daar ben je toch voor aangenomen?. Helemaal in een Ferrari...

    nu moeten en veel reply's komen..

    • + 0
    • 17 dec 2017 - 19:47
  • waard500

    Posts: 480

    Dan kun je dat goed verbergen!!!

    • + 0
    • 17 dec 2017 - 20:04
  • F1-06

    Posts: 571

    Bwoah, zo komt het niet over Kimi. Soms lijkt het alsof zijn handelingssnelheid wat te wensen over begint te laten.

    • + 0
    • 17 dec 2017 - 23:49

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 772
  • Podiums 21
  • Grand Prix 102
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (30)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar