user icon
user icon

Antonio Giovinazzi viert vandaag zijn 24ste verjaardag

  • Gepubliceerd op 14 dec 2017 09:12
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Ferrari-talent Antonio Giovinazzi is vandaag jarig. De Italiaan blaast 24 kaarsjes uit op zijn verjaardagstaart. Giovinazzi werd in september 2016 na een goed seizoen in de GP2 opgepikt door het opleidingsprogramma van Ferrari. Begin dit jaar maakte hij namens Sauber zijn debuut in de Formule 1 als vervanger van de geblesseerde Pascal Wehrlein.

In Australië leverde de Italiaan een keurige prestatie. Twee weken later in China maakte hij er een potje van, met crashes in zowel de kwalificatie als in de race. Hij maakte het seizoen af als vrijdagcoureur bij Haas F1 Team en in 2018 mag hij vrije trainingen afwerken voor Sauber. De felicitaties gaan uit naar de jarige Giovinazzi.

 

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Boeiend al die verjaardag van coureurs..... Wat een nieuws zeg.....

    • + 0
    • 14 dec 2017 - 09:30
    • Het boeit je blijkbaar genoeg om toch te reageren.

      • + 1
      • 14 dec 2017 - 09:35
    • Van huidige F1-coureurs vind ik het ook niet super spannend als ze jarig zijn, maar coureurs uit het (verre) verleden daarentegen zeer interessant.

      Dat gaat meestal gepaard met fraaie verhaaltjes, reacties, anekdotes en foto’s van klassieke F1-bolides.

      Prachtig!

      • + 0
      • 14 dec 2017 - 10:51
    • @PIETJE2013 Ja misschien stopt die onzin dan een keer....

      • + 0
      • 14 dec 2017 - 15:53
    • Waarom moet het stoppen?
      Je hoeft er toch niet op te klikken.
      Wat een gel.l @Joost.

      • + 0
      • 14 dec 2017 - 16:46
    • In Max termen oude loel.

      • + 0
      • 14 dec 2017 - 19:09
  • Ik vind het wel leuk om te lezen dat Giospinazie vandaag 24 jaar wordt...

    • + 0
    • 14 dec 2017 - 09:39
  • Antonio gefeliciteerd en... Eet je pizza, jongen!

    • + 0
    • 14 dec 2017 - 10:55
  • die kan al bijna met pensioen voordat hij maar een formule1 race gereden heeft. sukkelde in de tijd van Max al in f3, en Giofantastico veel tijd nodig om zich te bewijzen.

    • + 0
    • 14 dec 2017 - 15:37
    • Je bent weer lekker op de hoogte @Neppatsrev. ;)

      Hij heet Giovinazzi en heeft al twee races gereden.
      Hij is nog maar net 24 geworden dus zo oud is dat nou ook weer niet.
      En waar had hij moeten instappen dan? Alle stoeltjes waren bezet nu Ericsson mocht blijven en Giovinazzi echt niet bij Williams (Mercedes-motor) welkom is.

      • + 0
      • 14 dec 2017 - 16:52
    • Larry@fucking Perkins, je weet dat ik het bij het juiste eind heb. Deze man is afgeschreven. Edit dit, voor over de zoveelste zielloze discussie met jou.

      • + 0
      • 14 dec 2017 - 23:18
    • @Neppatsrev. Toch verkoop jij zelf weer kletskoek jongen, je schrijft letterlijk: “Die kan al bijna met pensioen voordat hij maar een formule 1 race gereden heeft.”

      Daar valt niet over te discussiëren.

      Bovendien heeft Marchionne onlangs nog verteld dat zijn tijd nog komt. Vermoed dat je er steeds naast zit omdat jij je matig informeert.
      Tip: volg het nieuws ook op wat andere, betrouwbare sites.

      Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. Verder... No hard feelings!

      ----------

      [7 december]

      Ferrari-president Sergio Marchionne heeft zijn vertrouwen uitgesproken in de jongeling: “Giovinazzi is een goede jongen, het is slechts een kwestie van tijd. Hij krijgt zijn kans nog wel”, aldus de Ferrari-president. “Hij is derde rijder van Ferrari en hij krijgt een testprogramma bij Sauber. We begrijpen zijn wens om te racen maar op dit moment zijn er geen vacatures.
      De overeenkomst met Sauber is bedoeld om de jongelingen van ons rijdersprogramma een kans te bieden. Het heeft tijd nodig voordat we dit systeem gestroomlijnd hebben.”

      ----------

      Denk niet dat jij het beter weet dan Marchionne. Commentaar verder overbodig...

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 01:37

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Italië
  • Geb. datum 14 dec 1993 (26)
  • Geb. plaats Martina Franca, Italië
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,83 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar