user icon
user icon

'Daniil Kvyat gefocust op carrière in de Formule 1'

  • Gepubliceerd op 06 dec 2017 10:41
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Daniil Kvyat heeft geen interesse in een avontuur in de NASCAR Whelen Euro Series. De Rus nam gisteren deel aan de recruitment test van de Europese NASCAR-tak op het circuit van Franciacorta, maar dat was puur voor de lol. Hij is niet uit op een stoeltje in die klasse.

Kvyat richt zich vooralsnog op een toekomst in de Formule 1, beweert Jerome Galpin van de Europese NASCAR tegenover Auto Hebdo. "Daniil heeft genoten van het rijden in een auto die niet vol zit met allerlei extra systemen zoals in de Formule 1. Maar deze test was enkel voor zijn plezier. Kvyat is gefocust op een carrière in de Formule 1 en een overstap naar de NASCAR Whelen Euro Series behoort momenteel niet tot zijn plannen."

Williams is het enige team waar nog een plaatsje vrij is voor 2018, maar de Britse renstal lijkt de voorkeur te geven aan iemand anders. Robert Kubica en Sergey Sirotkin maken meer kans dan Kvyat, die eerder dit jaar aan de kant geschoven werd door Red Bull en Scuderia Toro Rosso. Zijn teller staat nu op 72 Grand Prix-starts, waarin hij 133 punten wist te verzamelen.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Hoe geloofwaardig is dit allemaal nog?

    4 december, 12:45 uur:
    'Daniil Kvyat voert gesprekken met twee Formule E-teams'

    5 december, 13:10 uur:
    Daniil Kvyat verkent mogelijkheden in Europese NASCAR

    6 december, 10:41 uur:
    'Daniil Kvyat gefocust op carrière in de Formule 1'

    • + 0
    • 6 dec 2017 - 11:06
    • ap

      Posts: 943

      7 December Daniil Kvyat word postbode 8 December afgekeurd voor buschauffeur 9 December .....

      • + 0
      • 6 dec 2017 - 11:19
    • Gewoon geloofwaardig. Daniil hoopt nog steeds op de F1, dat heeft zijn prioriteit. Neem aan dat hij ook beseft dat zijn kansen gering zijn en daarom kijkt hij al wat verder dan zijn neus lang is. Niks vreemds aan toch?

      • + 0
      • 6 dec 2017 - 15:20
    • Nou Larry, ik moet zeggen dat Benny wel een punt heeft, want ik dacht hetzelfde. Het begint wel een beetje een soap te worden zo.

      • + 0
      • 6 dec 2017 - 15:27
  • Taures

    Posts: 1.011

    Hij heeft niet veel opties, dan zijn favoriete serie maar volgen...games off of game over.

    • + 0
    • 6 dec 2017 - 11:06
  • masf1

    Posts: 7.001

    Hoor net Kyviat mee gaat doen aan de Olympische spelen met het keurling team.

    • + 0
    • 6 dec 2017 - 11:14
    • Sinds wanneer is torpederen een Olympische sport?

      • + 0
      • 6 dec 2017 - 11:18
    • Dan moet hij wel bewijzen dat hij nooit aan de doping heeft gezeten. En aan zijn blik te zien gaat dat niet lukken :-)

      • + 0
      • 6 dec 2017 - 11:19
    • ap

      Posts: 943

      Daar heb je het al! Doping en F1 gaan niet samen! Don’t Doop and drive A F1 car!!!

      • + 0
      • 6 dec 2017 - 11:22
    • Is die Red Bull zooi niet al doping an sich?

      • + 1
      • 6 dec 2017 - 12:23
    • @rogier hier: er zit een flinke lading cafeine in, plus taurine. Vooral door de cafeine houdt het spul je wel wakker, maar het werkt niet concentratieverhogend. De enige doping die echt werkt in de autosport is Adderall, een middel waar vooral in de Nascar en IMSA mee werd geëxperimenteerd en waar je rustiger en beter geconcentreerd van wordt.

      • + 0
      • 6 dec 2017 - 13:58
    • Sinds wanneer mag er toch weer een Russisch team deelnemen aan de OS?

      • + 0
      • 6 dec 2017 - 15:13
    • rickf1

      Posts: 1.623

      Als bobslee piloot... als hij maar niet op z'n dak gaat.

      • + 0
      • 6 dec 2017 - 22:42
  • De man lijkt mij wanhopig te zijn...

    • + 0
    • 6 dec 2017 - 15:28
  • rickf1

    Posts: 1.623

    Nu nog een team dat focust op Kvyat.

    • + 1
    • 6 dec 2017 - 22:41

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpha Tauri
  • Punten 176
  • Podiums 3
  • Grand Prix 88
  • Land RU
  • Geb. datum 28 apr 1994 (26)
  • Geb. plaats Ufa, RU
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar