user icon
user icon

George Russell in betere uitgangspositie dan Lando Norris?

  • Gepubliceerd op 05 dec 2017 16:26
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

De Formule 2 is in 2018 onder meer het domein waar twee Britse talenten het tegen elkaar opnemen met als insteek om op termijn in de voetsporen van landgenoot Lewis Hamilton te treden. Lando Norris, Europees kampioen Formule 3 en lid van de opleiding van McLaren, racet komend seizoen voor Carlin in het voorportaal van de Formule 1. George Russell, GP3-kampioen en lid van de opleiding van Mercedes, zal waarschijnlijk voor ART Grand Prix uitkomen.

Beide jonge Britten hebben als doel om door te stomen richting de Formule 1. Norris beseft dat hij daarvoor wel afhankelijk is van ontwikkelingen bij McLaren. Aan Sky Sports F1 verklaarde hij: "McLaren is blij met hun huidige coureurs en mijn doelstelling voor volgend jaar is George verslaan en de Formule 2-titel pakken. Ik denk dat 2019 of 2020 realistisch is voor een mogelijk debuut in de Formule 1. Dan zullen zich mogelijkheden aandienen, tot die tijd blijf ik onverminderd hard werken."

Russell heeft misschien meer kansen op een vroeg Formule 1-debuut, aangezien Mercedes ook de teams van Force India en Williams van motoren voorziet. "In het geval van Lando moet Fernando Alonso of Stoffel Vandoorne vertrekken bij McLaren zodat er voor hem een opening ontstaat. Ik bevind me in de bevoorrechte positie dat Mercedes ook goede banden onderhoudt met Force India en Williams, dus ik ben iets hoopvoller voor de toekomst."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Aero

    Posts: 189

    Is Russell zo'n groot talent dan? Lijkt een goed jaar voor de F2 te gaan worden dan, de Vries, Norris en Russell. Wie o wie gaat het worden.

    • + 0
    • 5 dec 2017 - 16:41
    • Russell is wel prima, maar volgens mij lang niet van het niveau Norris/Leclerc

      • + 0
      • 5 dec 2017 - 16:56
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Het zou best kunnen dat F2 komend seizoen meer kijkplezier oplevert dan F1.

      • + 1
      • 5 dec 2017 - 17:05
    • Ik twijfel nog wat over Norris. Russel is sowieso geen toekomstige wereldkampioen en zou alleen maar tijdelijke vulling kunnen zijn voor hoger talent. Wat betreft Norris: Hij is echt goed hoor, maar soms ook wel iets te clean, dat je denkt: Daar had wel even iets meer pit in gemogen. Mooi voorbeeldje was Macau waar Ticktum echt even liet zien dat hij er meer voor over had dan Norris. Die killer instinct laat Leclerc wedstrijd naar wedstrijd zien!

      • + 1
      • 5 dec 2017 - 17:50
    • Beri

      Posts: 2.768

      Trademark slaat de spijker op zijn kop.
      En TylaHunter, ik zou het toch even meer nuanceren. Vandoorne heeft mij in de Formule 1 nog niet kunnen overtuigen. Vooralsnog is Alonso veel sterker. Dus als je uitgangspunt is hoe goed iemand in de junior klasses is, dan zou ik eerder even naar het veld kijken waar ze kampioen worden. Norris werd kampioen met minder overmacht dan Stroll tegen pak m beet dezelfde tegenstanders. Welliswaar hadden deze tegenstanders een jaar extra ervaring, maar dat even daar gelaten.
      Soms is er geen pijl op te trekken. En Russell is een coureur die het gewoon goed doet. Hij is Mercedes Junior met een reden. En die reden is niet dat het een pannenkoek is. Dus dat hij sowieso geen wereldkampioen wordt, vind ik erg voorbarig van je.

      • + 0
      • 5 dec 2017 - 21:01
    • Kraai

      Posts: 680

      Ticktum, heeft die nog af en toe kortsluiting in zijn hoofd of valt het nu met hem mee?

      • + 0
      • 6 dec 2017 - 08:07
    • F2 zou idd wel eens leuk kunnen worden volgend jaar er zit me dunkt meer talent in dan afgelopen jaren; uitkijken naar wat Ollie Rowland kan (enkel de titel is goed genoeg), ook jonkies als Albon, sette Camara zouden wel eens kunnen verassen.

      • + 0
      • 6 dec 2017 - 12:15
  • mediF1

    Posts: 2.740

    Als je uit een slechte auto meer haalt dan de top uit de beste dan ben je pas echt goed.

    • + 1
    • 5 dec 2017 - 18:10
  • Tom

    Posts: 395

    Nick de Vries zit hier volgend jaar toch ook in een top auto? Zit hij nog bij het opleidingsprogramma van McLaren?

    • + 0
    • 6 dec 2017 - 08:49

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 32
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 15 feb 1998 (22)
  • Geb. plaats King's Lynn, Groot Brittannië
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar