user icon
user icon

Jarno Trulli behield motivatie door vooruitzicht naar 2011

  • Gepubliceerd op 06 dec 2010 17:57
  • comments 10
  • Door: Robin Smeets
Jarno Trulli kende een moeizaam eerste seizoen voor Lotus. De Italiaan had vooral veel te kampen met pech aan zijn bolide. Al tijdens de wintertests zag Trulli dat 2010 een moeilijk jaar zou worden en hij behield zijn motivatie alleen door betere vooruitzichten voor 2011.

"Al tijdens de eerste test werd duidelijk wat de feiten waren", vertelde Trulli die de overstap maakte van subtopper Toyota naar het achterveld waarin Lotus reed. "Ik wist op dat moment al dat het jaar voorbij was en de enige motivatie was om op volgend seizoen te rekenen. Natuurlijk had ik al een moeilijk jaar verwacht qua snelheid, maar niet zoveel pech op het gebied van betrouwbaarheid. Op het einde van het seizoen was ik er al aan gewend, je kan er zelf toch niet veel aan doen. Boos worden heeft ook geen zin."

"Het was voor ons belangrijk om de andere nieuwkomers te verslaan en als tiende in het kampioenschap te eindigen. Het maakt niet uit dat je niet kan presteren van wat je had verwacht, het team komt op de eerste plaats. Gelukkig is het seizoen nu over. Ik wist mezelf tot de laatste race van 2010 te motiveren, omdat ik weet dat het volgend jaar beter zal worden."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Bart

    Posts: 147

    Van mij mag Trulli onderhand wel ontslagen worden, hij heeft zijn kans nu wel gehad en niet echt benut. Dan zie ik liever iemand anders in de Lotus rijden (Hülkenberg bijvoorbeeld) die daar goede ervaring op kan doen en dan overstappen naar een (sub)topper.

    • + 0
    • 6 dec 2010 - 18:02
  • rchorus

    Posts: 880

    Hij heeft natuurlijk ook een sh*tload aan pech gehad, dat is wel zo. Als die auto een probleem kreeg, was het bijna altijd bij Trulli. Ik kan best begrijpen dat je daar dan (een beetje) moedeloos van wordt.

    • + 0
    • 6 dec 2010 - 18:34
  • Trulli mag van mij direct weg, die voegt echt 0,0000000000005 toe

    waar een Chandhok nog wel 4,0 toevoegd

    • + 0
    • 6 dec 2010 - 19:43
    • Op de schaal van Fanboyisme :)

      • + 0
      • 6 dec 2010 - 19:50
    • lol, gewoon objectief bekeken
      ik vond hem 8jaar geleden al niks, toen was ik 9, kan geen toeval zijn dat ik dat nu nogsteeds vind

      • + 0
      • 6 dec 2010 - 21:51
    • Nee ik had het over je getallen :) Ik bedoelde er niet mee dat jij fanboy bent ofzo. ;)

      • + 0
      • 6 dec 2010 - 22:04
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Eerst zeg je \"objectief bekeken\" en daarna zeg je dat je hem al 8 jaar niks vindt. Subjectief dus. ;)

      • + 0
      • 7 dec 2010 - 16:36
  • felix50

    Posts: 5.792

    Heeft hij wel mee gedaan dit jaar ?ik heb hem niet gezien.Hij valt altrijd in slaap volgens mij tijdens de race .Een rondje wakker blijven dat redde hij altijd wel tijdens de Q maar in de race was het ZZZZZZZZZzzzzzzz

    • + 0
    • 7 dec 2010 - 14:43
  • germain

    Posts: 1.748

    Jongens jongens jongens

    Zo slecht deed hij het niet hoor dit jaar met name in de qual was hij gewoon snel alleen tijdens de races had hij gewoon veel pech

    • + 0
    • 7 dec 2010 - 15:44
    • Ik denk dat nog steeds veel \'fans\' denken dat alle auto\'s gelijk zijn en het niet presteren dus aan de coureur ligt. Terwijl het andersom is...

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 15:40

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar