user icon
user icon

Hamilton en Button wisselen van startnummer voor 2011

  • Gepubliceerd op 03 dec 2010 10:13
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
De internationale autosportbond FIA heeft de eerder deze week gepubliceerde voorlopige deelnemerslijst voor 2011 voor het eerst ververst. Het betreft slechts een minimale aanpassing, de startnummers van McLaren-rijders Lewis Hamilton en Jenson Button zijn omgedraaid.

Hamilton krijgt startnummer 3, Button moet het doen met startnummer 4. De wijziging heeft plaats gevonden op verzoek van McLaren. Hamilton legde dit jaar beslag op de vierde plaats in de eindstand en liet daarmee teamgenoot Button achter zich.

De FIA had ook Pastor Maldonado aan de deelnemerslijst toegevoegd. Williams bevestigde de komst van de Venezolaan voor 2011 en de GP2-kampioen krijgt startnummer 12.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Kriek

    Posts: 43

    Wow dit is wel erg, word button nu 2de viool. Hahahaha ach beter iets van nieuws dan geen nieuws

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 10:33
  • Rohit

    Posts: 106

    tjah, schumacher deed het dit jaar omdat hij het zelf wou, bij mclaren doen ze het gewoon omdat ze hamilton op nr 1 hebben daar..

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 10:41
  • felix50

    Posts: 5.792

    Is ook terecht Ham is ook de 1ste rijder maar ook de snelste rijder van mclaren.

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 10:50
  • logische... (of de coureurs moeten een geluksgetal hebben)

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 10:50
  • Zsolt

    Posts: 61

    Volgens mij heeft het te maken met IQ. Button is de slimste van de twee, dus heeft het hoogste nummer...
    Verder niet echt heel belangrijk. Misschien hadden ze wel allebei een voorkeur voor de nummers die ze nu hebben. Ik zou er niet teveel achter zoeken.

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 10:56
    • Zeer slim bedacht.

      • + 0
      • 3 dec 2010 - 11:01
    • Heeft inderdaad te maken met IQ, maar dan twijfelend over dat van jou ... Hamilton is namelijk boven Button geëindigd, snap je?

      • + 0
      • 3 dec 2010 - 13:24
    • @mika

      maar Button was de slimste, kijk naar zijn overwinningen.. op tactisch gebied gewonnen

      om snel te zijn hoef je niet slim te zijn
      om een goede strategie TIJDENS de race te verzinnen moet je wel slim zijn

      • + 0
      • 3 dec 2010 - 13:44
    • Oh, dus Button verzint het tijdens de race om zijn regenbanden sneller aan gort te rijden dan de andere? Mooi zo.

      • + 0
      • 3 dec 2010 - 18:24
  • Student

    Posts: 64

    Logisch, ben je sneller, dan ben je sneller! en dan verdien je dus ook een beter startnummer dan je teammaat. Toch zou ik het ook wel leuk vinden om de startnummers uit te delen zoals de eindstand.
    Vraag me ook af of Schumi dit jaar weer zo brutaal een oneven (en dus hoger dan Rosberg) startnummer wil.

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 10:59
  • Kees

    Posts: 46

    Waarschijnlijk kijkt McLaren gewoon naar de stand van het laatste jaar. Hamilton eindigde hoger dat Button. Vandaar dat Hamilton dit jaar nummer 3 heeft en Button 4.

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 11:25
  • Rayden

    Posts: 439

    Hamilton is toch zowiezo voor Button geeindigd in het wk classement dan is het toch normaal dat die het eerste startnummer van de twee krijgt.
    Dus heren waar gaat het weer over...

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 11:30
    • Waar gaat het over ja. Ik zou persoonlijk liever met 4 dan 3 rondrijden. Ook al was ik de snelste (ik hou van even;-)

      • + 0
      • 3 dec 2010 - 13:07
  • miauw

    Posts: 1.136

    Lekker belangrijk! Komkommertijd met betrekking tot F1 nieuws?

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 12:02
  • Machdag

    Posts: 187

    niet meer dan terecht, als je er tenminste waarde aan hecht.

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 12:10
  • TJ

    Posts: 619

    Was 3 niet het geluksgetal van Hamilton? Maar het is ook wel logisch, snap niet dat het sowieso is geregeld dat iemand die hoger in de eindklassering eindigt ook een hoger (lager) startnummer krijgt. Maar dat zal wel niet gaan met de overstappen.

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 15:36
  • Hoe krijgt McLaren het voor elkaar om in eerste instantie die coureurs in de verkeerde volgorde door te geven trouwens?

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 21:09

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (40)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar